Alkoholisko dzērienu ražotājs Latvijas balzams (LB) plāno uzsākt Rīgas Melnā balzama ar upeņu garšu eksportu uz ASV, liecina LB valdes priekšsēdētāja Gunta Āboltiņa-Āboliņa paziņojums biržā NASDAQ OMX Riga.
«Pēc ilga procesa mēs beidzot esam veiksmīgi reģistrējuši šo produktu ASV un nākamnedēļ plānojam nosūtīt pirmo kravu. Sākotnējie šī produkta eksporta apjomi uz ASV nebūs lieli, bet plānojam tos pakāpeniski kāpināt,» norādīja LB valdes priekšsēdētājs.
Tradicionāli daudzos eksporta tirgos vispieprasītākais LB produkts ar pārdošanas apjomu pieauguma tendenci ir Rīgas Melnais balzams, un Balzams ar upeņu garšu ir sekmējis šīs kategorijas attīstību. «Līdz ar to mēs visnotaļ pozitīvi raugāmies arī uz balzama iespējām turpmāk,» norāda G. Āboltiņš-Āboliņš.
Rīgas Melnā balzama (RMB), tajā skaitā Rīgas Melnā balzama ar upeņu garšu, kopējais eksporta apjoms 2011. gadā veidoja 316 tūkstošus litru jeb 31% no kopējiem RMB pārdošanas apjomiem. Šis dzēriens pašlaik tiek eksportēts uz 22 tirgiem.
Kopumā LB produkcija pieejama vairāk nekā 160 valstīs ar SPI Group starpniecību un vairāk nekā 30 pasaules valstīs tiešā eksporta ceļā, informē kompānijas pārstāvji.
Db.lv jau vēstīja, ka šā gada deviņos mēnešos LB apgrozījums bija 50,3 miljoni Ls, kas ir par 8% vairāk nekā 2011. gada attiecīgajā laika posmā. Šā gada deviņos mēnešos alkoholisko dzērienu realizācija uz ES dalībvalstīm samazinājās par 12,7%, kas skaidrojams ar privāto zīmolu klientu pasūtījumu pārstrukturizāciju. Savukārt eksports uz Krieviju pieaudzis par 39% un uz Latvijas beznodokļu zonu par 30%, kā arī ir būtiski palielinājies apgrozījums uz Vāciju. (links)