Rīgas lidostā kāds kafejnīcas Coffee Nation apmeklētājs aplējis oficianti ar karstu kafiju.
Tagad Andris. G. cenšas pierādīt, ka notikušajā vainojama oficiante, kura atteikusies viņu apkalpot valsts valodā. Lai risinātu situāciju, palīdzība tiek meklēta Valsts valodas aizsardzības centrā un Patērētāju tiesību aizsardzības centrā.
Kafejnīcas klients pat vēlas saņemt naudas kompensāciju. Jau pēc notikušā policija Andrim G. sastādījusi protokolu par huligānismu 50 latu apmērā, necenzētu izteicienu lietošanu un rezultātā pasažieris arī nokavējis savu lidmašīnas reisu uz Berlīni. Tagad vīrietis uzskata, ka zaudējums, kas viņam nodarīts nokavējot reisu, proti, biļetes cena 165 lati, jākompensē Coffee Nation, raksta Telegraf.
Savu pārliecību un taisnību Andris G. Pamato ar to, ka oficiante atteikusies apkalpot viņu valsts valodā. Kā raksta Теlegraf, atsaucoties uz Andra G. teikto, kafijas vietā meitene viņam pasniegusi pīrāgu un piebildusi, ka kafejnīca atrodas lidostas tranzīta zonā, tādēļ viņa var runāt tādā valodā, kādā viņai ērtāk. Tāpat oficiante norādījusi, nepārzina latviešu valodu un Latvijā strādāt ieradusies no Ukrainas, turklāt viņa vīrieti nodēvējusi par fašistu. Pēc šādas uzrunas vīrietis uztraukumā izmetis no rokām kafijas tasīti un šķidrums uzšļakstījusies kafejnīcas darbiniecei.
Kā raksta Telegraf Valsts valodas centrs ir saņēmis vīrieša iesniegumu un noskaidrojis, ka tranzīta zonā darbojas Latvijas likumi, tai skaitā valodas likums, tātad oficiantei bija jārunā latviešu valodā.