Tehnoloģiju kompānija Microsoft oficiāli laidusi klajā savu jauno tiešsaistes e-pasta pakalpojumu Outlook.com, kas aizstās kompānijas esošo Hotmail un kuram vajadzētu mest izaicinājumu tādam grandam kā Gmail.
Microsoft Outlook.com e-pasta pakalpojums paredzēts, lai aizstātu Hotmail, kuru kompānija iegādājās deviņdesmito gadu nogalē, un vienā pakalpojumā apvienotu dažādus citus Microsoft e-pasta sniedzējus, kā, piemēram live.com un msn.com.
Lietotāji, kuri izmanto citu Microsoft piederošu e-pasta servisu pakalpojumus, līdz vasarai tiks pārcelti uz Outlook.com. Kompānija uzsver, ka šis process notiks automātiski un tiks saglabāti visi lietotāju dati - korespondence, adreses utt. Lai veicinātu Outlook.com izaugsmi, Microsoft plāno organizēt plašu reklāmas kampaņu, kuras apmēri aplēsti 90 miljonu ASV dolāru vērtībā.
Ar Outlook.com Microsoft iepazīstināja apmēram pirms pusgada. Līdz šim pakalpojums darbojās «priekšskatījuma» fāzē un baudījis lielu interesi. Kā apgalvo Microsoft, kopš Outlook.com «priekšskatījuma» darbības sākuma tajā reģistrējušies 60 miljoni lietotāju, tādējādi serviss kļuvis par ātrāk augošo e-pasta pakalpojumu pasaulē. Trešā daļa jauno lietotāju bijuši tādi, kas iepriekš lietojuši Gmail. Savukārt analītiķi prognozē, ka Outlook.com baudīs tik strauju izaugsmi, ka pirmā darbības gada laikā spēs piesaistīt lielāku skaitu lietotāju nekā Gmail izdevās pirmajos trijos gados, vēsta Bloomberg.
Pirms vairākiem gadiem Hotmail bija pasaulē lielākais e-pasta pakalpojumu sniedzējs. Tomēr servisa inovāciju trūkums lika tam zaudēt savas pozīcijas, kuras iekaroja Google Gmail, kas kļuvis par nozars līderi. Saskaņā ar aplēsēm, Gmail aizvadītā gada decembrī bija 306 miljoni lietotāju. Yahoo ar 293 miljoniem ieņēma otro vietu tirgū, bet trešajā bija Hotmail – ar 267 miljoniem lietotāju.
ASV tirgū spēku samērs gan ir nedaudz savādāks - Yahoo izmanto 40,8% ASV e-pasta lietotāju, Gmail - 36,7%, bet 18,9% Hotmail. Microsoft cer, ka jaunais pakalpojums ļaus tai atkarot zaudētās pozīcijas e-pasta tirgū.