Noslēgts darījums par anti–reflektīvā stikla ražošanas uzņēmuma GroGlass iegādi – uzņēmuma vadības komanda Aleksandra Kelberga (Alexander Sasha Kelberg) vadībā, ar starptautiskā investora Kartesia atbalstu, ir izpirkusi GroGlass kapitāldaļas no investīciju fonda NCH Capital.
GroGlass izveidots 2004. gadā, un šajā laikā tas no jaunuzņēmuma pārtapis strauji augošā, augstas pievienotās vērtības ražošanas uzņēmumā, kas sekmīgi konkurē globālajā tirgū. GroGlass ražo t.s. «neredzamo stiklu» – stiklu ar anti–reflektīvu pārklājumu, kas piemērots arhitektūras un dizaina projektiem, elektroniskajiem displejiem, mākslas darbu ierāmēšanai un citām vajadzībām.
Pēdējo piecu gadu laikā uzņēmuma vidējais pārdošanas apjoma pieaugums bijis 17%, 2017. gadā sasniedzot 17 miljonu eiro apgrozījuma atzīmi.
GroGlass ir vienīgais uzņēmums pasaulē, kura ražošanas iekārtas ir īpaši pielāgotas stikla ar abpusēju anti–reflektīvu pārklājumu ražošanai, – tas ļauj uzņēmumam sekmīgi konkurēt globālajā tirgū. GroGlass vadības komanda darījuma ietvaros piesaistījusi investīciju kompāniju Kartesia, kas specializējas ieguldījumos Eiropas kompānijās.
Darījumā iesaistītā konsultanta Oaklins M&A Baltics partnere Valērija Lieģe norāda: «Ir noslēdzies viens no Latvijā apjomīgākajiem un komplicētākajiem M&A darījumiem pēdējo gadu laikā..»
Savukārt, GroGlass valdes priekšsēdētājs Aleksandrs Kelbergs uzsver: «Ņemot vērā mūsu pieredzi sekmīgā sadarbībā ar NCH, uzņēmuma vadības komanda līdzīgu sadarbības modeli saskata arī mūsu jaunajā investorā. Mūs pilnībā pārliecināja Kartesia stratēģiskais redzējums.»
Divas GroGlass ražošanas līnijas apkalpo ap 150 darbinieku. Lielākā daļa saražotās produkcijas tiek eksportēta uz vairāk nekā 45 pasaules valstīm – Vāciju, Šveici, Nīderlandi, ASV, Franciju, Norvēģiju, Lielbritāniju u.c.
LASI ARĪ: