Lietuvas jaunuzņēmums Vinted UAB no hobija projekta, lai pārdotu savas drēbes internetā un to vietā iegādātos citas, pārtapis starptautiskā biznesā
VINTED BIROJA FOTOGRĀFIJAS SKATIES RAKSTA GALERIJĀ!
Šobrīd Mildas Mitkutes (Milda Mitkutė) un Justa Janauska (Justas Janauskas) izveidotajai platformai Vinted ir 15,5 miljoni lietotāju, un katru dienu tai pievienojas 11 tūkstoši jaunu. Kopumā Vinted ir izvietoti 22,3 miljoni preču, un katru minūti tiek pārdotas 90. Uzņēmums piesaistījis 50 miljonus eiro no investīciju fondiem Accel Partners, Insight Venture Partners un Hubert Burda Media.
Bizness aptver ASV, Lielbritāniju, Vāciju, Austriju, Franciju, Lietuvu, Poliju, Čehiju, Nīderlandi un Spāniju.
Vinted mērķis ir mainīt to, kā cilvēki iepērkas, lai lietotas mantas būtu viņu pirmā izvēle. «Mūsu mērķis ir panākt, lai katru reizi, iedomājoties par jaunu kleitu vai citu apģērbu, cilvēks dodas uz Vinted, nevis uz Zara vai H&M,» saka M. Mitkute.
Šobrīd visvairāk Vinted lietotāju ir Vācijā. Sākotnēji platformas radītāji nebija domājuši par to kā par globālu biznesu. Paši bijuši aktīvi alternatīvās viesmīlības pakalpojumu platformas CouchSurfing lietotāji, un reiz pie J. Janauska palika divas meitenes no Vācijas. Uzzinot, ar ko viņš nodarbojas, viešņas izteicās, ka būtu priecīgas, ja šāds projekts būtu arī Vācijā. Tā kā M. Mitkutei un J. Janauskam nebija līdzekļu, lai maksātu algu kādam, kurš projektu tur attīstītu, meitenes bija ar mieru darīt to brīvprātīgi, jo viņām ļoti patika pati projekta ideja. Vairākus mēnešus pēc tā sākšanas Vācijā par Vinted sāka rakstīt blogeri, un platforma tur drīz vien kļuva populāra. Pēc diviem gadiem lietotāju skaits Vācijā bija lielāks nekā Lietuvā. «Tad sapratām, ka vajadzētu veidot globālu biznesu,» saka M. Mitkute.
Visu rakstu Vēlas mainīt cilvēku iepirkšanās paradumus lasiet 10. maija laikrakstā Dienas Bizness.