Latvijas lidsabiedrība airBaltic ir ieviesusi jaunus, uzlabotus stjuartu un pilotu formastērpus. Latvijas modes dizaineri izsaka savu viedokli.
Deva sievišķības
«Man labāk patika vecie formastērpi. Stjuarts tomēr ir tas cilvēks, kurš rada priekšstatu par aviokompāniju. Vecajā formā bija pietiekama deva sievišķības, varēja redzēt, ka katrs tērps ir šūts individuāli, un gribētu pateikt labus vārdus iepriekšējā formastērpa autoram. Runājot par šiem tērpiem, es atteiktos no liekām detaļām, piemēram, no «cakas», kura ir redzama blūzes lejas daļā,» teic Agnese Narņicka, Latvijas modes zīmola One Wolf īpašniece un dizainere.
Ļoti labs lakatiņš
Savukārt, bērnu apģērbu zīmola Leny Tomy Factory īpašniece un dizainere Liene Andersone atzinīgi novērtē auduma izvēli. «Tumši zilais ar laima krāsas salikumu – svaigi. Ļoti labs ir lakatiņš. Vīrieša žakete mazliet atgādina krievu Aeroflot laikus. Sievietes formastērpa augšdaļā ir kaut kāds stīvums. Tur varētu kaut ko stilīgāku, ja tā drīkst izteikties. Līdz šim man patika, ka stjuartēm bija baltie krekli un žaketītes. Tas varbūt bija pat labāk nekā šis variants.»
Nav praktiska
«Jaunā forma ir daudz sievišķīgāka, bet arī krietni neērtāka. Tā ir skaista, bet nav praktiska, jo tā ir ļoti pieguļoša, un ir grūti strādāt tik pieguļošos svārkos,» biznesa portālam db.lv atzīst airBaltic stjuarte.
Kapteiņa forma mainījusi krāsu
Lai nodrošinātu labāko formastērpu dizainu, kas garantētu visas lidojumu apkalpes vajadzības, vispirms lidsabiedrībā tika rīkots iekšējs skiču konkurss. Pēc tam jauno airBaltic formastērpu kolekciju dzīvē radīja dizainere Inese Alhimoviča. «Galvenokārt stjuartu formastērpiem ir jānodrošina komforts un drošība, bet tie ir arī lidsabiedrības vizuālās identitātes neatņemama sastāvdaļa. Mums ir svarīgi radīt tēlu, kas atbilst airBaltic biznesa filozofijai, kā arī apliecina uzņēmumu kā nozīmīgu spēlētāju aviācijas nozarē. Sadarbībā ar mūsu komandu esam radījuši jaunus un pievilcīgus formastērpus, kas simbolizē airBaltic vērtības un caurstrāvo kvalitāti, stilu un profesionālismu,» norāda Martins Gauss (Martin Gauss), airBaltic izpilddirektors.
Jaunajā formastērpu kolekcijā nemainīgi ir redzams tumši zilais, kā arī tiek izcelti daži gaiši zaļi akcenti saskaņā ar airBaltic korporatīvajām krāsām. Pirmo reizi airBaltic vēsturē kapteiņa forma ir mainījusi krāsu – no klasiski melnās uz eleganti tumši zilu.
«airBaltic lidojumu apkalpei jauni formastērpi tiek izgatavoti katru gadu, bet šogad tika pieņemts lēmums šī procesa ietvaros ieviest jaunu, uzlabotu dizainu,» sacīja Alise Briede, airBaltic korporatīvās komunikācijas vadītāja.