Labākus rezultātus investīciju piesaistes un noieta paplašināšanas ziņā Silīcija ielejā gūst tās kompānijas, kas pirms tam jau pastāvīgi ir paspējušas iegūt pirmos rezultātus un atsauksmes no pašmāju klientiem, norāda viens no StartupLatvia programmas organizatoriem Artūrs Zandersons.
Jūnijā noslēgusies otrā latviešu pašu (organizācijas StartupLatvia un Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras (LIAA)) organizētā start-up uzņēmēju misija Silīcija ielejā, Kalifornijā, uz kuru devās četru Latvijas IT uzņēmumu pārstāvji. Misijas mērķis bija iepazīstināt brauciena dalībniekus ar Silīcija ielejas specifisko biznesa kultūru, nodrošināt uzņēmējiem vispārējas apmācības un sniegt iespēju prezentēt savu biznesu Silīcija ielejas riska investoriem
Uz Silīcija ieleju devās pārstāvji no uzņēmuma Froont, Nowte, Roamerapp, Stuff.tm un Rīgas Starptautiskās ekonomikas un biznesa administrācijas augstskolas (RISEBA).
Šoreiz divi uzņēmumi misijas laikā lūkoja piesaistīt riska kapitālu, savukārt vēl divi mēģināja atrast stratēģisko partneri un palielināt klientu bāzi, stāsta A. Zandersons. Brauciens rezultējies ar to, ka trīs uzņēmumi turpina sarunas par tālāko sadarbību ar ASV partneriem.
«StartupLatvia pārstāvji neoficiāli jau vairākkārt ir saņēmuši pieprasījumus no vadošajiem biznesa akseleratoriem un investīciju fondiem nodrošināt informāciju par daudzsološiem Latvijas IT un tehnoloģiju uzņēmumiem, kas gatavi straujai izaugsmei pasaules tirgū,» stāsta Sanita Laiviņa, StartupLatvia pārstāve, norādot, ka Latvija Silīcija ielejā ir pamanīta.
«Latvijas vārds tur jau ir zināms. Cilvēki Silīcija ielejā ar cieņu un atzinību raugās uz to, ko mēs Latvijā esam paveikuši, un latvieši sevi parādījuši kā inteliģentu un radošu tautu ar milzu potenciālu radīt tik ļoti gaidīto nākamo produktu, kas mainīs pasauli,» uzskata Sanita Laiviņa.
Uzsākot misiju ASV, pirmās divas dienas uzņēmēji pavadīja US Market Access Center vadītās intensīvās apmācībās par Silīcija ielejas uzņēmējdarbības vidi, tika iepazīstināti ar Lean Startup principiem un Business Model Canvas veidošanu, kā arī praktiski apguva biznesa idejas prezentācijas prasmes. Tāpat turpinājās aizsāktās individuālās mentoringa sesijas.
Latviešu uzņēmējiem jauniegūtās zināšanas un prasmes bija iespēja likt praksē, prezentējot savus uzņēmumus riska investīciju fondiem Plug and Play Ventures, Lumia Capital, Mind The Bridge un vairākiem «eņģeļu investoriem».
Tāpat tika apmeklēti uzņēmums Skype, Zendesk un Nokia, jo ar šo kompāniju palīdzību Skandināvijas un Baltijas valstis ieguvušas atpazīstamību un atzinību Silīcija ielejā, Db.lv informēja StartupLatvija pārstāvji.
«Tirdzniecības misija noslēdzās ar vērienīgu un Latvijas vēsturē vēl nebijušu notikumu - īpaši Latvijas delegācijai organizētu investoru paneli un pieņemšanas pasākumu Silīcija Ielejas sirdī Palo Alto - «Latvian Startups Pitching in Silicon Valley». Vienuviet tika pulcēti zināmi biznesa eņģeļi, riska investori, uzņēmējdarbības atbalsta organizāciju pārstāvji, kā arī citi jaunie uzņēmēji, lai ekspertu paneļa vadībā noklausītos Latvijas uzņēmēju piecu minūšu garās prezentācijas,» stāsta misijas organizatori.
#1/3
Mirklis pirms uzņēmumi sniegs savas prezentācijas riska investoriem latviešiem speciāli organizētā pasākumā "Latvian companies pitching to investors" Silīcija ielejā. No kreisās: Artjoms Krizanovskis no Roamerapp, Sanita Laiviņa no StartupLatvia, Sandijs Ruļuks no Froont, Zigmars Rozentāls no Nowte, Anatolijs Ropotovs no Stuff.tm, Līga Hoy-Latvijas goda konsule Ziemeļkalifornijā, Ilmārs Kreituss no RISEBA un Artūrs Zandersons no StartupLatvia.
#2/3
Latvijas uzņēmēji un StartupLatvia pārstāvji pēc pirmās intensīvās apmācībās aizvadītās dienas Silīcija ielejā.