Gatavojoties skrejceļa rekonstrukcijai, kas sāksies jūlija vidū, Viļņas lidosta informē par pagaidu izmaiņām lidmašīnu vadībā.
Divas nedēļas, no 3.jūlija līdz 14. jūlijam, lidostā tiks deaktivizēta ILS (lidmašīnu nolaišanās sistēma), un tās vietā tiks izmantota cita navigācijas sistēma, VOR/DME. Tas nozīmē, ka nelabvēlīgu laika apstākļu gadījumā lidmašīnas var tikt novirzītas uz citām tuvākajām lidostām, kā arī var būt spiestas pacelties no citas lidostas.
«Mēs apzināmies un atvainojamies pa sagādātajām neērtībām, taču lūdzam izturēties ar sapratni, jo notiekošais saistīts ar pasažieru drošību,» uzsver Lietuvas starptautisko lidostu operatorkompānijas Lietuvos oro uostai lidostu tīkla galvenais izpilddirektors Donāts Voveris [Donatas Voveris]. Viņš arī atzīmē – visi pasažieri lidmašīnas novirzīšanas gadījumā tiks nogādāti galamērķī, piemēram, organizējot bezmaksas autobusu uz Viļņu, ja lidmašīna būs nolaidusies Kauņā. Līdzīgi pasažieri tiks nogādāti citā lidostā, ja sliktu laika apstākļu dēļ ienākošā lidmašīna būs nosēdusies citur. Gala lēmumu par pacelšanos vai nolaišanos konkrētā lidostā vienmēr pieņem lidmašīnas apkalpe.
«Pārmaiņas navigācijas vadības sistēmās saistītas ar lidojumu drošības nodrošināšanu laikā, kamēr tiek veikti lidostas skrejceļa rekonstrukcijai nepieciešamie priekšdarbi teritorijā, kas var ietekmēt lidmašīnu nolaišanās sistēmas darbību,» norāda D. Voveris, piebilstot, ka plānoto skrejceļa rekonstrukcijas darba uzdevumu sarežģītības dēļ lidmašīnu nosēšanās var būt lielākoties atkarīga no laika apstākļiem: redzamības, mākoņu augstuma, vēja virziena un stipruma. Pirmajās divās jūlija nedēļās darbi tiks veikti ILS teritorijās. Turklāt nolaišanās apgaismojuma sistēmā abos magnētiskajos virzienos tiks uzstādīti elektrības kabeļi.
Lietuvos oro uostai galvenais izpilddirektors piebilst, ka sagatavošanās rekonstrukcijas darbiem tiek plānota tā, lai pasažieri izjustu pēc iespējas mazāk neērtību. D. Voveris arī piebilst, ka ILS tiks deaktivizēta tikai mazāk izmantotajam virzienam, tādējādi samazinot skarto lidojumu skaitu. Tomēr šajā laikā lidojumi būs vairāk nekā ierasti pakļauti laika apstākļu ietekmei – redzamībai, mākoņu augstumam, vēja virziena un tā stiprumam.
Skrejceļa rekonstrukcija Viļņas lidostā tiks veikta vairākos posmos: pirmais posms (sagatavošanās darbi) tika sākti martā un tiks turpināti, kamēr lidosta būs slēgta, t.i., līdz 14. jūlijam, bet otrais posms (no 14. jūlija līdz 17. augusta plkst. 23:59) ietver galvenā skrejceļa rekonstrukcijas darbus, kad nekādas aviācijas aktivitātes Viļņas lidostā nenotiks. Pēc minētā termiņa rekonstrukcijas darbi, kas neietekmēs Viļņas lidostas darbību, turpināsies.
Laikā, kad nekādas aviācijas aktivitātes Viļņas lidostā nenotiks, lidojumi tiks novirzīti no galvaspilsētas uz Kauņas lidostu.
Lietuvos oro uostai tīkls ietver trīs lidostas – Viļņā, Kauņā un Palangā. 2016. gadā tajās tika apkalpoti 4,8 miljoni pasažieru un 52 000 lidojumu. Vasaras sezonā 16 aviokompānijas no Lietuvas lidostām piedāvā 84 maršrutus uz 59 pilsētām 26 valstīs. Saskaņā ar Starptautiskās lidostu padomes Eiropas organizācijas (ACI Europe) sniegto informāciju Lietuvos oro uostai ieguldījums Lietuvas IKP ir 2,5 procenti.