«Luminor Bank» darbinieku skaita samazināšanas ietvaros būtiski tiks mazināts vadītāju līmenis, savukārt vismazāk atlaišanas skars klientu apkalpošanu, sacīja «Luminor Bank» filiāles vadītāja Latvijā Kerli Gabrilovica.
Komentējot «Luminor Bank» paziņotos plānus Latvijā atlaist apmēram 250 darbinieku, Lietuvā - apmēram 420 darbinieku, bet Igaunijā - apmēram 130 darbinieku, Gabrilovica norādīja, ka kopumā «Luminor» Baltijā ir aptuveni 3000 darbinieku, tostarp Latvijā ir apmēram 1000 darbinieku.
Vienlaikus viņa atzīmēja, ka banka valstu dalījumā darbinieku skaitu nevērtē, ņemot vērā, ka daudzas funkcijas tiek īstenotas kā pārrobežu visā Baltijā. «Par vietējo mēs, šķiet, varam saukt tikai klientu apkalpošanu - pārējās funkcijas tiek koordinētas no vairākām pusēm un var būt ļoti dažādi veidotas. Līdz ar to svarīgākais ir Baltijas konteksts,» sacīja Gabrilovica.
Viņa norādīja, ka bankā 3000 darbinieku bija jau tad, kad DNB un «Nordea» Baltijas biznesi tika apvienoti, un kopš tā laika darbinieku skaita samazinājums nav veikts. «Skaidrs, ka, apvienojoties divām bankām, ir funkcijas, kuras dublējas. Sākotnēji vissvarīgākais bija nodrošināt darbības nepārtrauktību un labu klientu apkalpošanu. Tāpat vajadzēja pabeigt pārrobežu apvienošanos un sagatavoties klientu migrācijai uz vienotu platformu. Šobrīd mēs varam spert nākamo soli, un darbinieku skaita samazināšana notiks visās valstīs, visās funkcijās un visos līmeņos. Ļoti būtiski tiks samazināts arī vadītāju līmenis. Vismazāk tas savukārt skars klientu apkalpošanu. Tur izmaiņas drīzāk atspoguļo to, ko dara klienti. Piemēram, pēdējā gada laikā klientu aktivitāte filiālēs ir samazinājusies teju uz pusi, 80% no jaunajiem biznesa klientu pieteikumiem mēs saņemam attālināti. Līdz ar to arī klientu apkalpošana arvien vairāk notiek pa attālinātajiem kanāliem. Savukārt cilvēciskā saskarsme vairāk paliks produktiem ar pievienoto vērtību,» teica Gabrilovica.
Tostarp viņa norādīja, ka banka mazinās vadītāju līmeņu skaitu, lai panāktu, ka lēmumu pieņemšana ir ātrāka. «Dažkārt mēra, cik soļu ir no darbinieka, kurš apkalpo klientu, līdz uzņēmuma vadītājam. Mūsu mērķis ir šo soļu skaitu samazināt,» piebilda Gabrilovica.
Pēc viņas teiktā, bankas darbinieku skaita samazināšana ir saistīta gan ar funkciju dublēšanos, gan informācijas tehnoloģiju (IT) platformu apvienošanu, ko plānots paveikt šogad. Tāpat banka vienkāršo darbības modeli. «Vissvarīgākais ir tas, ka līdz ar to mēs daudz ātrāk varēsim pieņemt lēmumus. Vajadzēs mazāk saskaņošanas starp dažādām struktūrām un cilvēkiem, attiecīgi tiks celta efektivitāte un lēmumu pieņemšana kļūs ātrāka gan klientu apkalpošanā, gan attīstības plānošanā,» skaidroja Gabrilovica.
Viņa informēja, ka banka konsultējas ar arodbiedrībām un banku uzraugošajām iestādēm, savukārt darbinieku skaita samazināšanu plānots sākt, kad būs saņemti visi saskaņojumi. «Neraugoties uz to, jau tagad sākam informēt savus darbiniekus ar mērķi struktūras sakārtošanu veikt vienā reizē, lai darbiniekiem nav uztraukuma, ka pēc trim mēnešiem varētu būt vēl kāda jauna ziņa par šo. Tādēļ arī tie darbinieki, kuri ar mums paliks līdz gada beigām, līdz nākamā gada sākumam, jau tagad zinās, ka tas ir darbs uz laiku,» sacīja Gabrilovica.
Vienlaikus viņa atzina, ka banka meklē arī jaunus darbiniekus, jo ir arī kompetences, jaunas prasmes, kuras organizācijā šobrīd trūkst.
Jau vēstīts, ka 2017.gada oktobrī Baltijas valstīs darbu sāka «Nordea Bank» un DNB apvienotā banka «Luminor Bank», savukārt šogad janvāra sākumā tika pabeigt Baltijas valstīs strādājošo «Luminor Bank» pārrobežu apvienošana, bankai turpinot darbību ar centrālo biroju Igaunijā un filiālēm Latvijā un Lietuvā.