Jelgavā šodien atklāj 10 miljonus eiro vērtu šokolādes fabriku; ražos šokolādi ar zemu kaloriju daudzumu
SIA Chocolette Confectionary jaunā šokolādes fabrikā Jelgavā ieguldījuši Eiropas investora finansējumu. SIA Chocolette Confectionary valdes locekle Anastasija Repina stāsta, ka ideja par šokolādes ražošanu viņai radusies jau pirms vairākiem gadiem. «Man ļoti garšo šokolāde, taču tas atstāja ietekmi uz svaru. Sāku sapņot par šokolādi, kuru var patērēt, nepārdzīvojot par sekām,» stāsta A. Repina. Ideja ilgstoši lolota, un pamazām ar to «saslimuši» arī draugi, kas līdzējuši realizēt šo ieceri.
Viņas līdzšinējā pieredze saistīta ar darbu mārketinga jomā vairākās starptautiskās kompānijās, tostarp Heineken, Natur Produkt. 2014. gadā noīrējuši telpas biznesa centrā, kur sākuši recepšu izstrādi un tā gada nogalē nonākuši līdz Red šokolādes receptei. Galvenais mērķis bija panākt zemāku kaloritāti. Vienlaikus sākuši meklēt investorus, kas palīdzētu realizēt šo ideju. Lai sāktu šokolādes ražošanu, sākotnēji iegādājušies miniatūras šokolādes ražošanas iekārtas no Šveices kompānijas Buhler, bet 2016. gada sākumā pieņemts lēmums par uzņēmuma dibināšanu, iekārtu pirkšanu un šokolādes rūpnīcas izveidi Jelgavā.
Kāpēc tieši Jelgavā? A. Repina teic, ka piedāvājumi bijuši vairāki, tostarp Polijā un Lietuvā, bet pieņemts lēmums par Latviju, kur «mūs gaida, palīdz un neviens netraucē strādāt». Jelgava izvēlēta tāpēc, ka nosacījumi uzņēmējdarbībai biznesa parkā bija ļoti pievilcīgi – augsts apkalpošanas līmenis un laba infrastruktūra. Turklāt Jelgava atrodas ģeogrāfiski izdevīgā vietā, kas svarīgi loģistikai.
Visu rakstu Miljoni šokolādes fabrikā lasiet 3. novembra laikrakstā Dienas Bizness.