Jaunākais izdevums

Šo svētdien, 27.septembrī, pulksten 14:00 Biķernieku sporta bāzes stadionā notiks sacensības Rockstar Champions Race, kurās pirmo reizi Latvijā tiks noskaidrots, kura no pašmāju autosporta un motosporta zvaigznēm ir visātrākā neierastos apstākļos un neierastās disciplīnās.

Deviņpadsmit Rockstar Champions Race dalībnieku vidū ir tādas zvaigznes kā Mārtiņš Aleksandrovičs, Jānis Bogdanovičs, Ivars Caune, Aivis Egle, Jānis Horeliks, brāļi Neikšāni, Haralds Šlegelmihs, Karlīne Štāla, Ivars Vasaraudzis, Aldis Zēbergs un citi.

Visi šie sportisti sacentīsies trīs dažādās disciplīnās - auto šosejā, rallijkrosā un driftā, pie kam to darīs ar organizatoru sagādātām sporta automašīnām - auto šosejas sacensībām sagatavotiem BMW 320, B-600 klases bagijiem un driftam sagatavotu BMW M3.

Rockstar Champions Race uzaicinātie sportisti ir iepazinušies ar sacensībām atvēlētajiem sporta automobiļiem un trasi, kā arī ir veikuši treniņbraucienus. Sportisti esot atzinuši, ka drifts ir visneierastākā disciplīna, kas visprecīzāk parādīs to, kurš no sportistiem ir vislabākais un kurš būs spējīgs cīnīties par uzvaru šajās sacensībās.

Drifta disciplīnā sacentīsies tikai tie astoņi sportisti, kuri kvalifikācijas braucienos ar B-600 bagijiem un auto šosejas sacensībām sagatavotiem BMW 320 būs bijuši ātrākie. Katram sportistam drifta sacensību laikā blakus tiks sēdināts kāds Latvijā pazīstams cilvēks, kurš pēc brauciena dalīsies izjūtās ar skatītājiem. Šo līdzbraucēju vidū būs tādi mūziķi kā Aisha, Intars Busulis, Kaspars Zlidnis un citi sabiedrībā populāri cilvēki.

Biļetes iepriekšpārdošanā uz Rockstar Champions Race, kas notiks 27.septembrī, iespējams iegādāties Biļešu Serviss kasēs un Statoil degvielas uzpildes stacijās.

Skatītāji tiek aicināti laicīgi, sākot no pulksten 13:00, ieņemt vietas Biķernieku sporta kompleksa stadiona tribīnēs.

Papildus informāciju iespējams atrast www.championsrace.lv

Komentāri

Pievienot komentāru
Foto

Piektdienas intervija ar LMT Autosporta Akadēmijas vadītāju un dibinātāju Dainaru Dambergu

Lelde Petrāne,21.03.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Biznesa portāls Db.lv piedāvā piektdienas mini interviju sēriju. Katru nedēļu kāds no uzņēmējdarbības vides pārstāvjiem sniedz atbildes uz jautājumiem - gan nopietniem, gan arī personīgākiem.

Uz jautājumiem šonedēļ atbild autosporta projekta LMT Autosporta Akadēmija (SIA Baltic Motorsport promotion) vadītājs un dibinātājs Dainars Dambergs:

- Kāpēc Jūs strādājat šajā uzņēmumā/nozarē?

Visu savas dzīves iepriekšējo laiku esmu bijis saistīts ar autosportu. No 18 gadu vecuma līdz 2010.gadam esmu piedalījies vairāk nekā 200 dažādās autosporta sacensībās, īpaši autorallijā. Pamatā esmu braucis par stūrmani kopā ar vairākiem pilotiem: Vilni Žimantu; Uģi Vītolu; Aivaru Laipnieku; Krišjāni Cauni un Ivaru Cauni. Visvairāk sacensību kopā aizvadīts ar Uldi Sesku, piedaloties arī dažādos ārzemju kausos un čempionātos. Padomju laikos tika izpildīti PSRS sporta meistara kritēriji.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jaunais Grand Scenic ir kļuvis par divpadsmito Renault modeli, kas neatkarīgajos EuroNCAP drošības testos ieguvis augstāko novērtējumu – piecas zvaigznes.

Renault drošību ir izvirzījis par vienu no prioritātēm, un šobrīd Renault ir vienīgais autoražotājs, kurš neatkarīgajos EuroNCAP drošības testos maksimālo vērtējumu ir ieguvis 12 modeļiem. Jaunā Renault Grand Scenic virsbūve veidota tā, lai tā absorbētu enerģiju, samazinot virsbūves deformēšanās pakāpi un pasargājot pasažieru dzīvības. Tas apvienojumā ar trešās paaudzes Renault ierobežojuma un aizsardzības sistēmu (SRP3) garantē ļoti augstu drošības līmeni.

Trešās paaudzes Renault ierobežojuma un aizsardzības sistēma (SRP3) sevī ietver dubultos priekšējo drošības jostu aizsargmehānismus (neļauj ķermenim strauji kustēties uz priekšu), sēdvietu svara kontrolētājus (samazina drošības jostu radīto spiedienu uz ķermeni), kā arī jaunākās paaudzes drošības spilvenus.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ceļu satiksmes drošības direkcijas (CSDD) Biķernieku kompleksajā sporta bāzē būvdarbu veicējs SIA Binders šodien uzstādīja pasaulē labāko motosporta trašu drošības aprīkojumu – dzelzsbetona barjeras, drošības sētas un dalībnieku parka nobrauktuvju (pitlīniju) dubultās dzelzsbetona sienas, informē CSDD.

Daļa no tā ir pasaulē vadošā drošības aprīkojuma ražotāja, Šveices uzņēmuma Geobrugg dāvinājums Biķernieku trasei. Līdz ar šī dāvinājuma saņemšanu starptautiskie drošības eksperti atzīst, ka Biķernieku trase un jaunbūvētā rallijkrosa trase tiek plānota un veidota, pievēršot pastiprinātu uzmanību sportistu un skatītāju drošībai.

Šveices uzņēmums sadarbībā ar Starptautisko Automobiļu Federāciju (FIA) ir nupat pabeidzis darbu pie dubultās dzelzsbetona pitlīniju sienas izveides un tās pirmā demonstrācija notiek tieši Biķernieku trasē. Plānots, ka rallijkrosa čempionāta laikā (2016.gada 1.un 2.oktobrī) pasaulē jaunākais drošības aprīkojums tiks prezentēts gan FIA, gan daudzu pasaules valstu motosporta trašu drošības ekspertiem. Dubultās pitlīniju sienas ir jaunākais risinājums motosporta trasē, jo nodrošina sportistiem aizsardzību brīdī, kad sporta automašīnas trasē pārvietojas pa abām pusēm. Šādas drošības barjeras tuvākajā nākotnē plānots uzstādīt arī Norvēģijas un Ķīnas motosporta trasēs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ceturtdien nolēmu aizbraukt ciemos pie tēva. Uz jautājumu, kā tad viņam iet, saņēmu lakonisku atbildi: D****. Garlaicīgi. Futbola pa TV nav. Jopcik ar ārā! Čempi arī atcēla. Par olimpiādi gan vienalga, tur normāla futbola nav.

Covid-19 ir skāris un ietekmējis visas dzīves jomas. Arī sportu. Sporta industrija bija viena no stūrgalvīgākajām un ilgi nespēja pieņemt lēmumu par savu dīkstāvi. Bija mēģinājumi spēlēt pie tukšām tribīnēm, dezinficēt skatītāju vietas pirms sporta pasākumiem, noteikt atsevišķus reģionus, kurus vīruss skāris mazāk un tur aizvadīt spēles, taču jau no paša sākuma tas, ka sports varētu palikt vīrusa neskarts, izskatījās kā naiva cerība, kurai nebūs lemts piepildīties. Patiesībā sporta pasaule vēl aizvien nespēj sadzīvot ar šo notikumu pavērsienu, brīžiem ar pilnīgi nepamatotu optimismu spekulējot par čempionātu atsākšanās termiņiem un turnīru norises datumiem. Ja cilvēki vēl var mainīt savu ikdienas paradumu sportot, tad pats sports nevar atļauties apstāties.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Satversmes tiesa (ST) ir atzinusi, ka trokšņu regulējums mototrašu tuvumā nav atbilstošs Satversmei, aģentūru LETA informēja ST pārstāve Ketija Strazda.

Savā spriedumā ST norādīja, ka Ministru kabinets (MK) ārpus telpām izvietotajām mototrasēm ir noteicis augstākus pieļaujamos vides trokšņa robežlielumus nekā citiem, mazāk kaitīgiem vides trokšņa avotiem. Tomēr MK nav apsvēris un pamatojis pēc būtības to, kāpēc šāds mototrašu īpašnieku vai valdītāju pienākums - nodrošināt atbilstošus trokšņa slāpētājus un norobežot paaugstināta trokšņa teritorijas ar troksni slāpējošiem objektiem, ir sasaistīts jau ar paaugstinātiem vides trokšņa robežlielumiem.

Spriedums nozīmē to, ka turpmāk mototrašu tuvumā tiks piemēroti vispārīgie trokšņu noteikšanas robežlielumi, kas ir zemāki nekā tie, kurus MK bija noteicis ar apstrīdētajām tiesību normām, skaidroja ST tiesnese Daiga Rezevska.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Kurzeme 2009 – trīs čempionātu posmi vienlaikus

,30.07.2009

Paralēli autorallija sacensībām šogad notiks arī rallijsprinta un rallijreida čempionāta posms, kas nozīmē ne tikai vairāk dalībnieku, bet arī lielāku sacīkšu auto daudzveidību un vairāk autosporta atmosfērā pavadīta laika divu dienu garumā. (Foto: J. Asaris)

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tieši mēnesis atlicis līdz augusta pēdējās dienās, 29. un 30.datumā, Liepājā un Liepājas apkaimē gatavotajam Latvijas rallija čempionāta posmam – rallijam Kurzeme 2009, kas pulcēs prāvu skaitu rallistu gan no Latvijas, gan no tuvākām un tālākām kaimiņvalstīm.

Vēl jo vērienīgāks šis pasākums būs tādēļ, ka paralēli autorallija sacensībām šogad notiks arī rallijsprinta un rallijreida čempionāta posms, kas nozīmē ne tikai vairāk dalībnieku, bet arī lielāku sacīkšu auto daudzveidību un vairāk autosporta atmosfērā pavadīta laika divu dienu garumā. Citiem vārdiem – bez jau ierastajām čempionu cīņām N4 klasē redzēsim rallija vidē pazīstamos rallijreida apvidniekus, un ne mazāk spraigas cīņas gaidāmas rallijsprinta dalībnieku starpā.

Atšķirībā no rallijreida braucējiem rallijsprinta sacensību dalībniekiem šāda seriālu apvienošana būs jaunums. Lai gan rallijsprints un rallijs pēc būtības ir līdzīgas disciplīnas, zināmas atšķirības tomēr pastāv. Pirmām kārtām jau tie ir automobiļi, jo bez speciāli rallijam pielāgotajām mašīnām rallijsprintā ir dalībnieki, kuri brauc "road" klasē ar standarta jeb ielas automobiļiem. Šajā ieskaites grupā par uzvarētāju kļūst nevis ātrākais, bet precīzākais – tas, kurš pratis vislabāk ievērot regularitātes principus, distancē spējis visprecīzāk noturēt vidējo optimālo ātrumu un finišu sasniedzis ar iespējami mazāko nobīdi no laika normas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šogad viena no lielākajām un vēl joprojām modernākajām autosporta trasēm Baltijas reģionā VAS Biķernieku Kompleksā Sporta Bāze svin savu 44. dzimšanas dienu.

Par godu šai jubilejai Biķernieku teritorijā sestdien atklās pieminekli Eduardam Kiopem un Kārlim Ošiņam – vīriem, bez kuriem Latvijas autosporta attīstība ir grūti iedomājama.

Leģendāras personības

Tieši pateicoties Kiopem Rīgā tika uzbūvēta viena no modernākajām auto un moto šosejas trasēm bijušās PSRS teritorijā. 1966. gadā tika atklāta Biķernieku moto trase un kartodroms. Divus gadus vēlāk tika pabeigta arī autotrases ierīkošana. Kiope bija leģendārs cilvēks, kurš spēja ne tikai pārliecināt Latvijas PSR augstākās amatpersonas par šāda kompleksa nepieciešamību, bet arī vēlāk pats vadīt trases būvniecību. Pēc sporta bāzes nodošanas ekspluatācijā allaž dzīvespriecīgais vīrs kļuva par tās vadītāju un bija tās direktors līdz pat 1995. gadam.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Autosporta līdzjutēju starpā vienmēr ir notikušas diskusijas par to, kurš no sportistiem ir ātrākais un kurš no tiem uzvarētu, ja tie brauktu ar vienādiem automobiļiem. Atbildes uz šiem jautājumiem pirmo reizi Latvijā būs iespējams rast 27. septembrī , kad Biķernieku trasē notiks šovs Rockstar Champions Race, kurā trīs disciplīnās ar vienādiem auto tiks noskaidrots "kas ir kas?" Latvijas autosportā.

Latvijas autosporta zvaigžņu sacīkstē tiksies astoņpadsmit rallija, autošosejas, autokrosa, drifta, rallijkrosa, motokrosa un motošosejas sportisti, kuriem būs uzdevums pierādīt savu ātrumu un precizitāti, kā arī spēju adoptēties pie dažādu spēkratu stūres trīs dažādās disciplīnās. Šobrīd dalībnieku sastāvs vēl tiek precizēts, un vēlmi pierādīt savus spēkus sev neierastās disciplīnās jau esot apliecinājušas tādas Latvijas autosporta zvaigznes, kā Ivars Caune, Ivars Vasaraudzis, Aivis Egle, brāļi Neikšāni, Haralds Šlegelmilhs, Jānis Horeliks, Ģirts Mūrnieks, Aldis Zēbergs, kā arī motosportisti Mārtiņš Aleksandrovičs un Bruno Rožkalns.

Biķernieku sporta kompleksa stadionā speciāli Rockstar Champions Race zvaigžņu sacensībām tiks izveidotas trases autošosejas, rallijkrosa un drifta sacensībām un sportistiem tajās nāksies sacensties ar vienādām, katrai šai disciplīnai speciāli sagatavotām sporta automašīnām – driftam sagatavotiem BMW M3, autošosejas paredzētiem BMW 320 un B-600 klases autokrosa bagijiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šonedēļ Latvijas autosporta vidē aizsākts netradicionāls, taču mūsdienīgs projekts, kas ir jauns autošosejas attīstības virziens - "Latvijas Automobiļu Federācijas" autošosejas komisijas paspārnē izveidots pirmais digitālais autošosejas čempionāts ar nosaukumu "e-motorsport.lv".

Linda Medne, Latvijas Automobiļu federācijas ģenerālsekretāre, stāsta: "Pēc Starptautiskās Automobiļu federācijas lēmuma uzsākt digitālo autosporta sacensību rīkošanu, ir likumsakarīgi arī nacionālajām federācijām spert šādu soli. Latvija šajā jomā nebūs pionieris, bet mēs iesaistāmies pietiekami laicīgi, lai nostiprinātu savas pozīcijas un mūsu sportisti spētu nonākt līdz pasaules līmeņa sacensībām. Šāda veida projekti nozīmē sekot mūsdienu tendencēm un attīstīties."

Projekta iniciatori ir vietējais autošosejas sacensību seriāls "ABC RACE" un autosporta simulatoru klubs "SRC Riga". Šādu sacensību priekšrocības salīdzinājumā ar īsto autošoseju ir ne vien ievērojami zemākas izmaksas, bet arī iespēja biežāk aizvadīt treniņus un gūt sacīkšu pieredzi ar visdažādāko sacīkšu tehniku.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Latvijā beidzot noskaidros labāko autosporta zvaigzni

,15.09.2009

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Biķernieku trasē 27. septembrī notiks Baltijā autosporta superšovs Rockstar Champions Race, kurā trīs disciplīnās ar vienādiem auto tiks noskaidrots, kas ir labākā autosporta zvaigzne.

Latvijas autosporta zvaigžņu sacīkstē tiksies astoņpadsmit rallija, autošosejas, autokrosa, drifta, rallijkrosa, motokrosa un motošosejas sportisti, kuriem būs uzdevums pierādīt savu ātrumu un precizitāti, kā arī spēju adoptēties pie dažādu spēkratu stūres trīs dažādās disciplīnās.

Šobrīd dalībnieku sastāvs vēl tiek precizēts, un vēlmi pierādīt savus spēkus sev neierastās disciplīnās jau ir apliecinājušas tādas Latvijas autosporta zvaigznes, kā Ivars Caune, Ivars Vasaraudzis, Aivis Egle, brāļi Neikšāni, Haralds Šlegelmilhs, Jānis Horeliks, Aldis Zēbergs, kā arī motosportisti Mārtiņš Aleksandrovičs un Bruno Rožkalns.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Jaunums Baltijas autorallijā – Ford Fiesta R2

,10.08.2009

Ford Fiesta R2 prezentāciju apmeklēja vairāki Latvijas vadošie autosportisti, ieskaitot pērnā gada N3 klases čempionu Uldi Briedi, kā arī šī gada Latvijas N3 klases čempionāta līderu trijnieku Zigurdu Kalniņu (attēlā), Jāni Fārenhorstu un Ivo Priedīti.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Aizvadītajā nedēļas nogalē Talsu apkārtnē Latvijai tika prezentēta Ford Fiesta R2 rallija automašīna. Šis automobilis rallija trasēs aizstās Eiropā populāro Ford Fiesta ST, kas guvusi daudz uzvaru nacionālajos N3 klases čempionātos.

Jaunais R2 modelis, kura bāze ir jaunākās paaudzes Ford Fiesta ar 1.6 litru benzīna dzinēju, ir daudz sportiskāks un arī ātrāks par iepriekš izmantoto Ford Focus ST. Paredzams, ka jau no nākamā gada šo automašīnu sacensībām izmantos dažādu grupu un interešu rallija braucēji - jaunie sportisti, kuri uzsāk savas gaitas rallijā, pieredzējušie rallisti ar augstām sportiskām ambīcijām, kā arī hobija klašu braucēji visā Eiropā.

Ford Fiesta R2 vēlreiz pasvītro Ford ilggadējo saistību ar ralliju un pasaules trešā lielākā auto ražotāja vēlmi savu ilgtermiņa stratēģiju motoru sportā balstīt tieši uz šo sporta veidu. Tikai pusotru nedēļu atpakaļ Ford paziņoja par savu vēlmi startēt pasaules rallija čempionātā vismaz nākamos divus gadus. Tāpat tika paziņots, ka rallijam izmantotā automašīna būs jaunās paaudzes Ford Fiesta – pasaules čempionāta ātrākajā (WRC) klasē šis auto debitēs 2011. gadā, bet pasaules junioru čempionātam piemērotā Ford Fiesta R2 iegādājama jau šobrīd.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mišelina restorānu kritiķis Endijs Heilers (Andy Hayler), kurš pagājušajā nedēļā viesojās Rīgā, apmeklēja piecus restorānus, novērtējot to atbilstību Mišelina kritērijiem, piešķirot vienu Mišelina zvaigzni savam favorītam, informē Reaton.

Heilers Profesionāļu Dienās sniedza lekciju, kuras laikā stāstīja gan par Mišelina sistēmas rašanos, gan vērtēšanas principiem un trūkumiem, kā arī salīdzināja Mišelina un sevis izstrādāto vērtēšanas sistēmu, meklējot atbildi uz jautājumu – kas īsti ir tiešām labs restorāns?

Ņemot vērā to, ka trīs Mišelina zvaigznes saņēmušo restorānu skaits ir būtiski pieaudzis pēdējo gadu laikā (2004.gadā trīs zvaigznes saņēmuši bija 49 pasaules restorāni, savukārt 2016.gadā – jau 115), jautājums par Mišelina kritērijiem un vērtēšanas kvalitāti tiek uzdots aizvien biežāk. Lai gan sistēmai ir daudz trūkumu, Heilers uzskata, ka šī joprojām ir nozīmīgākā un vērtīgākā restorānu vērtēšanas sistēma pasaulē – nekas labāks, gluži vienkārši, nav stājies tās vietā. Mišelina izmantotie kritēriji tiek turēti noslēpumā – ceļvedī netiek publicēti restorānu apraksti, bet tikai un vienīgi to nosaukumi, adreses un iegūto zvaigžņu skaits. Zināms ir tas, ka vērtēšanu veic anonīmi inspektori, kuri restorānā ierodas papusdienot vai pavakariņot bez iepriekšēja brīdinājuma, un restorāna darbinieki tā arī neuzzina, ka viņus apciemojis Mišelina vērtētājs (protams, izņemot tad, ja restorānam tiek piešķirta zvaigzne).

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

27. septembrī Biķernieku trasē pirmo reizi Latvijā notika sacensības Rockstar Champions Race, kurās trīs dažādās disciplīnās ar līdzīgiem sporta automobiļiem sacentās deviņpadsmit Latvijā labi pazīstamas moto un autosporta zvaigznes. Izvērtējot sportistu un skatītāju atsauksmes organizatori ir gatavi darīt visu, lai šīs sacensības padarītu par tradīciju Latvijas autosportā.

Pirmajās Rockstar Champions Race sacensībās uzvaru izcīnīja motokrosists Mārtiņš Aleksandrovičs, kurš vietu uz goda pjedestāla dalīja ar autokrosa pilotu Ģirtu Mūrnieku un drifta meistaru Ervīnu Ērgli.

Pēc organizatoru aplēsēm šī gada pasākumu apmeklēja aptuveni 2000 skatītāju.

"Man šīs sacensības patika, domāju, ka tās ir labākās šogad notikušās sacensības. Tas bija pasākums, kuru gaidīju ļoti ilgi un brīnos, ka šī brīža situācijā ko tādu, tik vērienīgu kāds atļaujas sarīkot," pēc sacensībām atzina rallija pilots Dans Leščs. "Šis bija ārkārtīgi interesants pasākums. Es noteikti gribētu tādā piedalīties arī nākotnē, un aizstāvēt savu uzvarētāja titulu. Šī bija arī lieliska iespēja iepazīties ar autosporta zvaigznēm, kas līdz šim man nebija iespējams," piebilda Mārtiņš Aleksandrovičs. "Viss varēja noritēt gludāk, bet kopumā bija labi. Nākotnē noteikti vajag organizēt vēl šādus pasākumus. Nākamgad esmu gatavs iet palīgā," atzīst Māris Neikšāns.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Drīz tiks atklāta motosezona, taču liela daļa autobraucēju ar bažām gaida Brīvo vanagu uzlidojumu galvenokārt nekorektas motociklistu braukšanas kultūras dēļ.

Latvijas Motoklubu asociācijas valdes loceklis, motociklu būvētājs un braukšanas instruktors Uģis Spēlmanis atzīst, ka pēdējā laikā tā ir krietni vien uzlabojusies. Turklāt statistikas dati liecina, ka pērn no 148 bojā gājušajiem ceļu satiksmes dalībniekiem tikai trīs ir bijuši motociklisti, kas atspēko sabiedrības aizspriedumus. Motobraukšana ir dzīvesveids, taču arvien vairāk cilvēki motociklu uzskata par transporta līdzekli, tā nav tikai spēļmantiņa, kas domāta izklaidēm, teic U. Spēlmanis.

Fragments no intervijas, kas publicēta 8.marta laikrakstā Dienas Bizness:

Kurā vecumā pirmo reizi uzkāpāt uz motocikla? Kā sākās jūsu aizraušanās ar šo spēkratu?

Komentāri

Pievienot komentāru
Nodokļi

Valdība dāsni atbalsta motosportu

Egons Mudulis,13.12.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas Motosporta federācijai Ministru kabinets piešķīris 351,4 tūkstošus latu no līdzekļiem neparedzētiem gadījumiem.

Nauda paredzēta 2012. gada pasaules čempionāta motokrosā MX1 klasē Latvijas Grand Prix licences maksājumam 210,8 tūkstošu Ls apmērā un 2014. gada Nāciju Motokrosa licences maksājuma pirmajai daļai 140,6 tūkstošu Ls apmērā.

Līdzekļu pieprasījumu Izglītības un zinātnes ministrija (IZM) pamatoja ar to, ka Latvijas Motosporta federācijai Baltijas Kausa Fonda motocentra Zelta Zirgs sadarbības rezultātā Latvijai ceturto reizi ir dota iespēja no 2012. gada jūlijā sarīkot augstākā līmeņa motokrosa sacensības.

Plānots, ka 2012. gada čempionātā piedalīsies pasaules vadošo ražotāju komandas, kuras pārstāv visaugstākā līmeņa motosportisti. Kopumā trīs sacensību dienās (līdz ar MX1 posmu notiek arī MX2 posms, pasaules čempionāts veterāniem, kā arī Eiropas čempionāts UMX2 klasē) piedalīsies vairāk nekā 110 sportisti.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ITP ir viens no pasaulē vadošajiem kvadraciklu riepu tirgotājiem un tā sortiments Latvijā kļuvis vēl pieejamāks motosporta mīļiem, jo interneta veikalā ‘’Riepas1.lv’ tagad iespējams iegādāties ITP zīmola riepas.’ Šajā rakstā iepazīstināsim ar ITP ražotajām riepām un to kvalitātēm.

Kvadraciklu riepu tirgū var izdalīt diva veida klientus - tos, kas kvadraciklus izmanto brīvajā laikā un tos, kas ar tiem brauc sporta sacensībās. Brīvajam laikam tas nozīmēs kvadraciklu neregulāru izmantošanu. Šī tipa riepām būs laba cena un kvalitāte, tās lietot būs komfortabli, bet ar dažādiem protektora bloka izvirzījumiem iegūsiet maksimālu labu saķeri ar jebkāda veida ceļa segumiem. Tā saucamajām apstiprinātajām kvadracikla riepām ceļu seguma struktūra būs līdzīga automašīnas riepām, kas nodrošina saķeri ar sausu un mitru segumu.

Tikmēr sporta kvadracikla riepas bieži montē tādiem kvadracikliem, kam ir lielāks motors. Šāda tipa riepas piedāvā vislabāko veiktspēju uz jebkuru segumu un ar tām būs iespējams attīstīt ievērojamu ātrumu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

24. oktobrī tiks izziņoti Latvijas labākie restorāni, kuri iekļauti 2025. gada “Michelin” ceļvedī, kā arī nosaukti tie restorāni, kas saņems “Michelin” zvaigznes.

“Michelin” ceļveža sadarbības partneris ir Latvijas Investīciju un attīstības aģentūra (LIAA). “Sadarbība ar prestižo “Michelin” zīmolu būtiski veicinājusi ne tikai ārvalstu gardēžu interesi par Latviju, bet arī pievērsusi uzmanību mūsu valsts daudzveidīgajai dabai, kultūrai un vēsturei. Tagad atliek vien vērot, vai mūsu restorāniem izdosies saglabāt savas pozīcijas un vai iepriekš nosauktajiem 26 restorāniem pievienosies jauni,” tā LIAA direktors Raivis Bremšmits.

Pērn ceļvedī tika iekļauti 26 restorāni: 19 restorāni atrodas Rīgā un 7 ārpus tās. To starpā ir 1 restorāns ar vienu zvaigzni, 3 “Bib Gourmand” restorāni un 22 citi ieteiktie restorāni, no kuriem viens ir atzīmēts ar Zaļo zvaigzni.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

15.maijā, VAS Biķernieku kompleksajā sporta bāzē (VAS BKSB) risināsies sacensības Zelta mopēds, uz kurām laipni aicināti visi Latvijā un bijušās PSRS teritorijā tapušo mopēdu lietotāji un kolekcionāri.

Sacensības Zelta mopēds pirmsākumos organizēja rūpnīca Sarkanā Zvaigzne, kas kopš 1957.gada ražoja mopēdus. Pēc Padomju Savienības vadības lēmuma agrākajai Ērenpreisa velosipēdu fabrikai, ko pēc kara nacionalizēja, bija jākļūst par vienu no vadošajām rūpnīcām mopēdu ražošanā PSRS.

Gadu gaitā Sarkanās Zvaigznes produkcijas spektrs kļuva ļoti plašs: neskaitot ielas braukšanai paredzētos sērijveida mopēdus, tā ražoja arī dažādus sacīkšu mopēdus (krosa, daudzdienu un motošosejas sacensībām).

Stāsta VAS BKSB valdes priekšsēdētājs Māris Ozoliņš: «Domāju, ka daudziem atmiņā palicis grandiozais pagājušā gada Zelta mopēda fanu festivāls Biķerniekos, kad simtiem mopēdu riņķoja pa trasi, sacenšoties gan individuāli, gan atraktīvās komandu sacensībās. Vienkārši neticams daudzums Sarkanās Zvaigznes mopēdu un to īpašnieku uz vienu dienu pārņēma visu starta-finiša taisni, izraisot neviltotu publikas un masu mediju interesi. Vieniem tā bija iepazīšanās ar svarīgu Latvijas motosporta un motobūves vēstures daļu, citiem – atkalredzēšanās un gremdēšanās atmiņās.»

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rallijs Talsi 2010 jau otro gadu pēc kārtas pelnīti var tikt saukts par čempionu ralliju, jo arī šogad organizatori skatītājiem sola aizraujošas cīņas starp aktuālajiem, 2009. gada, N4 grupas čempioniem no kaimiņvalstīm. Sacensībās savu dalību esot apstiprinājis arī Norvēģijas N4 grupas čempions Andreas Mikelsens (Anreas Mikkelsen).

Norvēģijas N4 grupas čempions Andreas Mikelsens, kurš ir slavenā Markusa Gronholma skolnieks un pelnīti tiek dēvēts arī par vienu no šobrīd talantīgākajiem jaunajiem braucējiem. 20 gadus vecais norvēģis jau ir startējis 17 pasaules čempionāta posmos ar WRC klases automašīnu un viņš ir līdz šim jaunākais WRC pilots, kurš guvis punktus pasaules čempionāta ieskaitē. Talsos Mikelsenu redzēsim braucam ar 2010. gada N4 grupas Subaru Impreza.

Sacensībām pieteicies arī ātrākais Zviedrijas braucējs N4 klasē - Jocke Nimans (Jocke Nyman), kurš līdzīgi kā Norvēģijas čempions, arī ir jauns, ļoti ātrs un talantīgs braucējs. Ar dažādiem autosporta veidiem Nimans nodarbojas jau kopš bērnības un rallijam viņš pievērsās 19 gadu vecumā, kas ļāvis sasniegt ievērojamus rezultātus un izcīnīt Zviedrijas rallija Čempiona titulu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Latvijā ražotais Mildronāts ekļauts sportā aizliegto vielu sarakstā

LETA,30.09.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pasaules Antidopinga aģentūra (WADA) aizliegto vielu sarakstā trešdien iekļāvusi Latvijā ražoto medikamentu meldoniju jeb Mildronātu.

Mildronāts sarakstā iekļauts, jo ir pierādījumi, ka sportisti to lieto ar nolūku uzlabot savu sniegumu.

Meldonijs ir medikaments, kas ļauj izvairīties no sirds audu bojājumiem.

Jau pirms tam meldonijs ticis iekļauts WADA monitorējamo vielu sarakstā

Meldonijs Latvijā pazīstams ar farmācijas uzņēmuma Grindeks ražoto un izplatīto zīmolu Mildronāts. Saistībā ar šo vielu radīta jaunu medikamentu paaudze, kas imitē dabiskus savienojumus. Kardioprotektors Mildronāts ir viena no Latvijas veiksmīgākajām medicīniskā eksporta precēm. 2013.gadā preparāta eksporta apgrozījums sasniedza aptuveni 65 miljonus eiro.

Tikmēr Starptautiskās Motosporta federācijas (FIM) pārstāvētie sporta veidi izņemti no saraksta, kur alkohols aizliegts kā dopinga līdzeklis. Precīzi iemesli šim lēmumam netiek nosaukti.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jānis Amoliņš pasaules čempionātā armrestlingā ieguvis zelta medaļu svara kategorijā līdz 75 kg, finālā pārspējot daudzkārtējo pasaules čempionu Hadžimuratu Zolojevu no Krievijas.

Krievijas armrestlinga zvaigzne Hadžimurats Zolojevs nebija zaudējis jau piecus gadus.

Latvijas komanda izcīnījusies vēl trīs medaļas. Pie zelta veterānu konkurencē tika Modris Stalgēvičs, bet bronzas medaļas svara kategorijā virs 80 kg dāmām izcīnīja Žanna Čingule un svara kategorijā virs 110 kg vīriem – Normunds Tomsons.

Komentāri

Pievienot komentāru
Sports

VIDEO, FOTO: Piedzīvojumu parks Mūsa Raceland ceļā uz pelnošu biznesu

Laura Mazbērziņa,31.07.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sporta komplekss «Mūsa», kas savulaik organizēja tikai sacensības autosportistiem, tagad pārtapis par piedzīvojumu parku «Mūsa Raceland» un tiek veidots kā atpūtas vieta visai ģimenei. Vienlaikus tajā joprojām norisinās arī autosporta pasākumi.

Izpilddirektors Dāvis Nātriņš ir pārliecināts, ka «Mūsa Raceland» ir ceļā, lai no attīstības projekta kļūtu par pelnošu biznesu, taču tas prasa arī lielas investīcijas.

Saskaņā ar «Mūsa Raceland» attīstības plāniem nākamgad piedzīvojumu parkā tiks atvērts restorāns. Šobrīd norisinās tribīņu uzlabošanas darbi, lai nākotnē izvērstu autosporta pasākumu rīkošanu.

«Mūsa Raceland» atrodas Bauskas novada Gailīšu pagastā. 2016. gada vasaras sākumā sporta kompleksu iegādājās divi zviedru uzņēmēji un viens latviešu uzņēmējs, taču kopš pagājušā gada «Mūsa Raceland» īpašnieks ir tikai viens no viņiem - Deivids Borgs (David Borg). D. Nātriņš stāsta, ka 30 hektārus lielā zeme ar sacīkšu trasi pirms iegādes darījuma bija samērā nolaistā stāvoklī. Līdz ar īpašnieku maiņu sākušies atjaunošanas darbi, kā rezultātā tagad tiek izmantota ne vien trase, bet arī pārējā teritorija.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Datorspēļu ražotājs «Codemasters» oficiāli iekļāvis Biķernieku rallijkrosa trases konfigurāciju datorspēlē «Dirt Rally 2.0», informē VAS «Ceļu satiksmes drošības direkcija».

Šajā spēlē iekļautas gandrīz visas Pasaules čempionāta rallijkrosā trases un tajos izmantotās automašīnas.

«Darbu pie šī projekta Biķernieku kompleksā sporta bāze (BKSB) uzsāka jau pagājušā gada sākumā, kad tika noslēgts līgums ar «Codemasters», kas jau septembrī ieradās «Neste World» rallijkrosa sacensībās Latvijā, lai veiktu sagatavošanās darbus spēles veidošanai,» pastāstīja Biķernieku trases vadītājs Normunds Lagzdiņš.

Jauno spēli, iepriekš piesakoties, iespējams izmēģināt Biķernieku trases autosporta stimulatorā, kuru iecienījuši gan autosportisti, kas izmanto to kā autosporta trenažieri, gan arī autosporta entuziasti, lai izbaudītu sajūtas ko sniedz brauciens trasē ar sporta automašīnu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Foto

Motofrīstaila čempionāts Latvijas Grand Prix

Lelde Petrāne,24.10.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Arēnā Rīga pagājušās nedēļas nogalē norisinājās Pasaules čempionāta Motofrīstailā Latvijas Grand Prix sacensības (FMX Latvijas GP) .

FMX Latvijas GP tradīcija Arēnā Rīga aizsākās 2007. gada rudenī, katru gadu Rīgā pulcējot Pasaules motofrīstaila zvaigznes no dažādām valstīm un kontinentiem.

Kā norāda organizatori, motofrīstails ir motosporta veids, ko salīdzinoši var nosaukt par motokrosa daiļlēkšanu un kas pēc savas būtības ir gan sports, gan arī šovs. Tas ir galvenais iemesls, kāpēc sacensības motofrīstailā piesaista ne tikai motosporta fanus, bet arī daudzus citus skatītājus, kuri ikdienā par motosportu neinteresējas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sporta komplekss 333 no ģimenes biznesa izaudzis līdz uzņēmumam, kas piesaistījis arī starptautiskas nozīmes partnerus

Vladislavam Šlēgelmilham 2002. gadā radās utopiska ideja – izveidot kartinga trasi, kas tajā laikā Latvijā vēl nebija pieejama. Tā sākās sporta kompleksa 333 attīstība. Vēlāk 2007. gadā tika uzbūvēts drošas braukšanas poligons, 2010. gadā atklāts veikparks, 2015. gadā kafejnīca un vēl viena kartinga trase, bet 2017. gadā tika uzbūvēts angārs, biroja ēka un tehniskā zona.

Šajā gadā sporta komplekss papildināts ar jauniem pakalpojumiem – ūdens atrakciju parku, izveidotas jaunas kafejnīcas telpas, infrastruktūra pielāgota lielākam apmeklētāju skaitam, kā arī labiekārtotas piecas kempingu mājiņas. «Visas lietas šeit notiek dabiski – ja ir pieprasījums, tad ir arī piedāvājums. Komunicējam ar mūsu klientiem, mums ļoti interesē arī viņu domas – tā saucamais feedback, ko varētu labāk. Vienmēr uzklausām arī veselīgu kritiku, kā mēs varam attīstīties. Parādījās vēlme pēc nakšņošanas vietām, kafejnīcas, tad arī pludmales zona attīstījās diezgan dabiski,» stāsta V. Šlēgelmilha meita Sibilla Šlēgelmilha.

Komentāri

Pievienot komentāru