SIA "Omniva" šogad plāno ieguldīt vairāk nekā vienu miljonu eiro tieši pakomātu tīkla attīstībā Latvijā, gan veidojot jaunas vietas, gan aizvietojot vecākus pakomātu modeļus ar jaunākiem, intervijā aģentūrai LETA sacīja "Omniva" valdes loceklis Gusts Muzikants.
Muzikants skaidroja, ka "Omniva" vēlas palielināt pakomātu tīklu, lai vēl vairāk iedzīvotāju būtu tuvāk vai nu "Omniva" pakomātam, vai jebkuram citam sūtījumu saņemšanas un nodošanas punktam. "Par konkrētām vietām gan es pagaidām nerunāšu," minēja Muzikants.
Vienlaikus viņš norādīja, ka "Omniva" patlaban ir vadošās pozīcijas Baltijā pakomātu tīklā, papildinot, ka Latvijā vairāk nekā 80% iedzīvotāju "Omniva" pakomāts ir ne vairāk kā piecu kilometru attālumā un "Omniva" tirgus daļa tieši pakomātu tirgū ir virs 60%.
Savukārt, saliekot kopā visus sūtījumu veidus, "Omniva" tirgus daļa Latvijā ir virs 30%, norādīja Muzikants.
"Mūsu mērķis nākotnē ir izvērtēt, kā būt vēl tuvāk klientiem. Tāpat mēs strādājam pie tā, lai piedāvātu jaunus pakalpojumus. Es nedomāju, ka mums izdosies vēl būtiski palielināt tirgus daļu pakomātu segmentā, bet ir citi segmenti, kur "Omniva" noteikti darīs vairāk. Piemēram, tās ir gan kurjeru piegādes, gan sadarbība ar citiem uzņēmumiem, kas var būt mūsu partneri sūtījumu piegādē. Tā ir perspektīva, pie kuras mēs šodien strādājam," papildināja Muzikants.
Vienlaikus viņš skaidroja, ka "Omniva" katru dienu seko līdzi tam, cik daudz pakomātu tiek lietots, cik daudz cilvēku ir konkrētajā apkārtnē un kāda ir to pirktspēja, papildinot, ka ir daudz faktoru, kas nosaka pakomātu atrašanās vietas.
"Protams, ir arī vietas, kurās mēs redzam, ka pakomātu turpināt uzturēt īsti neatmaksājas. Viena no būtiskām izmaksu pozīcijām ir īre, kuru mēs maksājam par pakomāta atrašanās vietu, un te piemēri ir ļoti dažādi. Ir pašvaldības, kuras ir ieinteresētas, lai viņu teritorijās būtu pakomāti un iedzīvotājiem būtu tiem piekļuve. Tad mēs varam vienoties par to, ka pakomāti atrodas pašvaldībai piederošos īpašumos, un īres maksa ir pietiekami saprātīga. Ir pašvaldības, kuras pasaka, ka tās tas neinteresē," sacīja Muzikants.
Tāpat viņš piebilda, ka viena no sarežģītākajām pašvaldībām ir Rīga, skaidrojot, ka reizēm rodas sajūta, ka mērķis ir nevis palīdzēt iedzīvotājiem nodrošināt piekļuvi dažāda veida pakalpojumiem, bet tiek meklēti dažādi birokrātiski šķēršļi, lai uzņēmējam varētu paprasīt izdarīt vēl kaut ko.
"Vienlaikus ir skaidrs, ka mēs nevaram būt tikai tur, kur ir liela iedzīvotāju plūsma, piemēram, pie tirdzniecības centriem. Te ir jāatgriežas atkal pie tā, ko no sūtījumu piegādātājiem prasa, piemēram, e-komersanti, un tas ir maksimāli plašs pārklājums," sacīja Muzikants.
Tādējādi, viņš norādīja, ka "Omniva" arī patur pakomātus tur, kur varbūt tie ekonomiski īsti nemaksājas, bet tad "Omniva" ar savu tīklu var sasniegt maksimāli daudz Latvijas iedzīvotāju.