Jaunākais izdevums

Lorija Andersone (Laurie Anderson), kura koncertēs Arēnā Rīga ceturtdien, 24. aprīlī, dienu pirms koncerta tiksies ar radošās inteliģencies pārstāvjiem, koncertu aģentūra Positivus Music informē Db.

Lorija Andersone ar koncertu Rīgā uzsāks sava jaunākā albuma Homeland Eiropas koncertturneju. Koncerts dalās divās daļās, no kurām viena ir par brīvības zaudēšanu un drošību valstī un otra daļa ir par karu Irākā, kā arī par karu kopumā. Bet darbs nav tikai par protestu pret karu. Lorija Andersone arī apskata tukšumu, kas valda mūsdienu patērētāju kultūrā - ir dziesma, kas pavisam atklāti apraksta reklāmas. Koncertā tiks nodrošināti subtitri ar tulkojumu latviešu valodā.

Biļetes uz koncertu nopērkamas Biļešu Serviss, Statoil un ReklaMarket tirdzniecības vietās. Koncerts notiks Arēnas Rīga amfiteātra konfigurācijā, ne vairāk kā 2000 cilvēkiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Darba vide

[FOTOREPORTĀŽA] Četri Latvijas start-up apvienojušies birojā The Mill

Gunta Kursiša,04.06.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas jaunās tehnoloģiju un dizaina kompānijas Froont, Berta.me, HungryLab un Sellfy apvienojušas spēkus, izveidojot kopā strādāšanas un tikšanās vietu programmētājiem un dizaineriem The Mill.

Vēl pirms oficiālās The Mill telpu atklāšanas dienas 20. jūnijā Db.lv piedāvā saviem lasītājiem ielūkoties nesen izveidotajā koprades telpā.

«TechHub Riga, Startup Latvia un Innovation Cafe vairāk paredzēts tieši tehnoloģiju start-up komandām. Mūsu mērķis ir apvienot dizainerus ar programmētājiem un parādīt dizaineriem, ka start-up vide ir interesanta un tajā ir daudz iespēju,» The Mill konceptu skaidroja viena no koprades telpas izveidotājām Anna Andersone. Viņa uzskata, ka Latvijā dizaineri bieži redz savu vietu tikai pakalpojumu uzņēmumos un A. Andersone un viņas komanda to vēlas mainīt. The Mill dibinātāji ir A. Andersone un dizaineri Sandijs Ruļuks un Māris Daģis.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Laikrakstu Diena vadīs Dace Andersone

,02.12.2009

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Laikraksta Diena galvenās redaktores amatu no šodienas ieņems Dace Andersone, bijusī laikraksta Dienas bizness galvenā redaktore. No 2009. gada 9. oktobra viņa bija laikraksta Diena galvenās redaktores pienākumu izpildītāja.

Tuvākajā laikā tiks paziņots laikraksta Dienas bizness jaunā galvenā redaktora vārds, un līdz tam galvenā redaktora pienākumu izpildītāja būs Indra Lazdiņa, Dienas biznesa attīstības projektu redaktore, ilggadēja ziņu redaktore.

Dace Andersone žurnālistikā darbojas jau 19 gadu, darba gaitas sākusi privātajā radiostacijā RadioAA un izdevumos Atmoda Atpūtai, Vakara Ziņas.

Izglītību ieguvusi Latvijas Universitātes Filoloģijas fakultātē un Bonnier Media University Zviedrijā.

Dace Andersone: «Ir pagājuši teju divi mēneši, kopš diezgan trauksmainā laikā, esot laikraksta Dienas bizness galvenajai redaktorei, apņēmos palīdzēt mūsu vecākajai māsai Dienai ar vienu vienīgu pamatojumu: neatkarīgi no pārmaiņām, lasītājs vēlas saņemt un lasīt savu Dienu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Organizācijas Riga TechGirls mērķis ir meiteņu izglītošana, iedvesmošana un palīdzība kontaktu veidošanā, iestājoties par līdzsvarotāku nākotni ar abu dzimumu pārstāvniecību tehnoloģiju biznesā

Riga TechGirls iniciatores ir Froont līdzdibinātāja Anna Andersone un infogr.am līdzdibinātāja Alise Semjonova – viņas bija vienas no pirmajām sievietēm, kuras pirms četriem gadiem sāka darboties tehnoloģiju jaunuzņēmumos, kas pēdējos gados strauji attīstījušies. «Ir vispārzināms fakts, ka tehnoloģiju biznesā sieviešu ir daudz mazāk nekā vīriešu. Mēs gribam to līdzsvarot, jo pieredze rāda, ka ir labāki rezultāti, strādājot kopā. Mēs negribam runāt par to, ka sievietes ir ar kaut ko labākas,» saka A. Andersone. A. Semjonova norāda, ka tehnoloģijas ir nākotne un daudzi amati, kas tagad ir, ar laiku izzudīs. «Vai mēs to gribam vai nē, bet viss virzās tehnoloģiju virzienā. Šobrīd sievietes uz tehnoloģijām īpaši neskatās, tāpēc mums jādara viss iespējamais, lai parādītu, ka sievietēm ir iespēja iesaistīties šajā jomā. Ir svarīgi par to runāt, lai radītu iespējas sievietēm iesaistīties. Tehnoloģijas ir neizbēgama mūsu visu nākotne. Kāpēc gan lai tajā būtu pārstāvēts tikai viens dzimums?» tā viņa. Uzņēmēja arī piebilst, ka tāpat viņas paaudze skolā mācījās lasīt un rēķināt, drīzumā bērni mācīsies programmēt un tā vienkārši ir vēl viena valoda, kurā cilvēki izsakās.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Straujuma ASV tiksies ar potenciālajiem investoriem, ASV viceprezidentu un enerģētikas sekretāru

LETA,25.04.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ministru prezidente Laimdota Straujuma (V) nākamnedēļ dosies vizītē uz ASV, kur tiksies ar ASV viceprezidentu Džo Baidenu, enerģētikas sekretāru Ernestu Monicu un potenciālajiem investoriem, informē Valsts kancelejas Komunikācijas departamentā.

Vizīte ASV notiks no 28.aprīļa līdz 2.maijam, un tās mērķis ir stiprināt abu valstu sadarbību drošības jomā, veicināt politisko dialogu gan ASV nacionālajā līmenī, gan štatu līmenī, kā arī attīstīt sadarbību ekonomikā un stiprināt saiknes ar latviešu diasporu ASV.

Saistībā ar NATO Straujuma ar ASV amatpersonām runās par alianses prioritārajiem stratēģiskajiem jautājumiem, kā arī par ASV spēku klātbūtnes nostiprināšanu Baltijas jūras reģionā.

Viens no vizītes būtiskākajiem mērķiem būs ekonomisko attiecību stiprināšana. Lai gan līdz šim Latvija jau ir daudz paveikusi dialoga stiprināšanā ar ASV, tomēr šīs valsts tirgum ir lielas perspektīvas un abu valstu uzņēmējiem ir neizmantots sadarbības potenciāls. Vizītes laikā puses meklēs iespējas, kā to attīstīt.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Aicinām uzņēmīgus cilvēkus parādīt procesus valsts pārvaldē, kurus varētu efektivizēt, tērējot mazākus cilvēku un finanšu resursus, tādējādi ietaupot miljoniem latu.

Latvijas Tirdzniecības un rūpniecības kamera (LTRK) kopā ar laikrakstu Dienas bizness sāk akciju ar mērķi palīdzēt valsts pārvaldei kļūt efektīvākai, vienlaikus ļaujot Var ietaupīt pat miljonus!valstij ietaupīt tik ļoti nepieciešamo naudu. «Briestoša ekonomiskā lejupslīde pasaulē spiež uzņēmējus un reizē arī valsts pārvaldi būt efektīvākai, produktīvākai un taupīgākai,» uzsver LTRK valdes priekšsēdētāja Žaneta Jaunzeme. Viņa norāda, ka šobrīd tiek runāts, par cik daudz valsts pārvaldē strādājošo skaits būtu jāsamazina: par 5 %, 10 % vai pat par 20 %, taču «tā ir bezmērķīga samazināšana, jo vispirms ir jāsaprot, kādas valsts pārvaldes funkcijas ir nepieciešamas, kuras var optimizēt un no kurām var atteikties vispār».

Komentāri

Pievienot komentāru
Spītējot krīzei

Paver durvis eksportam

Signe Knipše, Db,05.08.2009

Šis laiks ir tāds, ka ārzemnieki meklē. Viņiem pašiem vajag optimizēt izmaksas un viņi ir atvērtāki piedāvājumam. Pārmaiņas ir jūtamas, uzsver GatewayBaltic direktore Inese Andersone. (Foto: Ritvars Skuja, DB)

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Divos mēnešos aizvest klientu pie potenciālajiem partneriem tajā tirgū, kas viņus interesē. Šādi savu pakalpojumu īsumā ir definējis eksporta veicināšanas uzņēmums GatewayBaltic. Precīzāk pakalpojumu, protams, apraksta garāka formula.

Partneru piesaistē pirmais solis ir paša klienta — Latvijas uzņēmuma — vēlmju noskaidrošana. Tikai tad var meklēt atbilstošus partnerus — sazināties ar viņiem, saņemt atbildes — vai piedāvājums var interesēt, ja «nē», tad kāpēc utt. Pēc tam tiek organizētas vizītes pie partneriem, kas devuši pozitīvu atbildi. «Vidēji vienam klientam projekta laikā izpētām 15 - 20 uzņēmumus, no tiem noorganizējam 4 - 6 klātienes vizītes. Ja tālāk aiziet sarunas ar diviem, tad ir ļoti labi,» rēķinus izklāsta GatewayBaltic direktore Inese Andersone. Vai sarunās abas puses tiek līdz darījumam, to izskaitļot nevarot. «Darījums neseko uzreiz — tam ir vajadzīgs laiks. Piemēram, uzņēmums Emīla Gustava Šokolāde maijā bija Zviedrijā, un viņi cer, ka augustā varētu tikt līdz eksporta darījumam.»

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Biznesa veiksme lielā mērā saistīta ar komandu, kā arī vadītāja spēju piesaistīt atbilstošākos un labākos cilvēkus savam uzņēmumam, domā Anna Andersone, biedrības Riga TechGirls vadītāja.

Mūsdienās cilvēki un intelektuālais kapitāls ir viens no svarīgākajiem resursiem, jo tikai ar īsto komandu iespējams nodrošināt atbilstošu darba kvalitāti un sasniegt īstos cilvēkus, spriež A.Andersone, uzsverot, ka komanda ir arī aspekts, ko vērtē investori, izsverot iespējas ieguldīt kādā uzņēmumā. Bizness, tāpat kā pasaule kopumā, ir ļoti neparedzams, tāpēc jārēķinās, ka jebkurš plāns, lai cik kārtīgi izkalkulēts, var neizdoties, atgādina Riga TechGirls vadītāja. Tieši komanda ir tā, kam jāspēj uzņēmumu izstūrēt arī vētrā un atrast labāko risinājumu neparedzētās situācijās, un šādas situācijas būs vienmēr, secina A.Andersone.

Iet tēva pēdās

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Attīsta sadarbību ar Krievijas Vologdas apgabalu

,07.04.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Turpinot iesākto sadarbību, Ekonomikas ministrijas valsts sekretārs Anrijs Matīss šī gada 8. un 9.aprīlī dosies oficiālā vizītē uz Vologdas apgabalu, Krievijas Federācijā. Vizītes ietvaros Latvijas delegācija tiksies ar vietējām amatpersonām, parakstīts vienošanos par sadarbību un tiksies ar apgabala uzņēmējiem, liecina sniegtā informācija medijiem.

8.aprīlī paredzēta A.Matīsa vizīte Čerepovecā, kuras ietvaros EM valsts sekretārs tiksies ar pilsētas mēru O.Kuvšiņņikovu un Domes pārstāvjiem, kā arī ar Čerepovecas Tirdzniecības un Rūpniecības kameras pārstāvjiem. Vizītes ietvaros A.Matīss ar delegāciju apmeklēs rūpniecības uzņēmumu a/s Severstaļ un tiksies ar pilsētas uzņēmējiem.

9.aprīlī notiks Ekonomikas ministrijas valsts sekretāra vizīte Vologdā, kuras laikā tiks parakstīta Vienošanās par ekonomisko sadarbību starp Krievijas Federācijas Vologdas apgabalu un Latvijas Republikas Ekonomikas ministriju.

Noslēgtā vienošanās būšot nozīmīgs solis savstarpējās sadarbības aktivizēšanai un pavēršot plašākas iespējas ekonomisko un tirdzniecības sakaru turpmākai veicināšanai. Latvija ar Vologdas apgabalu paredz apmainīties ar ekonomisko informāciju, veidot kontaktus un organizēt savstarpējo tirdzniecību veicinošus pasākumus. Perspektīvākās sadarbības nozares starp Latviju un Vologdu ir metalurģija, metālapstrāde, kā arī mežu, tekstila un pārtikas nozares.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Biznesa kalendārs 8. jūlijā

Dienas Bizness,08.07.2009

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

9:00 Saeimas Eiropas lietu komisijas sēde, kurā deputāti tiks iepazīstināti ar Latvijas pozīciju ES Ekonomikas un finanšu ministru padomē, kas notiks 10. jūlijā Briselē.

9:30 Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijas padomes sēde

12:00 Valsts prezidents Valdis Zatlers tiksies ar Ministru prezidentu Valdi Dombrovski.

13:00 Valsts prezidents Valdis Zatlers tiksies ar veselības ministri Baibu Rozentāli.

14 :00 Alūksnes novada Alsviķu pagastā atklās Alūksnes pilsētas notekūdeņu attīrīšanas iekārtas.

No plkst. 14:00 līdz plkst. 15:00, piezvanot uz dienesta uzticības tālruni 67027402, interesentus uzklausīs Pārtikas un veterinārā dienesta ģenerāldirektors Mareks Samohvalovs. Interesenti varēs uzdot jautājumus par pārtikas un veterinārās jomas uzraudzību un kontroli, tāpat informēt par pārkāpumiem, ar kuriem šajās jomās ir nācies saskarties, kā arī informēt par nelikumībām, ja tādas ir konstatētas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgā ir potenciāls izveidot vairākus tūrisma un radošo kvartālu maršrutus, savienojot dažādus objektus un radot iespēju gan pilsētas iedzīvotājiem, gan viesiem izbaudīt bagātu vides, kultūras, vēstures, gastronomijas un izklaides programmu, informē Rīgas dome.

Viens no Rīgas potenciālajiem radošajiem maršrutiem varētu būt Matīsa tirgus - Tallinas ielas kvartāls - Lielie kapi, kuru šonedēļ apmeklēja Rīgas domes Pilsētas attīstības komitejas deputāti, departamentu speciālisti un nevalstisko organizāciju pārstāvji.

"Mums ir iecere tuvākā gada laikā ar salīdzinoši maziem ieguldījumiem izveidot nepārtrauktu maršrutu. Daļa ieceru jau ir īstenotas, bet trūkst atsevišķas sadaļas, tāpēc visi kopā iepazināmies ar problemātiskākajām vietām un kopā runājām par iespējamajiem risinājumiem," norāda Pilsētas attīstības komitejas priekšsēdētāja Inese Andersone.

Kā pirmais tika izvērtēts Vidzemes jeb Matīsa tirgus potenciāls. Kopā ar "Rīgas Centrāltirgus" pārstāvjiem tika pārrunātas iespējas izmantot gan plašo laukumu tirgus vidū, gan iespējas atjaunot vēsturiskos paviljonus. "Mums ir jāsaprot, kāpēc citās vietās pilsētā tirgus darbojas, bet šajā vietā zudusi interese gan no tirgotāju, gan apmeklētāju puses," atzina I. Andersone.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas domes Pilsētas attīstības komiteja 23. novembrī nolēma izveidot trīs komisijas darbam ar publiskās ārtelpas, apkaimju attīstības un kultūrvēsturiskā materiālā mantojuma jautājumiem.

Komisijās bez papildu atalgojuma darbosies domes deputāti, pieaicinot attiecīgus speciālistus. Sēdēm būs jānotiek ne retāk kā reizi mēnesī. Komisijas lēmumiem būs konsultatīvs raksturs.

Pilsētas attīstības komitejas priekšsēdētāja Inese Andersone norāda, ka līdz šim publiskās ārtelpas atbildība Rīgas domē ir bijusi fragmentāra, tāpēc šo jautājumu risināšanas paātrināšanai nepieciešams izveidot atsevišķu komisiju.

“Galu galā, neviens īsti nav bijis atbildīgs, kā Rīga izskatās. Tādēļ mums ir robaina Esplanāde, šķībs greizs Dailes teātra priekšlaukums, briesmīgas miskastes pieturās un neeksistējoši labiekārtojumi apkaimēs. To esam iecerējuši mainīt, un ar Publiskās ārtelpas un pilsētvides komisiju koordinēsim, lai šī tik svarīgā pilsētas daļa nepaliek novārtā,” skaidro I. Andersone. Plānots, ka šo komisiju vadīs deputāte Alija Turlaja.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šis ir tāds jocīgs laiks: pavasaris jaušams gaisā, kaut arī mijoties ar cīruļputeņiem, tūliņ, tūliņ sprāgs pumpuri un sāksies jauns, auglīgs periods.

Šādā pat laikā pirms 17 gadiem 13. aprīlī sāka iznākt laikraksts Dienas bizness. Šo 17 gadu laikā kopā ar Jums, lasītājiem, esam piedzīvojuši gan «treknos» gadus, gan arī liesākus.

Šai laikā, kad drukātie mediji ne vien Latvijā, bet arī citviet izjūt gan lasītāju paradumu maiņu, gan vispārēju ekonomikas tempu piebremzēšanos, atsevišķi no izdevumiem pat tiek slēgti, mēs investējam attīstībā, lai, sagaidot Dienas biznesa 17. dzimšanas dienu 13. aprīlī, saviem lasītājiem pasniegtu dāvanu.

Ieklausoties mūsu lasītājā un domājot par tā prasībām pēc informācijas, Dienas bizness savas pastāvēšanas laikā jau ceturto reizi ir dzimis jaunā izskatā un ar saturiskām izmaiņām. Lasītāji, Jūs šodien saņemat ērtāk lasāmu avīzi, ar vairāk informācijas (koncentrēti par būtisko), ar aktīvu pozīciju cīņā pret biznesu bremzējošām norisēm, ar pozitīvu skatu ceturtdienas tematiskajās lapās «Spītējot krīzei» un ar pilnīgi jaunu piektdienas izdevumu: «DB Numurs nedēļas nogalei» (dziļāk par aktuālo), kurā būs lasāmi plašāki viedokļi, speciālistu komentāri un vērtējums, analītika un intervijas. Tas viss līdztekus jau pazīstamām un iemīļotām tematiskām lapām un dažādiem pielikumiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Latvijas eksportspēja

Ļauj lielāku vaļu dizaineriem

Anda Asere,17.10.2013

Froont ir dizaina rīks, kas dizaineriem atvieglo mājaslapu dizaina izstrādes procesu. Pēc tam viņi šo dizainu eksportē uz kodu un programmētājs var savienot ar jebkādu satura vadības sistēmu, izvietot uz saviem vai citiem serveriem, skaidro Anna Andersone, viena no Froont dibinātājām.

Foto: Ritvars Skuja, Dienas Bizness

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijā radītajam mājaslapu dizaina rīkam Froont reģistrējušies 37 tūkstoši lietotāju un līdz šim ir radīti 60 tūkstoši projektu

Visi projekti ir gatavas mājaslapas – liela daļa ir iesākti projekti, stāsta Anna Andersone, viena no Froont dibinātājām. DB jau ziņoja (01.07.), ka šis rīks palīdza web dizaineriem izveidot mājas lapas dizainu, taču tās izstrādes procesā nav vajadzīgs programmētājs. Rādējādi tiek samazināts dizaina izstrādei nepieciešamais laiks un arī izmaksas. Turklāt rīks nodrošina, ka mājaslapa ir responsīva, proti, pati zina, kas jādara – saprot, no kādas ierīces to skatās, un attiecīgi pielāgojas, Konkursa Eksporta un inovācijas balva 2013 Froont pieteikts kategorijā Inovatīvākais produkts.

Ieviesīs maksas versiju

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

FOTO: Latvijas bērnu apģērbu zīmols Leny Tomy Factory šūs arī pieaugušajiem

Monta Glumane,19.10.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas bērnu apģērbu zīmols Leny Tomy Factory nākamā gada vasarā plāno piedāvāt svētku apģērbus arī bērnu māmiņām un jaunietēm. Pēc zīmola radītājas Lienes Andersones domām, tā būs liela uzdrošināšanās, jo prasības pieaugušo apģērbam ir citādākas. Tomēr pieaugušie par savu apģērbu ir gatavi maksāt vairāk, jo, piemēram, iegādāto kleitu varēs uzvilkt vairākas reizes atšķirībā no bērna apģērba, kas ātri kļūst par mazu.

Ideja radusies pirms vairākām sezonām, ņemot vērā pieprasījumu pēc izlaiduma kleitām 9. un 12. klašu jaunietēm. «Pie mums salonā vēršas arī bērnu māmiņas, kuras norāda, ka vēlētos sev līdzīgus svētku tērpus kā viņu bērniem. Tērpu kolekcijas audumi, kurus regulāri pasūtām Parīzes izstādē, ir piemēroti gan bērnu, gan pieaugušo apģērbam. Esam nolēmuši 2019.gada pavasara - vasaras kolekcijā piedāvāt apģērbu modeļus arī pieaugušajiem, un, domājot par māmiņām un meitiņām, centīsimies izstrādāt arī saskaņotus tērpus,» stāsta zīmola īpašniece un radītāja L. Andersone.

Zīmols Leny Tomy Factory tika izveidots 2008.gada augustā un šogad svin savu desmito pastāvēšanas gadu. «Man piedzima trešais bērns, dēls Tomass un ar trīs dienu starpību manai brāļa sievai - meitiņa Lenija. Ar Lenijas mammu runājām par to, ko var vai nevar Latvijā nopirkt bērniem, kā mēs viņus ģērbjam, kas mums patīk. Es ievēroju, ka 2008. gadā, salīdzinot ar 90.gadiem, piedāvājumā nekas daudz nav mainījies – mazuļu drēbītes un sedziņas ir vienveidīgas, salīdzinoši mazā izvēlē. Tā mums radās ideja, ka mēs pašas varētu kaut ko ražot bērniem. Vārds pa vārdam līdz nolēmām izveidot Leny Tomy Factory. Tas bija diezgan spontāns lēmums, bet ļoti aizraujošs un interesants. Lenija un Tomass bija pirmie modeļi, kuriem visi tērpi tika šūti un pielaikoti,» uzņēmuma pirmsākumus atceras L.Andersone.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Cilvēki kļūst uzņēmīgāki un arvien biežāk profesionāļi izvēlas veidot savus uzņēmumus vai darboties ārštata režīmā un kā atlernatīvu darbam mājās vai savā birojā izvēlas koprades telpas

Koprades telpa The Mill radīta ar mērķi veidot sadarbību starp dažādu industriju profesionāļiem un veicināt jaunu produktu un pakalpojumu radīšanu. Tā darbojas jau divus gadus. «Šo divu gadu laikā The Mill ir audzis, un tajā līdzās startup uzņēmumiem, dizaineriem un programmētājiem sākuši strādāt arī arhitekti un fotogrāfi. Daļā telpas cilvēki ikdienā strādā, bet daļa ir atvēlēta publiskiem pasākumiem – t.s. mītapiem, semināriem, preses konferencēm un izstādēm, kur dažādu nozaru profesionāļi dalās savā pieredzē. 24 darbības mēnešu laikā The Mill notikuši vairāk nekā 160 pasākumu,» stāsta Anna Andersone, viena no koprades telpas The Mill dibinātājām.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

"Riga TechGirls", "Vidzeme TechGirls" un "Liepāja TechGirls" tagad pievienojas arī "Ventspils TechGirls".

"Meklējam aktīvistes katrā reģionā un pilsētā, kuras ir gatavas uzņemties veidot vietējo komūnu un pasākumus, jo attālināti to izdarīt ir neefektīvi," saka Anna Andersone, viena no organizācijas "Riga TechGirls" izveidotājām. Primāri "Riga TechGirls" attīsta reģionu "māsu" organizācijas tur, kur ir izglītības iespējas, t.i. kur ir universitātes vai tehnikumi, kur var apgūt informācijas tehnoloģijas. Viņas skatījumā ir svarīgi veidot šādas organizācijas, jo arī reģionos ir lieliski talanti, kurus var palīdzēt attīstīt, bet tur ir mazāk iespēju. "Tāpēc mums jānāk talkā!" tā A. Andersone. Iecerēts izveidot māsu organizācijas arī Daugavpilī un Rēzeknē.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Gateway Baltic audzē apgrozījumu par 50%

Anda Asere,24.02.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tirgus izpētes un eksporta konsultāciju kompānijas Gateway Baltic uzņēmumu apgrozījums Latvijā, Lietuvā un Igaunijā pērn pieaudzis par 50%.

2012. gadā GatewayBaltic apgrozījums Latvijā, Lietuvā un Igaunijā bija 560 tūkstoši eiro, bet 2013. gadā apgrozījums pieauga par 50%, sasniedzot virs 850 tūkstošus eiro, informē Inese Andersone, GatewayBaltic direktore.

Pieaugumu ietekmējuši divi faktori. Pirmkārt, iepriekšējos gados uzsāktais darbs kaimiņvalstīs. Pirms trim gadiem Latvijas uzņēmums pieņēma stratēģisku lēmumu pievērsties savu pakalpojumu sniegšanai arī Lietuvā un Igaunijā un pērn bija pāris lielāki projekti sadarbībā ar Enterprise Estonia un Enterprise Lithuania, kas ir līdzīgas iestādes Latvijas Investīciju un attīstības aģentūrai. «Šis lēmums sāk nest augļus,» saka I. Andersone.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Biznesa kalendārs 29. aprīlim

Dienas Bizness,29.04.2009

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nordea banka paziņos 2009. gada 1. ceturkšņa rādītājus.

Latvijas Banka publicēs banku un monetārās statistikas mēneša datus.

Zemkopības ministrs Jānis Dūklavs tiksies ar Krievijas vēstnieku Latvijā Aleksandru Vešņakovu, lai pārrunātu abu valstu līdzšinējo sadarbību, kā arī apspriestu sadarbības iespējas nākotnē.

11:00 Latvijas balzama akcionāru sapulce, kurā tiks lemts par pagājušā gada peļņas izlietošanu un vēlēta padome

11.00 Ventspils pilsētas domes priekšsēdētāja 1.vietnieks Jānis Vītoliņš Rīgā tiksies ar Eiropas Investīciju bankas pārstāvjiem par TEC projekta finansējumu

12.00 Latvijas lielo pilsētu mēri Rīgā tiksies ar LR Ekonomikas ministru Arti Kamparu, lai pārrunātu Eiropas Savienības fondu apguves iespējas un problēmas, kas saistītas ar pašvaldību un uzņēmumu kreditēšanu ES projektu līdzfinansējuma iegūšanai

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Svētdien miris leģendārais amerikāņu mūziķis un The Velvet Underground līderis Lū Rīds (Lou Reed), ziņo pasaules mediji.

Mūziķis miris no hroniskas aknu saslimšanas 71 gada vecumā, ziņoja viņa literārais aģents.

Šā gada maijā mūziķim tika veikta aknu transplantācija, un šogad L. Rīds atcēla piecus koncertus. Viņa sieva, mūziķe Lorija Andersone pauda, ka operācija tika veikta, jo L. Rīds hroniskas aknu mazspējas dēļ bijis tuvu nāvei. Mūziķis nekad nav slēpis savas aizraušanās ar dažādām apreibinošām vielām, taču pēdējos gadus viņš esot pārvarējis savas atkarības.

Tiek uzskatīts, ka septiņdesmito, astoņdesmito un deviņdesmito gadu pankroka, glemroka un alternatīvā roka mākslinieki būtiski ietekmējušies no L. Rīda. Mūziķa dziesmas izmantojuši, piemēram, Nirvana, Deivids Bovijs un REM.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Valsts Kultūrizglītības centrs mainīs nosaukumu

,24.01.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šodien Valsts sekretāru sanāksmē pieteikts Ministru kabineta noteikumu projekts Grozījumi Ministru kabineta 2004.gada 26.oktobra noteikumos Nr.894 Valsts kultūrizglītības centra nolikums, kas paredz Valsts Kultūrizglītības centra funkciju paplašināšanu un nosaukuma maiņu. Turpmāk to sauks – Kultūras un radošās industrijas izglītības centrs, liecina sniegtā informācija medijiem.

Kultūras un radošās izglītības centrs īstenos valsts politiku kultūrizglītības un radošās industrijas izglītības jomā, šim nolūkam izstrādājot un ieviešot radošās industrijas izglītības programmas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Radošās izcilības festivāla ADWARDS ceremonijā noskaidroti labākie reklāmas, dizaina un citu radošo industriju darbi.

Starptautiskas žūrijas vadībā tika izvērtēti dažādās radošajās disciplīnās tapuši 256 darbi, kopumā tika piešķirti 18 pirmās pakāpes ordeņi un 32 otrās pakāpes ordeņi.

Festivāla ADWARDS darbi tika iesniegti un vērtēti vairākās kategorijās: integrētās kampaņas, TV & radio, interaktīvie un digitālie risinājumi, drukas māksla & dizaina meistarība, preses un vides reklāma, zīmola stāsts, sabiedriskās attiecības, netradicionālā komunikācija, pasākumi un sponsorēšana, zīmola saturs un izklaide, radošās izcilības eksports.

Darbus vērtēja 15 žūrijas locekļi no 11 valstīm, intensīvākajām diskusijām notiekot klātienē Rīgā. Žūrijas prezidents – Huans Garsia Eskudero (Juan García-Escudero) no aģentūras TBWA ESPAÑA, kurš ir strādājis vairāku pasaules līmeņa festivālu žūrijās.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Hārvardas Universitātē, ceturtdien, 2. oktobrī norisinājās 18. ceremonija, kuras laikā tika piešķirtas Anti-Nobela prēmijas (The Ig Nobel Prize) par pašiem šaubīgākajiem zinātniskajiem izgudrojumiem.

Prēmiju ķīmijas izgudrojumu lauciņā saņēma Debora Andersone no Hārvardas Medicīnas skolas par pētījumu par Coca Cola izmantošanu kontracepcijas nolūkos. „Coca Cola duša kā kontracepcijas līdzeklis 1950. un 1960. gadā kļuva par daļu no folkloras. Tika uzskatīts, ka ogļskābai gāzei piemīt spermicīdas īpašības,” skaidro D. Andersone. Eksperiments pierādījis, ka Coca Cola patiešām uzrāda zināmu kontraceptīvu efektivitāti, īpaši diētiskā kola. D. Andersone norāda, ka gūtajiem pierādījumiem nav jāuzticas pilnībā.

Citu anti – Nobela prēmiju ķīmijā saņēma pētījumi, kas tika veikti Taizemē. Šie testi bija pretēji D. Anderones pētījuma rezultātiem un pierādīja, ka Coca Cola un Pepsi vispār nav spermicīdas īpašības.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazais bizness

Mājaslapu izstrādi padara dizaineriem draudzīgāku

Anda Asere,01.07.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvieši ar Somijas investoru atbalstu radījuši rīku mājaslapu dizaineriem, lai tās visās ierīcēs izskatītos līdzvērtīgi

«Mēs katru dienu lietojam vairākas ierīces – datoru, telefonu, planšetdatoru – un tajās visās izmantojam internetu. Tāpēc ir svarīgi, lai mājaslapa pielāgotos tam, no kuras ierīces to aplūko. Froont ir rīks dizaineriem, kas ir veidots, lai būtu viegli vizuālā veidā izveidot responsīvu mājaslapu. Tā ir tāda mājaslapa, kura pati zina, kas jādara – saprot, no kādas ierīces to skatās, un attiecīgi pielāgojas,» stāsta Anna Andersone, viena no Froont dibinātājiem.

2011. gadā pirmo reizi pasaulē tika lietots apzīmējums «responsīvais dizains», un pagājušā gada sākumā tā tika minēta kā galvenā tuvākās nākotnes web dizaina tendence. «Nākotnē visām mājaslapām būs jābūt responsīvām. Tāpēc izdomājām, ka jāizveido rīks, kas ļautu mājaslapas dizainam tādām būt,» saka A. Andersone. Froont ir domāts tieši web dizaineriem un dizaina procesam. Gatavo dizainu programmētājs pēc tam var viegli pārnest un savienot ar jebkuru gatavu sistēmu, datubāzi.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Start-up specifika: Mārketinga vadītājs var gaidīt, kad jutīsies gatavs, bet sabiedrība neko negaida

Anda Asere,13.02.2014

«Startup uzņēmumam resursi parasti ir mazāk nekā lielākos uzņēmumos ar stabilu biznesa modeli, tāpēc ir jāizvēlas mārketinga komunikācijas kanāli, kas vairāk prasa laiku, nevis naudas ieguldījumus,» saka Eldars Loginovs, ātrlasīšanas rīka Fastr līdzdibinātājs.

Foto: Edmunds Brencis, Dienas Bizness

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tehnoloģiju iesācējuzņēmumu jeb startup specifika prasa auditoriju uzrunāt pēc iespējas agrāk, lai saprastu, kurā virzienā vislabāk attīstīties.

Kad dot par sevi ziņu auditorijai? «Īstais brīdis vienmēr ir tagad. Mārketinga vadītājs var gaidīt to brīdi, kad jutīsies «gatavs», bet sabiedrība neko negaida. Tāpēc ir jāizmanto katra iespēja par sevi pastāstīt un meklēt kontaktu ar auditoriju. Kamēr produkts nav gatavs, var «iesildīt» auditoriju, aktualizēt risināmo problēmu, stāstīt par saviem plāniem un iesaistīties nozares notikumos,» uzskata Andis Silakaktiņš, e-komercijas rīka MaxTraffic pārdošanas vadītājs.

Ja resursi atļauj produktu noslīpēt, tad labāk nesteigties iet pie žurnālistiem, jo visiem gatavi produkti patīk daudz labāk, saka Eldars Loginovs, lasīšanas rīka Fastr līdzdibinātājs. Taču, ja no pozitīvas preses un lietotāju reakcijas ir atkarīga biznesa izdzīvošana, tad ir vērts mēģināt pievērst uzmanību produktam agri. Viņaprāt, personīgs kontakts ar žurnālistu ir vērtīgāks par preses relīzes sūtīšanu. «Dot ziņu par sevi nepieciešams, vēl pirms produkts ir gatavs, pašā sākumā. Tas nepieciešams, lai validētu pašu ideju un sāktu dibināt kontaktus ar potenciālajiem klientiem, kad produkts tiek izlaists,» no pieredzes saka Māris Daģis, digitālo produktu pārdošanas platformas Sellfy līdzdibinātājs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Viens no iespējamiem emisiju ierobežošanas pasākumiem Rīgas centrā varētu būt privātā transporta iebraukšanas maksas noteikšana sastrēgumu laikā.

Tā intervijā Latvijas Radio pastāstīja Rīgas domes Pilsētas attīstības komitejas priekšsēdētāja Inese Andersone (JV).

Zemu emisiju zonu galvaspilsētas vēsturiskajā centrā plānots noteikt, lai motivētu cilvēku pārsēšanos uz sabiedrisko transportu un pārvietošanos ar videi draudzīgākiem transportlīdzekļiem, tādā veidā mazinot gaisa piesārņojumu un padarot vidi veselīgāku un patīkamāku dzīvošanai un strādāšanai.

Līdzīgas zemu emisiju zonas jau esot noteiktas vairākās citās Eiropas galvaspilsētās, piemēram, Londonā, Parīzē, Berlīnē.

I.Andersone norādīja, ka Rīgas vēsturiskajā centrā patlaban gaisa piesārņojums pārsniedz Latvijā un Eiropā noteiktās normas, un lielākais gaisa piesārņotājs ir automašīnas, kuru skaits galvaspilsētā katru gadu pieaug.

Komentāri

Pievienot komentāru