ASV tehnoloģiju gigants Microsoft zaudējumos norakstījis 6,2 miljardus ASV dolāru, kurus bija iztērējis, pārņemot interneta reklāmas kompāniju aQuantive Inc. Microsoft lēmums liecinot par to, ka minētā struktūrvienība uzrādījusi sliktākus rezultātus nekā prognozēts.
Microsoft par 6,3 miljardiem ASV dolāru aQuantive iegādājās 2007. gadā, lai mēģinātu sekot Google paraugam un palielinātu ieņēmumus no reklāmas interneta meklētāju rezultātos.
aQuantive pārņemšana kādreiz bija lielākais Microsoft darījums. To pārspēja Skype pārņemšana aizvadītajā gadā. Par populāro interneta telefonijas pakalpojumu nodrošinātāja pārņemšanu Microsoft maksāja 8,5 miljardus ASV dolāru.
Tomēr Microsoft mēģinājums «nokost gabalu no tiešsaistes reklāmas pīrāga» cieta neveiksmi. Kopš brīža, kad Microsoft iegādājās aQuantive, kompānijas tiešsaistes reklāmas struktūrvienība cietusi deviņu miljardu ASV dolāru lielus zaudējumus.
Microsoft norāda, ka pārņemšanas rezultātā netika panākts gaidītais izaugsmes straujums. Šāds Microsoft solis, visticamāk, pamatīgi ietekmēs kompānijas ceturkšņa peļņu, vēsta BBC. Iepriekš tika prognozēts, ka Microsoft ceturkšņa peļņa būs 5,25 miljardu ASV dolāru apmērā.
Analītiķi norāda, ka 6,2 miljardu dolāru norakstīšana, visticamāk, nozīmēs, ka Microsoft ceturtajā ceturksnī piedzīvos zaudējumus. Kompānija nav piedzīvojusi ceturkšņa zaudējumus pēdējo divdesmit gadu laikā. Paredzēts, ka ar ceturkšņa rezultātiem Microsoft iepazīstinās 19. jūlijā.
Tāpat analītiķi ir pārliecināti, ka Microsoft lēmums par 6,2 miljardu dolāru norakstīšanu zaudējumos neatstās ietekmi uz investoru entuziasmu, jo par neveiksmīgo aQuantive darbību bijis zināms jau iepriekš, vēsta AP.
Šā gada sākumā Google piederēja 78% no interneta meklētāju rezultātu reklāmas tirgus, savukārt Microsoft piederējuši tika 7% no šī tirgus.