Londonas Hītrovas lidostā tiks sākta stāvākas lidmašīnu nolaišanās trajektorijas izmēģināšana, ar kuru lidosta cer samazināt troksni un iegūt atbalstu trešā skrejceļa būvēšanai.
Eiropas noslogotākās lidostas dispečeri sāks vadīt lidmašīnas uz nosēšanos 3,2 grādu, nevis kā līdz šim - trīs grādu leņķī, teikts lidostas paziņojumā.
Izmēģinājums ilgs sešus mēnešus un sāksies 14.septembrī. Tam nebūs nepieciešama speciāla apmācība vai ekipējuma maiņa.
Premjerministrs Deivids Kemerons solījis līdz gada beigām izlemt, vai atļaut paplašināt Hīrovas lidostu vai ne. Valdības izveidotā komisija iepriekš noteica, ka labākais risinājums Anglijas dienvidaustrumu apkalpošanai būtu jauna skrejceļa būve Hītrovā.
Galvenie iebildumi pret šo projektu ir trokšņa palielināšanās pēc lidostas paplašināšanas.
Aprēķināts, ka projekts izmaksātu 18 miljardus britu mārciņu (25,48 miljardus eiro) un līdz 2050.gadam palielinātu lidostā apkalpoto pasažieru skaitu līdz 135 miljoniem.
«Jo stāvāks leņķis, jo mazāk laika lidmašīna pavada zemā augstumā, kas nozīmē, ka mazāk cilvēku ietekmē paaugstināts trokšņa līmenis,« teikts lidostas paziņojumā.
Lidmašīnas, kas tuvosies lidostai stāvākā leņķī, atradīsies 170 pēdu (apmēram 50 metru) augstāk nekā līdz šim, kad tās sāks savu deviņu jūdžu (apmēram 15 kilometru) garo ceļu līdz zemei. Veicot šo manevru, attiecīgi tiks mērīts trokšņa līmenis.
Šajā eksperimentā tiks uzaicinātas piedalīties tikai lidmašīnas ar piemērotu aprīkojumu, bet citas lidmašīnas varēs nolaisties parastajā leņķī. Eksperiments netiks veikts sliktas redzamības apstākļos.
Ja izmēģinājums būs veiksmīgs, Hītrova varētu tālāk pētīt iespējas organizēt lidmašīnu nolaišanos arī 3,5 grādu leņķī, kas varētu vēl vairāk samazināt trokšņa līmeni.