Latvijas nanotehnoloģiju uzņēmums Groglass ir uzsācis augstas tehnoloģijas akrila, jeb organiskā stikla ar ar anti-reflektīvu un nodilumizturīgu pārklājumu ražošanu.
Augstākās kvalitātes un tīrības akrils tā izcilo optisko īpašību dēļ tiek plaši izmantots augstvērtīgu mākslas darbu ierāmēšanā un saglabāšanā. Šāda veida akrila produktu pasaulē ražo vēl tikai viens uzņēmums.
Groglass akrils Artglass Lifetime Acrylic nodrošina 99% ultravioleto staru aizsardzību, kā arī mazāk kā 1% gaismas atspīdumu, panākot sevišķi augstu attēla dzidrību.
Akrilam ir vēl vairākas nozīmīgas priekšrocības mākslas darbu saglabāšanā, piemēram, tas ir anti-statisks (tam nepieķeras putekļi) un būtiski vieglāks par stiklu. Tāpat, kas svarīgi, akrils krītot nesaplīst asās šķautnēs – tādēļ daudziem slaveniem mākslas darbiem tiek pieprasīta akrila rāmējuma aizsardzība, ņemot vērā, ka tie nereti tiek pārvadāti.
“Groglass pie šī inovāciju projekta ir strādājis vairākus gadus, ņemot vērā sarežģīto tehnoloģisko procesu, kurā nozīme ir katrai niansei - no izejvielas iepakojuma atvēršanas laika līdz dažādo pārklājuma slāņu adhēzijai. Mēs paši veicām padziļinātu šī materiāla izpēti, kā arī eksperimentu un dažādu testu kopumu līdz izstrādājām savu tehnoloģisko risinājumu. Jaunais produkts stiprinās Groglass pozīcijas pasaules pretatspīduma un ultravioleto staru aizsargājošo materiālu tirgū,” saka Aleksandrs Kelbergs, Groglass dibinātājs un valdes priekšsēdētājs.
Groglass plāno jaunā akrila produkta eksportu globālā mērogā – no ASV līdz Austrālijai, papildinot jau esošo Groglass pretatspīduma stiklu sortimentu eksporta tirgos.
Groglass ir viens no vadošajiem attēlu ierāmēšanai un aukstuma uzglabāšanā izmantoto pretatspīduma un ultravioleto staru aizsargājošo stiklu ražotājiem pasaulē. Groglass stikls tiek izmantots mākslas darbu saglabāšanai gan Latvijas Nacionālajā mākslas muzejā, gan citos vadošajos pasaules muzejos, tostarp Luvras muzejā Parīzē un Rijksmuzejā Amsterdamā, kā arī daudzos citos.
GroGlass pērn strādāja ar 18,118 miljonu eiro apgrozījumu, kas ir par 2,3% mazāk nekā 2019.gadā, bet kompānijas peļņa samazinājās par 5,9% un bija 3,377 miljoni eiro.