Saldējuma ražotāji meklē aizvien jaunas garšas, lai piesaistītu patērētāju uzmanību kā vietējā, tā eksporta tirgū
Viens no šīs sezonas jaunumiem – melnais saldējums. Kā redzams lielāko veikalu plauktos, to piedāvā gan pašmāju ražotājs SIA Saltums 2, gan arī starptautiski zināmais Unilever. Saltums 2 pārdošanas un mārketinga daļas vadītāja Agija Trokša stāsta, ka ideja par melno saldējumu radusies kādā no darba dienām, intensīvi domājot par iespējamajiem jaunumiem – kāds varētu būt aktuāls produkts? «Novērojām, ka ārzemēs cieņā ir melnā krāsa, un arī Latvijā sāka ienākt šī tendence – melnā krāsa neierastos produktos, piemēram, kosmētikā – lūpu krāsas, sejas maskas. Pamanījām arī cilvēku sajūsmu par melnu saldējumu ārzemēs, cilvēki fotografējās ar melno saldējumiem kā ar aksesuāru. Pie mums Latvijā nekā tāda nebija, steidzāmies pamēģināt,» viņa atzīst.
Kā atklāj uzņēmuma īpašnieki Jānis Trokša un Andis Teivāns, melnais saldējums savu šim gardumam neierasto toni iegūst, kad dabīgajām izejvielām – pienam un krējumam – pievieno augogles krāsvielu. Tā ir pilnībā nekaitīga, un šo pašu krāsvielu izmanto aptiekā nopērkamajā akvitētajā oglē. Šobrīd Zemnieku Melnais šokolādes saldējums jau kļuvis par TOP produktu. Šajā vasaras sezonā Saltums 2 startējis ar jaunām vafeļu glāzītēm – krāsainām. «Ienācām tirgū ar nebijušu jaunumu – melnām un rozā krāsas vafeļu glāzītēm. Pagājušā gada ziemas sezonā klajā nāca Zemnieku Melnais plombīra saldējums litra vanniņā, kuru šī gada vasarā ietērpām melnā vafeļu glāzītē un pievienojām klasiskajam melnajam plombīram šokolādes garšu un pildījumu. Rozā vafeļu glāzītē vēlējāmies izgatavot labas kvalitātes saldējumu tieši bērniem – tapa piena saldējums ar burbuļgumijas jeb saldas košļājamās gumijas garšu, viss rozā. Sākotnēji Zemnieku saldējums bija klasisks – piena, krējuma, sviesta saldējumi dažādās garšu variācijās. Ar gadiem nāca klāt ne vien garšu variācijas, bet arī citas izejvielas. Melnais plombīra un šokolādes saldējums ir tikai viens no Zemnieku saldējuma zīmola, sortimentā ir arī saulespuķu halvas krējuma saldējums ar pildījumu un vaniļas saldējums no kazas piena, kā arī saldējumi, gatavoti no biezpiena,» pastāstīja A. Trokša.
Gaida pārsteigumus
Visiem Zemnieku plombīra saldējumiem piešķirta Zaļā karotīte, kas tiek piešķirta tikai tiem produktiem, kuri ražoti Latvijā un kuros 75% no ražošanā izmantotajām izejvielām ir vietējās.
Saldējuma tirgū konkurence ir patiešām liela, vērtē J. Trokša, piebilstot, ka saldējuma bizness prasa elastīgu un radošu pieeju. Visu laiku jāmeklē jaunas receptes un veidi, kā pārsteigt patērētāju. Jaunas garšas un saldējuma veidi top sadarbībā ar tehnologiem – konsultantiem. Kopīgi tiek radītas receptūras, vārīts saldējums, degustēts un atlasīts labākais. Tehnologi gan atzīst – paši saimnieki par saldējumu zina krietni vairāk nekā teorētiķi. Un kā nu ne – 20 gadu ilgajā pieredzē uzkrāti dažādi saldējuma meistaru knifiņi. Jāņem vērā arī tas, ka ne viss, kas izdodas gards mājas apstākļos, tāds iznāk, ja saldējumu ražo ar tehnoloģiskajām iekārtām. Lai izdotos, ir vajadzīga pieredze un zināšanas. Saltums 2 plāno saglabāt un palielināt savu vietu tirgū. Izmantojot Lauku atbalsta dienesta finansējumu, SIA Saltums 2 šogad rekonstruējis ražošanas cehu un uzstādījis jaunas saldējuma ražošanas iekārtas, kas spēj saražot 7500 saldējuma porcijas stundā, līdz ar to būs iespējams nodrošināt lielus pasūtījumus īsā laikā.
Visu rakstu Tirgū jauni izaicinājumi lasiet 13. jūnija laikrakstā Dienas Bizness.