Jaunais Grand Scenic ir kļuvis par divpadsmito Renault modeli, kas neatkarīgajos EuroNCAP drošības testos ieguvis augstāko novērtējumu – piecas zvaigznes.
Renault drošību ir izvirzījis par vienu no prioritātēm, un šobrīd Renault ir vienīgais autoražotājs, kurš neatkarīgajos EuroNCAP drošības testos maksimālo vērtējumu ir ieguvis 12 modeļiem. Jaunā Renault Grand Scenic virsbūve veidota tā, lai tā absorbētu enerģiju, samazinot virsbūves deformēšanās pakāpi un pasargājot pasažieru dzīvības. Tas apvienojumā ar trešās paaudzes Renault ierobežojuma un aizsardzības sistēmu (SRP3) garantē ļoti augstu drošības līmeni.
Trešās paaudzes Renault ierobežojuma un aizsardzības sistēma (SRP3) sevī ietver dubultos priekšējo drošības jostu aizsargmehānismus (neļauj ķermenim strauji kustēties uz priekšu), sēdvietu svara kontrolētājus (samazina drošības jostu radīto spiedienu uz ķermeni), kā arī jaunākās paaudzes drošības spilvenus.
Statistikas dati liecina, ka trešdaļā gadījumu par nāves cēloni satiksmes negadījumos cietušajiem kļūst sitiens no sāna, tāpēc šī automašīna aprīkota ar dubultajiem sānu trieciena sensoriem. Šī sistēma sevī ietver jaunākas paaudzes sānu drošības spilvenus, kas galvas aizsardzību palielina par 30%.
Megane modeļu klāsta jaunākā paaudzes galvas balsti aprīkoti ar fiksētiem stienīšiem, kurus iespējams ieslidināt galvas balstā, nevis sēdekļa atzveltnē – tas daudz labāk ļauj pasargāt galvu, ja sitiens ir no mugurpuses. Galvas balsta stiprinājuma stienīši iebīdoties pašā balsta spilvenā vairs neveido cietu priekšmetu sēdekļa atzveltnes augšas daļā. Šādi sēdekļa atzveltne ieņem izliektu formu un ļauj sadursmes brīdī sēdētāja mugurai iegrimt 60 mm atzveltnē, tādējādi nodrošinot samazinātu galvas un krūšu daļas kustību negadījuma brīdī.
Jaunais Grand Scenic priekšējās daļas dizains ir ieguvis tehnoloģiskos risinājumus, kas vērsti uz to, lai pēc iespējas efektīvāk pasargātu gājēju, ja notikusi tā sadursme ar automašīnu. Bampera stingrība un biezums ir modificēti ar mērķi aizsargāt cietušā gājēja zemākās ķermeņa daļas, absorbējot enerģiju lielu un ceļgalu augstumā. Arī automašīnas motora pārsegs un tā elementi ir pārveidoti.
Jaunais Grand Scenic aprīkots ar vairākām ierīcēm, kas ļauj izvairīties no iespējamiem satiksmes negadījumiem nākotnē: riepu spiediena monitoringa sistēma; jaunākās paaudzes kruīza kontroles sistēma ar ātruma ierobežotāju;automātiskās gaismas; automātiskie logu tīrītāji; adaptīvie Bi-ksenona priekšējie lukturi, kas pielāgojas stūres pagrieziena leņķim.
Jaunais Grand Scenic aprīkojums ir vienāds ar citām Megane modifikācijām un nodrošina vienādus drošības standartus visiem automašīnas pasažieriem.
Renault modeļi, kuri Euro NCAP drošibas testos ieguvuši augstāko novērtējumu
1. Jaunais Grand Scenic 5 zvaigznes (2009)
2. Jaunā Megane 5 zvaigznes (2008), labākais jebkad izcīnītais rezultāts pieaugušo drošībā (37/37)
3. Koleos 5 zvaigznes (2008)
4. Jaunā Laguna 5 zvaigznes (2007)
5. Clio III 5 zvaigznes (2005)
6. Megane II Coupe Cabriolet 5 zvaigznes (2004), pirmais savas klases auto, kas iegūst 5 zvaigznes
7. Modus 5 zvaigznes (2004), pirmais savas klases auto, kas iegūst 5 zvaigznes
8. Scenic II 5 zvaigznes (2003), pirmais kompaktais MPV, kas iegūst 5 zvaigznes
9. Espace IV 5 zvaigznes (2003)
10. Megane II 5 zvaigznes (2002), pirmais C klases auto, kas iegūst 5 zvaigznes
11. Vel Satis 5 zvaigznes (2002 un 2005)
12. Laguna II 5 zvaigznes (2001 UN 2003), pirmā automašīna vēsturē, kurai izdevies izcīnīt tik augstu vērtējumu
Avots: Renault