Ministru kabinets nolēmis VAS Latvijas dzelzceļš (LDz) 2016.gada tīro peļņu 0,9 miljonu eiro apmērā novirzīt plānoto un jau uzsākto dzelzceļa infrastruktūras investīciju projektu īstenošanai.
LDz kā infrastruktūras pārvaldītāja finanšu rezultāti ir tieši atkarīgi no pārvadājumu apjomiem, kas 2016.gadā bija zemāki nekā iepriekšējos gados, taču uzņēmums ir uzsācis darbu pie vairākiem Eiropas Savienības Kohēzijas fonda līdzfinansētiem projektiem infrastruktūras pilnveidei galvenajos tranzīta mezglos – Rīgā un Daugavpilī. Īstenojamajiem infrastruktūras modernizācijas projektiem līdz 2023 gadam būs nepieciešams pašu līdzfinansējums 16 miljonu eiro apmērā, informē Satiksmes ministrija.
«Ministru kabineta lēmums par peļņas neiemaksāšanu valsts budžetā ļauj mums turpināt īstenot dzelzceļa infrastruktūras projektus, kas ir būtiski gan no pārvadājumu efektivitātes, gan dzelzceļa drošības uzlabošanas viedokļa,» pauž LDz viceprezidents Aivars Strakšas.
2016.gadā, pa LDz infrastruktūru pārvadājot 47,8 miljonus tonnu kravu un 17,2 miljonus pasažieru, uzņēmuma apgrozījums bija 192,6 miljoni eiro, bet peļņa – 0,9 miljoni eiro. Valsts budžetā nodokļos samaksāti 66,61 miljons eiro, bet LDz koncerna līmenī – kopumā 95 miljoni eiro, tādējādi ierindojot LDz starp desmit lielākajiem nodokļu maksātājiem valstī.
VAS Latvijas dzelzceļš ir publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras pārvaldītājs un koncerna Latvijas dzelzceļš valdošais uzņēmums. Koncernā ietilpst arī sešas meitas sabiedrības – AS LatRailNet, kas veic infrastruktūras maksas noteikšanu un dzelzceļa infrastruktūras jaudas sadali, SIA LDz CARGO, kas nodrošina dzelzceļa kravu pārvadājumus un starptautiskos pasažieru pārvadājumus, infrastruktūras būvniecības un uzturēšanas uzņēmums SIA LDz infrastruktūra, ritošā sastāva remonta un uzturēšanas uzņēmums SIA LDz ritošā sastāva serviss, apsardzes uzņēmums SIA LDz apsardze, kā arī loģistikas uzņēmums SIA LDz Loģistika.