Jūrmalas ēdināšanas iestādēm ziemas sezonā neklājas viegli, tomēr grilbārs Lighthouse no vasaras kafejnīcas ir izaudzis par restorānu, kas strādā visu gadu.
Uzņēmējs, grilbāra Lighthouse vadītājs Raitis Bērziņš uzskata, ka restorāniem vajag pašiem organizēt dažādas aktivitātes, nevis gaidīt, kad to darīs pašvaldība. Jau otro gadu pēc kārtas Ķemeru mežā tika organizēts grilbāra Lighthouse iniciēts pikniks, kas veicināja to, lai restorāni izbrauktu no savas ierastās vides un cilvēki brīvā dabā varētu nobaudīt dažādus ēdienus.
Jaunības kļūdas
R. Bērziņš ir studējis Latvijas Lauksaimniecības universitātes (LLU) Pārtikas tehnoloģijas fakultātē, taču mācības pametis, kad bijis jāpieņem lēmums, ko darīt – studēt vai pievērsties uzņēmējdarbībai? Tagad viņš nožēlo, ka nav spējis apvienot darbu ar mācībām, un nākamajā gadā plāno atsākt studijas LLU. «Gribu pierādīt sev, ka varu pabeigt augstskolu, ka esmu pietiekami zinošs. Kas zin‘, varbūt arī papīrs kādreiz noderēs,» teic uzņēmējs. Jūrmalā un konkrēti Jomas ielā R. Bērziņš nonācis apstākļu sakritības rezultātā. «Mums piedāvāja šo vietu, jo iepriekšējā kafejnīca telpas atstāja tieši pirms sezonas. Tolaik bijām jauni un zaļi, entuziasma pilni puiši. Ja tagad būtu jāsāk no nulles, iespējams, darītu citādi,» pirmos soļus biznesā atceras R. Bērziņš. Galvenā kļūda, kas izdarīta pirms 13 gadiem, kad sākta uzņēmējdarbība, bijusi preču zīmes nepiereģistrēšana.
Viesnīca Lighthouse Jūrmala, kas darbību sākusi pāris gadus vēlāk nekā grilbārs, Patentu valdē to reģistrējusi pirmā. Tagad Jūrmalā darbojas divi viesmīlības uzņēmumi, kuru nosaukumā ir Lighthouse, turklāt arī grafiskā identitāte abiem ir līdzīga. R. Bērziņš stāsta, ka abas puses ir apsvērušas iespēju tiesāties, taču no tiesu darbiem atteikušās, jo secinājušas, ka lielākie ieguvēji no tā būs juristi. Viņš neizslēdz varbūtību, ka tiks mainīts viņa vadītā ēdināšanas uzņēmuma zīmols. Sākums bijis ļoti grūts – pirmos pāris gadus grilbārs strādājis bez peļņas. «Pirmās naudas plūsmas, kuras rēķinājām, kad sākām biznesu, bija pilnīgi aplamas, jo vadījāmies pēc tiem uzņēmumiem, kuri šeit strādāja jau gadiem. Bijām pārsteigti, ka mums nesanāk tāpat kā viņiem,» atceras uzņēmējs. Krīzes laiku izdevies pārdzīvot veiksmīgi, jo tolaik grilbārs strādājis tikai vasarā un notikuši dažādi mūzikas festivāli, kas piesaistīja lielu Krievijas tūristu skaitu, piemēram, Jaunais Vilnis un Jautro un atjautīgo klubs (KVN). Paralēli uzņēmējdarbībai Jūrmalā R. Bērziņš ir aizsācis arī vairākus ar viesmīlību un citām nozarēm saistītus biznesa projektus Rīgā. «Tolaik sapratu, ka ir jādara tas, ko mīli, tas, kas tev patīk, tikai tad var izdoties. Tāpēc izlēmu palikt un darboties ēdināšanas biznesā, jo viesmīlība un kontakts ar cilvēkiem ir tas, kas man patīk visvairāk,» viņš teic.
Magnēts – saule
Pirms pieciem gadiem grilbārs Lighthouse pārveidots par restorānu, kas darbojas visu gadu. «Ziemas Jūrmalā pārdzīvot ir grūti, taču ar katru ziemu klājas arvien labāk, jo cilvēkiem pie restorāna ir jāpierod. Tas pamatā atpazīstamību iegūst «no mutes mutē», kā arī no tūristu atsauksmju platformas, kurā esam otrajā vietā starp Jūrmalas restorāniem,» ir gandarīts R. Bērziņš.
Visu rakstu lasiet 8. maija laikraksta Dienas Bizness pielikumā Biznesa Plāns, vai meklējot tirdzniecības vietās.
Abonē (zvani 67063333) vai lasi laikrakstu Dienas Bizness elektroniski!