Tiks pastiprināts darbs pie pārvadāto kravu apjoma palielināšanas satiksmē starp abām valstīm, tiekoties Rīgā ar Kazahstānas dzelzceļa vadītāju Askaru Maminu vienojās VAS Latvijas dzelzceļš (LDz) prezidents Uģis Magonis.
Iepriekšējo gadu laikā vērojama pakāpeniska kravu apjoma palielināšanās satiksmē starp Latviju un Kazahstānu. 2009. gadā kravu starp abām valstīm tika pārvadāts 1,15 milj. t kravu, bet 2012. gadā jau 2,6 milj. t. Savukārt šī gada septiņos mēnešos pārvadājumi veidoja 1,9 milj. t, kas ir par 35% vairāk nekā pērn šajā laika periodā. Ievērojamākais pieaugums kravu pārvadājumos vērojams akmeņogļu, naftas produktu un kokvilnas kravām. Naftas produkti virzienā no Kazahstānas šogad pārvadāti 1,12 milj. tonnu apjomā, savukārt ogļu kravas veidoja 1,16 milj. t.
«LDz jau vairākus gadus strādā pie kravu pārvadājumu diversificēšanas. Pagaidām mūsu pārvadājumos dominē kravas no Krievijas, kas sastāda vairāk nekā 65% no kopējo kravu apjoma. Ņemot vērā, ka Krievija attīsta savas ostas, kravu apjoma pieaugums mūsu virzienā nākotnē varētu nebūt tik straujš kā mēs to vēlētos. Tāpēc rūpīgi strādājam, lai piesaistītu arī citas kravas, un sadarbībai ar Kazahstānu šajā jomā ir ļoti lielas izaugsmes iespējas,» norāda U. Magonis.
LDz koncernā ietilpstošā SIA LDz Cargo loģistika vadības pārstāvji 5. jūnijā Transport logistic izstādes ietvaros Minhenē parakstījuši sadarbības līgumu ar Kazahstānas loģistikas kompāniju Kedentransservis, kas pavērs LDz ceļu uz Ķīnas tirgu – šīs valsts kravu piesaisti un loģistiku. Saskaņā ar parakstīto līgumu LDz Cargo loģistika kļūst par Kedentransserviss oficiālo aģentu Latvijas teritorijā un ir tiesīga slēgt līgumus Kedentranservis vārdā kravu pārvadājumu organizēšanai.
«Kazahstānas loma Āzijas reģionā ir ļoti nozīmīga. Caur šo valsti tiek pārvadātas NATO kravas uz Afganistānu un mēs ceram, ka sadarbībā ar Kazahstānas dzelzceļu mums izdosies piesaistīt kravas no Ķīnas tirgus. Esam gandarīti, ka Kazahstānas dzelzceļš novērtē mūsu sadarbību un plāno to attīstīt,» saka U. Magonis.