Lielākie autonomas pakalpojumu sniedzēji EUROPCAR, HERTZ un AVIS ir piekrituši nediskriminēt patērētājus, ļaujot viņiem piekļūt labākajiem cenu piedāvājumiem neatkarīgi no viņu dzīvesvietas valsts, informē Patērētāju tiesību aizsardzības centrs.
Pēc pavasarī nosūtītās Eiropas Komisijas vēstules, kurā izteiktas bažas, ka lielākie autonomas uzņēmumi diskriminē patērētājus atkarībā no viņu dzīves vietas, kā arī pēc publikācijas presē lielākie autonomas uzņēmumi EUROPCAR, HERTZ un AVIS uzsāka konstruktīvu dialogu ar Eiropas Komisiju. Uzņēmumi atkārtoti apstiprinājuši savu apņemšanos ievērot nediskriminācijas principu vienotajā ES tirgū un ir snieguši detalizētu paskaidrojumu par to cenu veidošanas politiku.
Lielākie autonomas uzņēmumi turpmāk apņēmušies neizmantot automātisku pārmaršrutēšanu pēc patērētāja IP adreses identifikācijas, neliegt patērētājiem pabeigt savu rezervēšanu tiešsaistē jebkurā Eiropas Savienības valstī, kurā tiek piedāvāta automašīnu noma. Patērētāji varēs brīvi meklēt labāko cenas piedāvājumu un diferencēt cenas piedāvājumu atkarībā no patērētāja dzīvesvietas tikai tādā gadījumā, ja atšķirību var pamatot ar objektīviem iemesliem.
Komisija turpinās diskusijas par iespējamiem pamatojumiem cenu atšķirībām piedāvājumos un turpmāk apsvērs iespējas, kā uzlabot patērētājiem pieejamo cenu salīdzinājumu un informāciju. Tā turpinās uzraudzīt, lai uzņēmumos tiktu ievērots nediskriminācijas princips, tostarp arī tajos uzņēmumos, kuri darbojas ar franšīzēm. Šis dialogs ar auto nomas uzņēmumiem par nediskriminācijas jautājumiem ir tikai pirmais solis, 2015. gada februārī sekos turpmākās apspriedes ar plašāku izskatāmo jautājumu loku.
Pēc 2014. gada 8. augustā publicētās preses relīzes EUROPCAR, HERTZ un AVIS uzsāka detalizētas un konstruktīvas sarunas ar Eiropas Komisiju. Komisija atzina, ka tirgus cenas var būt saistītas ar situāciju vietējā tirgū (sezonalitāti, konkurences apstākļiem dažādās valstīs), taču ar nosacījumu, ka patērētājiem netiks liegta iespēja izmantot labāko pieejamo cenu, izvēloties auto nomas pakalpojumu. Patērētājiem jābūt tiesībām uzsākt un pabeigt auto nomas rezervāciju jebkurā uzņēmuma tīmekļa vietnē ES robežās.
ES vienotais tirgus piedāvā patērētājiem un uzņēmumiem piekļuvi lielam pakalpojumu un iespēju klāstam. Uzņēmumiem ir iespēja pārdot savas preces un pakalpojumus plašākam klientu lokam, un patērētāji var piekļūt pakalpojumiem, kas, iespējams, ne vienmēr ir pieejami vai arī ir dārgāki tajā valstī, kurā viņi dzīvo. Tieši šādās situācijās ES noteikumiem ir būtiska loma.
Pakalpojumu direktīva īpaši uzņēmumiem aizliedz nepamatoti diskriminēt attiecībā uz pakalpojumu pieejamību, pamatojoties uz patērētāja pilsonību vai dzīvesvietu. 2014. gada augustā Komisija ir publicējusi arī praktiskas norādes patērētājiem, kas iegādājas pakalpojumus vai preces tiešsaistē.