Ja nacionālajā aviokompānijā airBaltic iesaistītos arī Lietuva un Igaunija, akciju kontrolpaketei vajadzētu palikt Latvijai, saglabājot 50% plus vienu daļu, intervijā Latvijas Televīzijā sacīja satiksmes ministrs Anrijs Matīss (V).
Matīss uzsvēra, ka šajā gadījumā runa nav par visas aviokompānijas pārdošanu.
Kā sacīja Matīss, airBaltic ir nepieciešams paplašināties, attīstīt maršrutu loku, nepieciešamas jaunas lidmašīnas. Kā uzskata satiksmes ministrs Latvijas valstij nevajadzētu tajā ieguldīt naudu, tādēļ vai nu nepieciešams piesaistīt stratēģisko investoru, vai atrasts reģionālos sadarbības partnerus, lai padarītu airBaltic par reģionālo aviosabiedrību.
Patlaban esot tikai ideja par reģionālas aviosabiedrības veidošanu un konkrētas sarunas nav bijušas.
Kā ziņots, Matīss paziņojis, ka airBaltic varētu izveidot par vienotu Baltijas aviokompāniju, ja tās daļas iegādātos Lietuva un Igaunija. Matīss sacījis, ka Lietuvas un Igaunijas valdības ir ieinteresētas iespējā apvienot aviācijas sektorus, bet Latvijas valdība ir gatava pārdot airBaltic daļas Baltijas valstu valdībām vai privātiem investoriem.
Lietuvas transporta ministrs Rimants Sinkevičs atzinis, ka ideju par vienotas Baltijas aviosabiedrības izveidi ir vērts apsvērt, taču maz ticams, ka tā tiks īstenota, jo Lietuvas daļa tādā kompānijā būtu pārāk maza, lai iespējami daudz lidojumu novirzītu caur Lietuvas lidostām. Ministrs uzskata, ka Viļņa, Rīga un Tallina varētu piesaistīt vairāk lidojumu Baltijas valstīm, veicot mārketinga aktivitātes.
Kā ziņots, airBaltic ir akciju sabiedrība, kas dibināta 1995.gadā. Latvijas valstij patlaban pieder 99,8% lidsabiedrības daļu.
airBaltic pērn strādājusi ar 254 179 669 eiro apgrozījumu un 10 668 043 eiro peļņu, liecina Firmas.lv informācija.
Apgrozījums pērn ir nedaudz - par 8% - samazinājies, salīdzinot ar 2013.gadu, kad aviokompānija apgrozīja 278 805 614 eiro. Savukārt peļņa ir pieaugusi vairāk nekā piecas reizes, salīdzinot ar 2013.gadu, ka tā bija 2 020 506 eiro.