Latvijas bērnu apģērbu zīmols Leny Tomy Factory nākamā gada vasarā plāno piedāvāt svētku apģērbus arī bērnu māmiņām un jaunietēm. Pēc zīmola radītājas Lienes Andersones domām, tā būs liela uzdrošināšanās, jo prasības pieaugušo apģērbam ir citādākas. Tomēr pieaugušie par savu apģērbu ir gatavi maksāt vairāk, jo, piemēram, iegādāto kleitu varēs uzvilkt vairākas reizes atšķirībā no bērna apģērba, kas ātri kļūst par mazu.
Ideja radusies pirms vairākām sezonām, ņemot vērā pieprasījumu pēc izlaiduma kleitām 9. un 12. klašu jaunietēm. «Pie mums salonā vēršas arī bērnu māmiņas, kuras norāda, ka vēlētos sev līdzīgus svētku tērpus kā viņu bērniem. Tērpu kolekcijas audumi, kurus regulāri pasūtām Parīzes izstādē, ir piemēroti gan bērnu, gan pieaugušo apģērbam. Esam nolēmuši 2019.gada pavasara - vasaras kolekcijā piedāvāt apģērbu modeļus arī pieaugušajiem, un, domājot par māmiņām un meitiņām, centīsimies izstrādāt arī saskaņotus tērpus,» stāsta zīmola īpašniece un radītāja L. Andersone.
Zīmols Leny Tomy Factory tika izveidots 2008.gada augustā un šogad svin savu desmito pastāvēšanas gadu. «Man piedzima trešais bērns, dēls Tomass un ar trīs dienu starpību manai brāļa sievai - meitiņa Lenija. Ar Lenijas mammu runājām par to, ko var vai nevar Latvijā nopirkt bērniem, kā mēs viņus ģērbjam, kas mums patīk. Es ievēroju, ka 2008. gadā, salīdzinot ar 90.gadiem, piedāvājumā nekas daudz nav mainījies – mazuļu drēbītes un sedziņas ir vienveidīgas, salīdzinoši mazā izvēlē. Tā mums radās ideja, ka mēs pašas varētu kaut ko ražot bērniem. Vārds pa vārdam līdz nolēmām izveidot Leny Tomy Factory. Tas bija diezgan spontāns lēmums, bet ļoti aizraujošs un interesants. Lenija un Tomass bija pirmie modeļi, kuriem visi tērpi tika šūti un pielaikoti,» uzņēmuma pirmsākumus atceras L.Andersone.
Zīmols savu attīstību sāka ar sedziņām, trikotāžas gultas veļu, baldahīniem, gultas apmalēm un dažiem mazuļu tērpiem pašu bērniem, kas vēlāk tika papildināti. Jaunās māmiņas meklēja dažādus audumus un pētīja, kas šajā nozarē ir pieejams. Laika gaitā zīmola radītājas nonāca pie secinājuma, ka bez produktu sertifikācijas un dažādu drošības noteikumu ievērošanas radītās preces nebūs iespējams eksportēt. Savukārt, tajā laikā jaunam uzņēmumam sertificēt produktus bija dārgi un Latvijā to nebija iespējams veikt. Tika nolemts, ka nākamais segments, kurā zīmols varētu veiksmīgi darboties, ir svētku tērpi bērniem no divu līdz desmit gadu vecumam.
2010.gadā zīmols laida klajā savu pirmo tērpu kolekciju, kurai pārdošanā veicās labi - gan Leny Tomy Factory zīmola veikalā, gan U/V Stockmann.
2012. gadā, pateicoties Latvijas Investīciju un Attīstības Aģentūrai (LIAA), Leny Tomy Factory pirmo reizi devās uz starptautisko bērnu apģērbu ražotāju izstādi Parīzē (Playtime Paris), kurā līdz šim ir piedalījies divas reizes katru gadu. Zīmols pārstāvēts Pitti Bimbo izstādē Florencē un CPM Kids izstādē Maskavā. Dalība šajās izstādēs uzņēmumam ir palīdzējusi iepazīties ar visdažādākajiem pircējiem no visas pasaules un noteikt produkta mērķa tirgus sadarbībai ilgtermiņā. Jau vairāk nekā desmit zīmola svētku tērpu kolekcijas ir eksportētas uz Apvienotajiem Arābu Emirātiem, Saūda Arābiju, Dienvidkoreju, Eiropu un ASV.
Pirmos divus zīmola pastāvēšanas gadus apģērbi tika pārdoti tikai Latvijā un dažādos dizaina tirdziņos. Zīmols guva atzinību no bērnu māmiņām, kas novērtēja gan roku darbu, gan gaumīgo materiālu izvēli, tomēr ātri vien uzņēmums nonāca pie secinājuma, ka Latvijas mērķauditorija ir par mazu un cilvēki ārpus Latvijas ir pirktspējīgāki.
«Mums ir svarīgi, lai Latvijā radītie un šūtie apģērbi būtu nopērkami arī mūsu valstī, tāpēc šo 10 gadu laikā ir bijuši dažādi tirdzniecības mēģinājumi. Tika atvērts veikals gan tirdzniecības centrā «Domina Shopping», vēlāk arī «Galerijā Rīga». «Diemžēl sapratām, ka mūsu tērpu kolekcijas nav lielveikala produkts,» atceras L.Andersone.
No 2012.gada līdz šā gada jūnijam zīmolam bija savs veikals un šūšanas salons Rīgas centrā. Pārdošanas apjomu krituma un īres cenu pieauguma dēļ nācās pieņemt lēmumu zīmola veikalu slēgt. Tagad zīmola jauno rudens/ziemas kolekciju ir iespējams iegādāties interneta veikalā, taču uzņēmums sniedz iespēju saviem klientiem satikties un apmeklēt arī zīmola šūšanas studiju.
«Statistikas dati rāda, ka modes zīmolus gados jauni cilvēki un jaunie vecāki arvien biežāk izvēlas iegādāties internetā un mēs sekojam šīm tendencēm,» stāsta L.Andersone.
?http://www.db.lv/diskusija/iesaki-latvijas-jaunos-un-perspektivos-uznemumus-par-kuriem-dienas-biznesam-noteikti-butu-jauzraksta