Auto

Renault Clio: mazs, bet ar plašu dvēseli

Aldis Zelmenis, speciāli DB,26.02.2020

"Renault Clio", ņemot vērā pārdošanas apjomus, Eiropā jūtami apsteidz "VW Polo", "Ford Fiesta", "Opel Corsa" u.c. šīs klases smagsvarus un ir pārdošanas līderis starp mazās klases modeļiem. Pārējās fotogrāfijas skatāmas tālāk galerijā!

Foto: Aldis Zelmenis

Jaunākais izdevums

Franču "Renault" prot ražot mazus auto, kas ir pieprasīti visā Eiropā. "Renault Clio" ir viens no tiem. Feins auto, bet kāpēc mazi auto pie mums nav cieņā?

Jāsāk ar to, ka mazauto mūsdienās ir diezgan nosacīts apzīmējums, jo jaunākās paaudzes "Clio" ir gana liels, lai to izmantotu kā budžeta klases ģimenes auto.

Pēc būtības šodien jaunākā "Renault Clio" apkārtmēri atbilst vecāka gadagājuma "Renault Megane". Tas nekas, ka aizmugurē pieaugušiem pasažieriem vietas joprojām nav daudz, toties nodokļu apjoms, apdrošināšanas klase un vēl citi bonusi Rietumeiropietim palīdz ietaupīt, saglabājot spēju būt mobilam un pārvietoties pilsētā un ārpus tās.

Starp citu, ceļojot Itālijā, Francijā vai Spānijā, bieži vien uz koplietošanas ceļiem ir redzami "Renault Clio" izmēram līdzīgi auto, kuros pasažieri draudzīgi aizņēmuši krēslus gan priekšā, gan aizmugurē, turklāt līdz "lūpai" piestūķējuši bagāžas nodalījumu. Visi smaidīgi un nesūkstās par vietu trūkumu. Mēs Latvijā esam izlepušāki, jo kā gan izskaidrot, ka līdzīgi kā Ziemeļamerikā lielākoties pārvietojamies vienatnē vai divatā.

Bez tam pie mums nodokļu politika pēc fakta nestimulē pirkt mazu, bet jaunu auto. Mums labpatīkas pirkt vecu, bet lielu auto. Līdz ar to mazs auto drīzāk ir uzņēmumu dienesta vāģis, bet privātajām vajadzībām tiek meklēts kaut kas lielāks vai vismaz ar paaugstinātu virsbūvi, piemēram, "Renault Captur" un tam līdzīgie krosoveri.

Tirgus līdera cienīgs pēcnācējs

Jaunais "Renault Clio" apliecina Eiropas tirgus līdera statusu. Izmērs, izskats un pildījums - viss šim auto ir vajadzīgā līmenī. Nelielai atkāpei jāmin, ka "Renault Clio" pēc pārdošanas apjomiem Eiropā jūtami apsteidz "VW Polo", "Ford Fiesta", "Opel Corsa" u.c. šīs klases smagsvarus.

Tas tikai lieku reizi atgādina "Renault Clio" vērtību. Jūtams, ka, neraugoties uz savu piederību budžeta klasei, tam ir augstvērtīgs aprīkojums, kas parasti ir atrodams augstāka līmeņa automašīnās. Jāuzteic savai klasei ļoti labi apdares materiāli, attiecīgi arī labs akustiskais komforts.

Multimediju centra vertikālajai "planšetei" beidzot ir cienīga izšķirtspēja, lai par to nesmietos kā par "Renault Megane", kam klienti pat bija atraduši attaisnojumu, sakot, ka "Megane" salonā vienmēr ir neliela migliņa, attiecīgi ekrāna attēls esot tik miglains un neskaidrs.

"Renault Clio" šāda trūkuma nav ! Tam klāt nāk daudzsološs komforta un dažādu asistentu atbalsts, bet viens no "Clio" nenoliedzamiem trumpjiem ir tas, kā auto brauc. Šasija perfekti palīdz izmantot "Clio" uz ceļiem ar kvalitatīvu klājumu, bet, ja tāda nav, arī tad "Clio" balstiekārta neliks vilties. Auto lieliski sapratīsies arī ar grants seguma ceļiem. Izvērsta motorizācijas programma ar spēkstacijām no pieticīgiem 65 līdz 130 ZS. Tostarp arī rūpnieciski izgatavots LPG gāzes modelis.

"Dienas Biznesa" autoapskatnieka testa "Renault Clio" ar jauno 130 ZS benzīnmotoru un septiņpakāpju EDC automātu saprotas no pusvārda. Sinhrona un saprotama sadarbība dažādos režīmos un situācijās. Skaidrs, ka pamatsmagums šādas klases auto uz saviem pleciem ir jānes manuālajām pārnesumkārbām ar pieciem vai sešiem ātrumiem, bet, ja auto vajadzīgs privātajām vajadzībām un finanses to atļauj, tad 130 ZS benzīnmotors ar diviem pedāļiem salonā ir labākā izvēle.

Jaunā "Renault Clio" cenu piedāvājums sākas no 11 510 eiro. Reāls auto, kas derēs ne tikai darbam, bet arī privātām vajadzībām izmaksā vismaz 15 tūkst. eiro, turpretim sulīgi nopakots "Clio" ar 130 ZS benzīnmotoru un EDC automātu - 17 430 eiro, kas ir gana godīgs skaitlis pret to, ko auto sniegs pretim savam topošajam īpašniekam.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Renault Zoe: komforts no otrreizējiem materiāliem

Aldis Zelmenis, speciāli Db,03.07.2020

Bezvadu lādētājs, USB pieslēgligzda, mūsdienīga multimediju sistēma EASY LINK ar lielo 9,3 collu ekrānu un 10 collu centrālo displeju ir "Renault Zoe" rīcībā.

Foto: Aldis Zelmenis

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Populārākais un viens no izskatīgākajiem elektroauto Eiropā, proti, otrās paaudzes "Renault Zoe" demonstrē lielisku tehnoloģisko pildījumu, turpretim čaulas akustiskais komforts un salona tapsējums ir pelnījis kritiku.

Auto ārējās formas un arī salona arhitektūra izraisa cieņu. Viss ergonomiski un ērti. Miera stāvoklī "Renault Zoe" ir īsts pilsētnieka sapņu auto, kuru Latvijas apstākļos var mierīgi izmantot arī tālākiem galamērķiem. Satikšanās brīdī, iesēžoties auto salonā, rodas pat mājīguma sajūta. Vadības panelis, klimata regulēšanas pogu bloks no "Dacia Duster", pat mēteļdrēbes paneļu apdare izskatās modīgi un laikmetīgi.

Arī priekšējie krēsli vizuāli liek domāt, ka tajos būs tikpat ērti arī sēdēt. Proporcionāls un izskatīgs ir arī eksterjera dizains. Nomināli otrajā sēdekļu rindā var ietūcīties divi pusaudži, turklāt aizmugurē vēl palikusi pāri vieta nelielam bagāžniekam.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Norisināsies pirmā virtuālā tiešsaistes auto izstāde Latvijā

Lelde Petrāne,16.04.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šā gada 17. aprīlī norisināsies pirmā tiešsaistes auto izstāde Latvijā.

"Spītējot vīrusam, esam nākuši klajā ar inovāciju un piedāvājam visiem "Auto 2020" interesentiem aplūkot jaunākos automobiļus virtuālā izstādē, jo nevaram laist garām pavasari bez ikgadējās jaunāko auto modeļu prezentācijas," stāsta "Norde" izpilddirektors Didzis Bremze.

Ņemot vērā situāciju pasaulē un Latvijā, kas saistīta ar koronavīrusa COVID-19 pandēmiju, starptautiskās auto industrijas izstādes "Auto 2020" norise tiek pārcelta uz 25. – 29. septembri. Tomēr "Norde" nolēmusi virtuālās izstādes laikā prezentēt gan jaunākos "Nissan", "Renault" un "Dacia" modeļus, gan demonstrēt jau zināmus šo auto marku transportlīdzekļus un visas virtuālās izstādes laikā nodrošināt dzīvu saziņu un tiešsaistes konsultācijas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Feins, bet nepamanīts produkts

Aldis Zelmenis,20.09.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Visos griezumos Renault Kadjar ir viens no kompakto krosoveru segmenta labākajiem paraugiem. Tikai bēda ir tā, ka Latvijā tas ir pilnībā izkritis no pircēju redzesloka

Iespējams, daudzi pat nezina, ka Renault Kadjar ir populārā Nissan Qashqai asinsradinieks, kas pasniegts līdzīgā tehniskā izpildījumā, toties ar acīmredzami krāšņāku bižutēriju ārpusē un kvalitatīvāku apdari iekšpusē. Savulaik Kadjar kā viens no pēdējiem pievienojās kompakto krosoveru ballītei jeb laikā, kad Nissan Qashqai un tam līdzīgie straujos tempos jau bija uzaudzējuši iespaidīgu pircēju auditoriju. Var teikt, ka Kadjar paspēja ielēkt vilcienā, taču tikai pēdējā vagonā. Tas ir vēl viens apliecinājums tam, cik svarīgs autoindustrijā ir taimings – laiks, kad tirgū tiek palaists jauns modelis. Kadjar iznāciens nenoliedzami bija novēlots, tāpēc nedrīkst pārmest, ka liela daļa klientu Latvijā pat nepamanīja šāda modeļa esamību. Žēl, jo Renault Kadjar patiešām ir konkurētspējīgs un visos griezumos labs pirkums tiem, kam interesē moderns pilsētas krosovers, kas pieejams gan ar priekšpiedziņu, gan ar pilnpiedziņu. Arī svaigākajam Kadjar ir veikti vairāki noderīgi uzlabojumi, tostarp motortelpā tam ir nonākuši jaunie 1,3 litru tilpuma benzīna turbomotori ar 140 un 160 ZS lielu jaudu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Francijas autoražotājs "Renault" pārdevis savus Krievijas aktīvus Krievijas valdībai, pirmdien paziņojušas abas puses.

"Renault" piederēja 68% Krievijas autobūves uzņēmuma "AvtoVAZ" akciju, taču uz Francijas uzņēmumu tika izdarīts aizvien lielāks spiediens aiziet no Krievijas pēc tās īstenotā uzbrukuma Ukrainai.

"Parakstīta vienošanās nodot "Renault Group" Krievijas aktīvus Krievijas Federācijai," norāda Krievijas Rūpniecības un tirdzniecības ministrija.

Vienošanās paredz, ka "Renault" saglabās iespēju uz sešiem gadiem atpirkt "AvtoVAZ" akcijas. Tāpat šī vienošanās ietver arī "Renault" ražotni Maskavā.

Šī darījuma finanšu informācija netiek atklāta, taču Krievijas rūpniecības un tirdzniecības ministrs Deniss Manturovs aprīlī sacīja, ka "Renault" plāno savus Krievijas aktīvus pārdot par vienu simbolisku rubli.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Nopirkt auto, lai izbēgtu no sabiedriskā transporta

Jānis Šķupelis,21.05.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pandēmija milzīgus izaicinājumus atnesusi spēkratu industrijai. Auto ir pietiekami liels pirkums, un tādējādi visai saprotama ir situācija, ja neskaidros laikos tas tiek atlikts.

Britu auto industrijas pētnieki no "AutoAnalysis" aprīlī rēķināja, ka Eiropā pandēmijas iespaidā spēkratu pārdošana varētu samazināties par 2,6 miljoniem vienību un ASV – par diviem miljoniem. Tas novedīšot pie tā, ka Eiropā no jaunu auto pārdošanas netiks gūti ieņēmumi vismaz 66 miljardu ASV dolāru apmērā un ASV – 52 miljardu ASV dolāru apmērā.

Arī lietotas automašīnas pērk internetā 

AS "Longo Group" saistībā ar Covid-19 uzliesmojumu sākusi piedāvāt attālināto lietotu automašīnu...

Neskatoties uz šādu visai drūmu bildi, šajā tirgū negaisa mākoņiem tomēr tiek saskatīta arī neliela zelta maliņa. Iesmels ir pandēmijas potenciālā ietekme uz patērētāju paradumu maiņu. To apliecina, piemēram, kāda "Financial Times" aptaujāta Ņujorkas iedzīvotāja, kas norāda, ka nupat internetā iegādājusies "Honda" automašīnu: "Man kopš 1999. gada nav bijis personīgā auto. Es to negribēju. Tomēr tagad man ir nepieciešams veids, kā droši pārvietoties."

Vai mainīs tendenci

Milzīgas pārmaiņas auto tirgū pēdējos gados saistītas ar demogrāfiju. Pieņemts, ka izteikta vēlme tikt pie personīgā auto bijusi tā saucamajai Baby Boomers paaudzei (pēckara demogrāfiskais sprādziens), bet jaunieši šādu nepieciešamību neizjūt. Gados jauni pilsētnieki arvien vairāk pēdējos gados lūkojušies dažādu personīgā auto alternatīvu virzienā, kur popularitāti guvusi ideja, piemēram, par mašīnas dalīšanu, kas nāk komplektā ar dažādu mobilo aplikāciju attīstību. Būtībā jauniešu vidū arvien pieņemamākas kļuvušas dažādas pārvietošanās alternatīvas, un personīgā mašīna līdz ar arvien attālākām domām, piemēram, par ģimenes dibināšanu vairs nav bijusi tik aktuāla vajadzība.

Tomēr šo tendenci pa spēkam pašķobīt var būt Covid-19, uz ko uzmanību vērš arī "Financial Times". Turklāt par to liekot domāt, piemēram, notiekošais Ķīnā, kuras ekonomikai pēc pandēmijas viļņa atveroties salīdzinoši ātrāk, vērojams pieprasījuma pieaugums pēc privātajiem spēkratiem. Aprīlī šajā valstī jaunu auto pārdošana, salīdzinot ar attiecīgo periodu pirms gada, negaidīti palielinājusies par veseliem 4,4%, liecina China Association of Automobile Manufacturers pieejamie dati. Martā Ķīnas spēkratu pārdošana saruka par 43% un februārī – par 80%.

"Mēnesi pēc Covid-19 dziļākā punkta Ķīnā bija vērojama interese par iespēju pārslēgties prom no sabiedriskā transporta," novērojuši arī "Volkswagen" pārstāvji.

"Mums ir aizdomas, ka nesenā Ķīnas patērētāju interese par privāto transportu saglabāsies tik ilgi, kamēr vien būs bailes par Covid-19," "Financial Times" klāsta arī "Bernstein" auto analītiķi.

Faktiski, ja agrāk privāto auto pircējus vārēja pievilināt, piemēram, ar dzinēja jaudu vai komfortu, tad tagad to jau var darīt, piesolot labumu veselībai. Protams, jāņem vērā, ka pasaules tautsaimniecība šogad atradīsies asā recesijā, kura sliktākā gadījumā var pārvērsties par ekonomikas depresiju. Šādos brīžos daudz cerību izteikti cikliskiem biznesiem lolot nevajadzētu. Tomēr šādi dati auto industrijai rada nelielu cerību, ka laiki tomēr varētu būt nedaudz mazāk slikti.

"Ir kaut kas tāds, ko jūs gandrīz varētu nosaukt par tādu kā "spītīgu pirkšanas aktivitāti". Cilvēkiem ir apnicis ieslēgtiem sēdēt mājās, un viņi vēlas iet ārā un pirkt," piebildusi arī "Volvo" vadība.

Interese arī britiem

Jautājums, protams, ir par to, vai šāda tendence atbalsosies arī Eiropā un Ziemeļamerikā.

"Financial Times" vēl, piemēram, izceļ, ka Apvienotās Karalistes valdība mudinājusi savus iedzīvotājus pēc iespējas lielākā mērā izvairīties no sabiedriskā transporta. Viens no viediem, kā to var darīt, protams, ir pārvietošanās ar privāto auto.

Valdot šādam fonam, dienā, kad Apvienotās Karalistes premjers Boriss Džonsons nāca klajā ar šādu valdības paziņojumu, piemēram, tiešsaistes spēkratu tirdzniecības "Auto Trader" platformā interesentu aktivitāte esot palēkusies līdz jaunam rekordam. Tiek izcelta arī aptauja, kur aptuveni puse no šīs valsts autovadītāju apliecību ieguvējiem, kuriem spēkrats vēl nepieder, apsverot tā iegādi, lai izvairītos tieši no sabiedriskā transporta lietošanas arī pēc pandēmijas ierobežojumu beigām.

"Tas, kas sākās kā niecīga plūsma, pārvērtās par veselu straumi. Pasaule ir pamodusies dramatiskā veidā," savukārt teic cita auto pārdevēja "Citygate Automotive" pārstāvji.

"Pandēmijai ir potenciāls pretējā virzienā pavērst tendenci, kas pirms tam nozīmēja, ka jauniešiem nav intereses par personīgā auto iegādi. 35% no viņiem nu norāda, ka meklē iespēju, kā to tomēr iegādāties," savukārt piebilst konsultāciju uzņēmuma "Capgemini" analītiķi. Interesanti arī tas, ka no ASV no 15. marta līdz 21. martam, salīdzinot ar iepriekšējo nedēļu, internetā meklējumu skaits frāzei "Vai šis ir labs brīdis, lai iegādātos auto" palielinājies septiņas reizes.

Nav gan izslēgts, ka notiekošais būs vien īstermiņa atlēciens. "Nav iedomājams, ka mēs visās lielākajās pilsētās aizstāsim sabiedrisko transportu ar individuālo. Notiekošais gan var veicināt pieprasījumu īsākā laika posmā," klāsta "Volkswagen" pārdošanas daļas vadītājs Kristians Dalhaims.

Gandrīz apstājies

Šonedēļ publicētie Eiropas Automobiļu ražotāju asociācijas (ACEA) dati par spēkratu reģistrāciju vecajā kontinentā (Eiropas Savienības valstīs) bija vairāk nekā vāji. Jaunu auto reģistrācija aprīlī gada skatījumā sarukusi par 76,3%. Savukārt kopumā gada četros pirmajos mēnešos tā noplanējusi gandrīz par 40% zemāk. Jau pirms tam nevarēja teikt, ka šis tirgus atradās uz stabila seguma. 2018. gada skatījumā Eiropas Savienībā šis tirgus stagnēja. Savukārt pagājušajā gadā Eiropā autoražotājiem bija jāspēj pielāgoties stigrākiem izmešu regulējumiem, kas prasījis auto atsaukšanu un nozīmēja papildu izmaksas.

Grafikā: Jaunu auto reģistrācija ES. Avots: ACEA

Auto reģistrācija gada četros mēnešos strauji samazinājās visos lielākajos tirgos – Vācijā par 31%, Apvienotajā Karalistē – par 43,4%, Francijā, Spānijā un Itālijā – aptuveni par 50%. Mūsu valstī tie šajā periodā saplakuši par ceturto daļu.

Neziņa par nākotni skaudri atbalsojas Latvijas auto tirgū 

2020. gada aprīlī Latvijā reģistrēts jaunu auto reģistrācijas skaita kritums 55% apmērā, kas...

Līdzīgi ir arī Igaunijas mērījumi, bet Lietuvā jaunu spēkratu reģistrācija četros mēnešos sarukusi nedaudz mazāk dramatiski - par 17,3%.

Kopumā Eiropā nav tādas valsts, kurā situācija neapliecinātu šī tirgus krahu vai pat pilnīgu apstāšanos. Nosacīta sacensība drīzāk ir par mazākajiem mīnusiem. Aprīļa skatījumā jaunu auto reģistrācija vairāk nekā par 90% samazinājusies, piemēram, Beļģijā, Itālijā, Apvienotajā Karalistē, Spānijā, Īrijā, tie ir attiecīgi 97,6%, 97,3%, 96,5% un 96,1%. Savukārt nupat pieminētie mazākie mīnusi Eiropā aprīlī šajā ziņā bijuši Dānijā (-37%), Zviedrijā (-37,5%) un Somijā (-38,6%).

Var arī salīdzināt, kādas tieši mašīnas eiropieši izvēlējušies vai, ņemot vērā unikālo pandēmijas dabu, tieši pretēji – sevišķi aktīvi neizvēlējušies. ACEA dati liecina, ka "Volkswagen" grupas (pieder arī "Audi", "Škoda", "Seat", "Porsche" zīmoli) automašīnu reģistrācija gada četros mēnešos saplakusi par trešo daļu, kas ir visai "OK", ja ņem vērā, ka daudziem citiem kritums bijis straujāks. Kopumā Eiropā 26,8% no reģistrētajiem auto nākuši no "Volkswagen" grupai piederošajām ražotnēm. Tas gada laikā ir kāpums par veseliem 2,4 procentpunktiem.

Šogad straujāk - par 44,4% - saruksi "PSA" grupas (pieder "Peugeot", "Opel", "Citroen" zīmoli) jaunu auto reģistrācija. Tā par veseliem 47% samazinājusies arī "Renault" grupai un par 48% - "FCA" grupai (pieder "Fiat", "Jeep", "Lancia", "Chrysler", "Alfa Romeo" zīmoli), bet "Ford" – par 47%.

Mazāk slikti klājies "Hyundai", kuras zīmolu auto reģistrācija samazinājusies par 31%, "BMW" grupai (kritums par 27,3%) un "Toyota" grupai (kritums par 24,4%). Jaunu "Daimler" ("Mercedes", "Smart" zīmoli) auto reģistrācija savukārt samazinājusies par 37,2%.

Protams, notiekošais ietekmē arī akciju investoru omu. "Volkswagen" akcijas cena Frankfurtes biržā šogad sarukusi par piekto daļu līdz 138 eiro atzīmei. Tiesa gan, kopš marta vidus tā ir palēkusies par 36%.

Grafikā: Volkswagen akcijas cena

Francijas "Renault" bilde ir bēdīgāka - šī uzņēmuma akcijas vērtība šogad noplanējusi par 60% zemāk. Turklāt šī uzņēmuma akciju nav skārusi "Volkswagen tipa" atveseļošanās. Līdzīgi depresīva ASV Ņujorkas biržā izskatās "Ford" akcijas cenas līkne.

Grafikā: Renault akcijas cena

Savukārt Japānas "Toyota Motor" akcija Tokijas biržā šogad kļuvusi "vien" par 17% lētāka.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Francijas autobūves uzņēmums "Renault" vēlas, lai no 2030.gada elektriskie automobiļi pilnībā veidotu tā tirdzniecības apjomu Eiropā, ceturtdien paziņoja kompānijas vadītājs Luka de Meo.

Iepriekš uzņēmums bija publiskojis plānu, kas paredzēja elektriskajiem automobiļiem šajā laika periodā sasniegt 90% no autoražotāja kopējā pārdošanas apjoma Eiropā.

"Mēs esam nolēmuši sagatavot apstākļus, lai līdz 2030.gadam padarītu "Renault" par pilnībā elektrisku zīmolu," norāda de Meo.

"Renault" šogad paredzējis tirgū laist "Megane" elektrisko automobili un "Renault 5" modernu versiju.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šī gada oktobrī noslēgusies “Mūsa Motors Rīga” servisa pārbūve “Renault” un “Dacia” salonā K. Ulmaņa gatvē, informē uzņēmumā.

Servisa telpās investēti vairāk kā 400 000 eiro, pilnībā atjaunojot inženiertehniskās komunikācijas un aprīkojot servisu ar mūsdienīgām servisa iekārtām.

Servisa atjaunošanas laikā uzņēmums ir uzstādījis jaunas iekārtas, kas turpmāk palīdzēs nodrošināt apkopes un remontu iekšdedzes dzinēju automašīnām un elektomobiļiem, kā arī automašīnām, kas aprīkotas ar LPG iekārtām.

Lai pilnveidotu sniegto pakalpojumu klāstu, uzņēmums “Mūsa Motors Rīga” iegādājies un servisā uzstādījis vairākas jaunas profesionālas iekārtas, kā, piemēram, auto virsbūves remonta robotu un krāsu jaukšanas ierīci, kā arī ierīkojis mūsdienīgu auto savirzes stendu un jaunas eļļas un gaisa padeves caurules.

Komentāri

Pievienot komentāru
Biznesa tehnoloģijas

Fiqsy startē elektroauto koplietošanas tirgū

Anda Asere,07.07.2020

Māris Avotiņš, "Fiqsy" (SIA "Fitsypro") līdzīpašnieks un vadītājs.

Foto: Ritvars Skuja/Dienas Bizness

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jau šonedēļ Rīgas ielās sāks ripot 100 koplietošanas pakalpojuma sniedzēja "Fiqsy" elektroauto - šis ir nākamais solis kompānijas vīzijā par mobilitātes risinājumu dažādām vajadzībām.

Finanšu institūcijas "Altum" Zaļo grantu programmas ietvaros "Fiqsy" ir piesaistījis aizdevumu vairāk nekā 2,4 miljonu apmērā un iegādājies simt "Renault Zoe" elektroautomašīnas. Ar laiku plānots palielināt auto skaitu Rīgā līdz vairākiem simtiem un tad skatīties ārpus Latvijas.

"Šogad saistībā ar Covid-19 cilvēki ir piesardzīgāki jaunām saistībām, tādēļ šobrīd ir labs mirklis, kad parādīties kaut kam jaunam - gan koplietošanas, gan elektrisko auto piedāvājumā. Šobrīd elektromašīnu skaits ir ierobežots, ir daudz mītu, kas jāpārvar, lai cilvēki sāktu braukt ar šādām mašīnām. Mēs ceram, ka ar šo projektu spēsim izdarīt grūdienu ne tikai koplietošanā, bet arī elektrisko automašīnu lietošanā, jo izaicinājums lielajām pilsētām nav mainījies - pilsētas centrā ir piesārņojums, katru gadu palielinās auto skaits, ir ierobežota vieta, kur novietot privāto transportu," teic Māris Avotiņš, "Fiqsy" (SIA "Fitsypro") līdzīpašnieks un vadītājs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Renault pusgadā strādājis ar rekordlieliem zaudējumiem

LETA--AFP,30.07.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Francijas autobūves uzņēmums "Renault" šogad pirmajos sešos mēnešos strādāja ar 7,3 miljardu eiro tīrajiem zaudējumiem, salīdzinot ar 970 miljonu eiro peļņu attiecīgajā laika periodā pērn, tādējādi reģistrēti lielākie pusgada zaudējumi kompānijas vēsturē, teikts ceturtdien publiskotajā autoražotāja paziņojumā.

Zaudējumi tiek skaidroti ar koronavīrusa pandēmijas izraisīto krīzi autobūves nozarē.

"Renault" tirdzniecības apjoms pusgadā sarucis par 34% - līdz 18,4 miljardiem eiro.

Uzņēmums ceturtdien apstiprināja, ka šogad izmaksas tiks samazinātas par 600 miljoniem eiro.

Maijā "Renault" paziņoja, ka vērienīgas izmaksu samazināšanas programmas ietvaros pasaulē likvidēs gandrīz 15 000 darbavietu, tostarp 4600 Francijā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jauna dīkstāves gudrība vēsta: lai biznesu noturētu uz kājām, tas jāpārnes tiešsaistē un jāuzliek uz riteņiem, norāda autotirgotājs "Norde".

Kamēr auto tirgus kopumā šobrīd tur kāju uz bremzes pedāļa, atsevišķos tirgus segmentos valda piesardzīgs optimisms. Dati rāda, ka viena no šī laika biznesa veiksmes formulām ir komerctransports.

Pēc Auto asociācijas datiem, COVID-19 krīzes ietekmē aprīlī vērojams jaunu auto reģistrāciju kritums par 55%. Auto segments, kur saglabājas augstāka klientu aktivitāte, ir komerctransports, kur vienlaikus novērojams mazākais kritums: - 32% un straujāk pieaugusi klientu aktivitāte.

Eduards Ptičkins, autotirgotāja "Norde" tirdzniecības vadītājs, apstiprina: ja parasti komerctransports veido apmēram ceturto daļu no visiem pasūtījumiem, šobrīd, mērot klientu interesi, tā īpatsvars tirdzniecībā sasniedzis teju pusi.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jauno auto tirgus, kā arī lietoto auto imports aizvadītā gada nogalē saglabājis stabilu kritumu. Vienīgais segments, kurš stabili turpina pieaugt arī krītoša tirgus apstākļos, ir elektroauto, liecina Latvijas Auto asociācijas apkopotie dati.

Kopumā 2020. gadā pārdotas 15 642 viegās automašīnas, kas ir par 25% mazāk kā 2019. gadā (20 939).

Vieglo automobīļu (pasažieru un mazo komercauto) kritums veidoja 27% pret 2019. gada decembri. Taču atšķiras kritums tirgus segmentos. Ja pasažieru auto kritums veidoja vien 23%, tad vieglā komerctransporta segmentā tas samazinājās par 48%.

Negaidīti lielu 22% pieaugumu decembrī piedzīvojis lietotā, mazā komerctransporta imports, kas ļauj izdarīt secinājums, ka mazais un vidējais bizness ir piesardzīgs un meklē veidus kā darboties ietaupot apgrozāmos līdzekļus īstermiņā un izvairīties no ilgtermiņa saistībām.

Salīdzinoši nelielu kritumu decembrī piedzīvojis arī lietoto auto imports. Tas samazinājies par 5% salīdzinot ar šo pašu periodu 2019. gadā. Vienīgais segments kurš stabili turpina pieaugt arī krītoša tirgus apstākļos ir elektro auto. Decembrī reģistrēti 55 jauni elektroauto, kas kopā veido 4,9% no decembrī reģistrētajiem jaunajiem auto. Decembrī importēti arī 38 lietoti elektroauto, kas ir 0,9% no visiem importētajiem lietotajiem auto.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Krievijas autobūves uzņēmums "AvtoVAZ" trešdien paziņoja, ka apturēs automobiļu ražošanu līdz aprīļa beigām, ņemot vērā detaļu trūkumu rietumvalstu Maskavai noteikto sankciju dēļ.

"AvtoVAZ" norāda, ka ikgadējo trīs nedēļu atvaļinājumu, kas parasti darbiniekiem tiek nodrošināts no jūlija beigām, organizēs jau no 4.aprīļa.

Tādējādi uzņēmums spēs uzkrāt pietiekami daudz detaļu, lai rūpnīcās Toljati un Iževskā nodrošinātu stabilāku ražošanu, sākot no 25.aprīļa.

"AvtoVAZ" ražo ne tikai "Lada" automobiļus, bet arī "Renault" zīmola automašīnas.

Eiropas Savienība, ASV, Kanāda un citas pasaules valstis noteikušas sankcijas pret Krieviju saistībā ar tās sākto karu Ukrainā. Daudzas kompānijas ir pārtraukušas darbību Krievijā un izstājušās no kopprojektiem ar partneriem Krievijā. Darbu Krievijā apturējušas arī autobūves kompānijas "Volkswagen Group", "General Motors", BMW, "Renault", "Hyundai", "Toyota" un "Mercedes-Benz".

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Latvijas jauno auto tirgū nosacīti panākumi

Lelde Petrāne,24.01.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

2019. gadā Latvijas jaunu vieglo automobiļu tirgus uzrādījis stabilu 8,6% izaugsmi salīdzinājumā ar iepriekšējo gadu, liecina Auto Asociācijas sniegtā informācija.

Asociācija norāda, ka "tas ir ļoti labs rezultāts, ņemot vērā, ka arī 2019. gada otrajā pusē turpinājās jaunu izmešu normu izraisītas modeļu tehnisko risinājumu izmaiņas, ietekmējot piegādes, gan arī arvien sarežģītākā situācija kreditēšanas tirgū". Lielāko daļu no tirgus pieauguma veido kompaktā apvidus automobiļu klase.

2019. gads vieglo automobiļu tirgū Latvijā ir bijis ar stabilu izaugsmi gandrīz katru mēnesi. Nebūtiski reģistrāciju samazinājumi ir bijuši vien jūnijā, augustā un novembrī. Kopumā ir tikuši reģistrēti 20 939 jauni automobiļi. "Mēs beidzot pirmo reizi pēc 2008. gada esam pāri 20 tūkstošu slieksnim," vēsta Auto asociācija.

Tas gan esot stipri nosacīts panākums, jo arvien esam vairāk nekā 10 gadu attālumā no 2007. gada rezultāta. Eiropas kopējais tirgus, kā arī, piemēram, Igaunija jau vairākus gadus ir ļoti tuvu 2007.-2008. gadu tirgum un, visticamāk, to sasniegs tuvākā viena līdz divu gadu laikā, kamēr Lietuva to ir pārsniegusi jau pirms trim gadiem un turpina izaugsmi.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pandēmijai ievelkoties, saguris arī Eiropas auto tirgus. Šī nozare tradicionāli ir ļoti cikliska un spēkrata iegāde, kā visai liels pirkums, pieprasa zināmu skaidrību par nākotni. Šai skaidrībai izpaliekot, šādi pirkumi tiek atlikti. Katrā ziņā pieejamie dati liecina, ka vecajā kontinentā auto tirgus vasaras otrajā pusē sācis virzīties grāvja virzienā.

Jaunu automašīnu reģistrācija augustā salīdzinājumā ar attiecīgo periodu pērn Eiropas Savienībā (ES) sarukusi par 19%, liecina Eiropas Automobiļu ražotāju asociācijas (ACEA) apkopotā informācija. Auto tirgum ļoti neveiksmīgs bijis arī jūlijs, kad jaunu spēkratu reģistrācija sarukusi par 24%. Pagaidām gan visa šā gada skatījumā auto tirgus uz priekšu brauc ar plusa zīmi. Proti, janvāra-augusta (ieskaitot) periodā ES jaunu auto reģistrācija ir pieaugusi par 11,2%.

Čipu trūkums

Tiek izcelts, ka spēkratu ražošanai sprunguļus spieķos iemetušas globālās piegāžu problēmas. Piemēram, Eiropas autoražotājiem ir lielas grūtības vajadzīgajā apmērā iegūt pusvadītājus. Piemēram, tai pašai auto parka nomaiņai, kas pamatā paredz atteikšanos no spēkratiem ar iekšdedzes dzinēju par labu elektroauto, vajadzēs ļoti daudz pusvadītāju.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ekonomika

Ieteikumi elektroauto iegādei ar valsts atbalstu

Edgars Korsaks-Mills, Elektrum elektromobilitātes eksperts,25.04.2022

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ministru kabinetā ir apstiprināta Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas (VARAM) izstrādātā atbalsta programma elektroauto iegādei fiziskām personām, kas paredz par jaunu elektroauto iegādi piešķirt 4500 eiro, bet lietotu – 2250 eiro, lai veicinātu siltumnīcefekta gāzu emisiju samazināšanu.

Par to, kas jāņem vērā, lai varētu saņemt valsts atbalstu un kā izvēlēties elektroauto, varēja uzzināt Elektrum Energoefektivitātes centra marta sākumā rīkotajā vebinārā "Ieteikumi elektroauto iegādei ar valsts atbalstu".

KAM UN KĀ PIEŠĶIRS ATBALSTU?

SIA "Vides investīciju fonds" finanšu vadītājs Gints Kārkliņš skaidroja, ka ir izsludināta atbalsta programma bezemisiju un mazemisiju transportlīdzekļu iegādei ar kopējo finansējuma apjomu 10 miljoni eiro.

Šajā programmā atbalsts paredzēts elektroauto un ārēji lādējamu hibrīdauto iegādei. Maksimālais atbalsts 5500 eiro, no kuriem 4500 eiro paredzēts tieši auto iegādei, bet 1000 eiro kā papildu atbalsts, norakstot līdz šim lietoto transportlīdzekli.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēc vairākiem gadiem Euribor procentu likme šogad pārsniegusi nulles atzīmi un, lai cīnītos ar straujo inflāciju, Eiropas Centrālā banka likmi paaugstinājusi straujāk, nekā iepriekš tika prognozēts. Tas atstāj iespaidu ne tikai uz mājokļa aizdevumiem, bet arī uz automašīnu, tehnikas un iekārtu iegādi līzingā. Tajā pašā laikā straujais cenu kāpums auto tirgū ir samazinājies.

“Šogad tirgu joprojām turpina ietekmēt jauno auto piegāžu garie termiņi, tā izraisītais automašīnu cenu kāpums un tagad arī Euribor likmes paaugstināšanās. Lielākā daļa līzinga līgumu gan automašīnu, gan tehnikas un iekārtu iegādei ir slēgti ar mainīgu procentu likmi. Tas nozīmē, ka ikmēneša līzinga maksājumu ietekmē arī Euribor izmaiņas, un līzinga ņēmējiem ir vēl rūpīgāk jāizvērtē sava spēja atmaksāt aizdevumu visā līzinga periodā,” norāda Raivo Bāle, Luminor Līzings vadītājs.

Piemēram, laikā, kad Euribor likme saglabājās negatīva, ja klients iegādājās automašīnu ar vērtību 25 000 eiro līzingā uz pieciem gadiem ar 10% pirmo iemaksu un 2,14% likmi, ikmēneša maksājums sasniedza 396 eiro. Līdz ar Euribor likmes paaugstināšanos, šobrīd ikmēneša maksājums ir pieaudzis par aptuveni 17 līdz 22 eiro, atkarībā no tā, vai klients ir noslēdzis līzinga līgumu par trīs vai sešu mēnešu Euribor likmi.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šī gada pirmajos trīs mēnešos Latvijā iegādāts par 61% vairāk jaunu hibrīdauto nekā šajā pašā laikā pirms gada, aģentūru LETA informēja "Citadele Leasing" pārstāvji, atsaucoties uz kompānijas apkopoto informāciju.

Pirmajā ceturksnī audzis ne tikai pieprasījums pēc hibrīdauto, bet arī automašīnām, kas aprīkotas ar gāzes dzinēju - tās iegādātas par 33% vairāk nekā pirms gada. Kopējais darījumu skaits jauno auto tirgū piedzīvojis kritumu 9% apmērā.

Biežāk pirktāko zīmolu topā pirmās piecas pozīcijas ieņem "Toyota", "Volkswagen", "Škoda", "Dacia" un "Renault" automašīnas. "Toyota", "Volkswagen" un "Škoda" ir trīs populārākie auto ražotāji gan privātpersonu, gan juridisko personu segmentā.

Pirmajā ceturksnī privātpersonas visbiežāk iegādājušās tādus auto modeļus kā "Toyota Rav4", "Toyota Yaris Cross" un "Toyota Corolla". Tikmēr juridiskās personas aktīvāk iegādājušās "Toyota Hillux", "Toyota Corolla" un "Renault Master".

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Mūsa Motors Rīga peļņas pieaugumu ietekmējis ražotāju atbalsts un preču cenas politikas izmaiņas

Žanete Hāka,14.10.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

«Volvo», «Renault» un «Dacia» automašīnu oficiālais tirgotājs Latvijā SIA «Mūsa Motors Rīga» 2018. gadā palielinājis apgrozījumu par 4,9% jeb 2,115 miljoniem eiro, salīdzinot ar gadu iepriekš, savukārt uzņēmuma peļņa pieaugusi divarpus reizes, ziņo «Lursoft» Klientu porfelis.

SIA «Mūsa Motors Rīga» apgrozījums pērn sasniedza 44,864 miljonus eiro. Uzņēmuma pārskata gada peļņa bija 2,562 miljoni eiro.

SIA «Mūsa Motors Rīga» norāda, ka peļņas pieaugumu būtiski ietekmēja ražotāju atbalsts un preču cenas politikas izmaiņas, lai 2018. gadā saglabātu tirgus segmenta daļas attiecībā pret pārējiem jaunu automašīnu zīmolu tirgotājiem.

Uzņēmuma gada pārskats liecina, ka lielāko daļu no uzņēmuma apgrozījuma veidoja ieņēmumi no automobiļu pārdošanas - tie pērn bija 36,072 miljoni eiro, ieņēmumi no automobiļu detaļu un piederumu pārdošanas bija 5,241 miljons eiro, bet ieņēmumi no automobiļu apkopes un remonta bija 3,153 miljoni eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Zaļās mobilitātes pakalpojumu sniedzējs “Fiqsy”, kas pirms gada uzsāka savu darbību Latvijā, sasniedzis 100 000 lietotāju.

Pirmā darbības gada laikā, piedāvājot koplietošanas elektroskrejriteņu nomu, uzņēmuma mobilo lietotni lejupielādējuši vairāk nekā 60 000 lietotāju, taču pēdējo divu mēnešu laikā pēc Fiqsy jaunā pakalpojuma, elektroauto “Renault Zoe”, ieviešanas mobilā pakalpojuma lietotāju skaits sasniedzis 100 000 lietotāju.

Fiqsy startē elektroauto koplietošanas tirgū 

Jau šonedēļ Rīgas ielās sāks ripot 100 koplietošanas pakalpojuma sniedzēja "Fiqsy" elektroauto...

Divu mēnešu laikā pēc Fiqsy elektroauto ieviešanas kopā nobraukti vairāk nekā 400 000km. Pēdējā apkopotā statistika liecina, ka 78% šī pakalpojuma lietotāju ir vīrieši, bet 22% - sievietes ar vidējo lietotāja vecumu virs 32 gadiem.

Šobrīd populārākie galamērķi, neskaitot vidēja attāluma distances Rīgas pilsētas ietvaros, ir Jelgava, Liepāja, Valmiera, Ventspils, Cēsis un Daugavpils.

“Elektroauto ieviešana ir bijis nozīmīgs solis gan Fiqsy biznesa attīstībai, gan elektromobilitātes kustības veicināšanai Latvijā kopumā. Redzam, ka cilvēki kļūst arvien atvērti un aktīvāk izmēģina šo pakalpojumu, neraugoties uz daudzajiem mītiem saistībā ar elektrotransportu, kas vēl jālauž,” saka Māris Avotiņš, Fiqsy Latvija līdzdibinātājs un īpašnieks.

Uzņēmējs ievērojis, ka cilvēki novērtē praktiskos ieguvumus, izmantojot elektrotransportu - bezmaksas stāvvietas lielo pilsētu centros, neierobežoto pārvietošanos pa sabiedriskā transporta joslām un iespēju ērti veikt garo distanču braucienus arī uz citām Latvijas pilsētām.

Pēdējā mēneša laikā Fiqsy uzsācis sadarbību arī ar dažādiem Latvijas uzņēmumiem. “Arī uzņēmumi kļūst aktīvāki, izmantojot koplietošanas pakalpojumus, saprotot, ka tas ir ne tikai liels izmaksu ietaupījums, bet papildus veids, kā domāt par atbildīga biznesa un ilgtspējas jautājumiem vistiešākajā veidā. Mēs ļoti ceram, ka zaļā mobilitāte kļūs par ikdienu ne tikai mājsaimniecību, bet arī uzņēmumu līmenī,” saka M.Avotiņš.

Finanšu institūcijas "Altum" Zaļo grantu programmas ietvaros "Fiqsy" ir piesaistījis aizdevumu vairāk nekā 2,4 miljonu apmērā un iegādājies simt "Renault Zoe" elektroautomašīnas.

Ar laiku plānots palielināt auto skaitu Rīgā līdz vairākiem simtiem, pēcāk - iziet ārpus Latvijas robežām.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas elektromobilitātes uzņēmums Fiqsy uzsācis darbību Liepājā, kur turpmāk būs pieejami gan koplietošanas skrejriteņi, gan elektriskie automobiļi, informē uzņēmumā.

Ar Fiqsy koplietošanas e-auto būs iespējams veikt braucienus ne tikai Liepājā un tās apkārtnē, bet arī ceļot starp Liepāju, Rīgu un Jūrmalu – uzsākt braucienu vienā pilsētā un pabeigt citā.

"Tagad esam par vienu soli tuvāk tam, lai elektromobilitāte būtu pieejama ne tikai Rīgā un tās apkārtnē, bet visā Latvijā. Attīstot elektromobilitāti un koplietošanu, varēsim atslogot pilsētas no auto, padarot gaisu tīrāku un pilsētas – pievilcīgākas dzīvošanai," teic Māris Avotiņš, Fiqsy vadītājs un līdzīpašnieks.

Pašlaik Latvijā ir trīs pilsētas, kas veicina elektriskā autotransporta lietošanu. Liepājā pilsētas pašvaldības maksas stāvvietās elektromobiļus var novietot bez maksas. Rīgā elektroauto arī var bez maksas novietot Rīgas Satiksmes pārvaldītajās autostāvvietās, kā arī tiem ir atļauts pārvietoties pa sabiedriskā transporta joslām. Savukārt Jūrmalas pilsētas dome elektriskajiem automobiļiem ir atcēlusi maksu par iebraukšanu pilsētā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Investors

Eiropas biržu indeksi lielākoties krītas, investoriem novēršot uzmanību no ASV-Ķīnas vienošanās

LETA--AFP,17.01.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Biržu indeksi ceturtdien pieauga ASV, bet lielākoties kritās Āzijā un Eiropā, kur investori novirzīja uzmanību no ASV-Ķīnas tirdzniecības vienošanās uz uzņēmumu peļņu un globālās ekonomikas perspektīvu.

Volstrītas indeksu palielināšanos līdz jauniem rekordiem veicināja tirdzniecības ziņas, jo tirgi apsveica jaunā ASV-Meksikas-Kanādas brīvās tirdzniecības līguma (USMCA) apstiprināšanu ASV Senātā.

Viens no galvenajiem ieguvējiem bija "Google" mātesuzņēmums "Alphabet", kura tirgus kapitalizācija pirmoreiz sasniedza vienu triljonu ASV dolāru.

"Daudz neskaidrību, kas bija pagājušajā gadā, ir noskaidrojušās," sacīja "Tower Bridge Advisors" analītiķe Marisa Oga. Viņa piebilda, ka ir bijusi "kolektīva atvieglojuma nopūta", atkāpjoties tirgu bažām par recesijas draudiem.

Eiropas autobūvnieku akcijas kļuva lētākas, kad Vācijas aizsardzības ministre Annegrēta Krampa-Karenbauere apstiprināja, ka ASV draudējušas noteikt 25% muitas tarifu Eiropas automašīnu eksportam, ja Eiropas smagsvari turpinās atbalstīt kodolvienošanos ar Irānu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Alternatīvās finanses

Automašīnu tirgotājs rosina kā privāto klientu galvotāju pirmajai iemaksai iesaistīt Altum

LETA,25.05.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Autotirdzniecības nozarē pašreiz 60-70% klientu netiek apstiprināti līzingi automašīnas iegādei, tāpēc nozares atbalstam varētu iesaistīt "Attīstības finanšu institūciju "Altum"" kā galvotāju privāto klientu pirmajai iemaksai, norādīja automašīnu tirgotāja SIA "Norde" līdzīpašnieks Didzis Bremze.

Viņš skaidroja, ka "Norde" novērtē Latvijas valsts sniegto atbalstu krīzes situācijā. No pieejamajiem atbalsta variantiem uzņēmums izmanto atliktos nodokļu termiņus, dīkstāves pabalstu un "Altum" aizdevumu apgrozāmajiem līdzekļiem. "Tomēr uzņēmums turpina attīstīties krīzes laikā un uzskata, ka šo situāciju pārdzīvos tie, kuri šo laiku izmanto uzņēmuma pilnveidošanai, attīstībai un krīzes laikā apgūto prasmju pielietošanai tālākā biznesa izaugsmē," pauda Bremze.

Viņš norādīja, ka uzņēmumam nācies samazināt darbinieku skaitu. "Štata samazināšana nebija viegls lēmums, bet ņemot vērā nozari, kurā strādājam, šis lēmums bija neizbēgams, krīzes laikā mums jārēķinās ar svārstībām," pauda Bremze, skaidrojot, ka "Norde" jau martā pārskatīja izdevumus, lai veiktu optimizāciju, bet uzturētu nemainīgi augstu pakalpojumu kvalitātes standartu. Tāpat uzņēmums vienojies ar piegādātājiem par cenu vai apjomu samazinājumu, kā arī izvērtēja prognozējamās darbinieku slodzes un pārskatīja pienākumu sadalījumu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Labam vadītājam ir regulāri jākomunicē ar saviem darbiniekiem, viņš nevar tikai sēdēt savā kabinetā un rakstīt rīkojumus, jo, lai atrisinātu kādu problēmu, tā ir jāizprot, domā Porsche Latvia vadītājs Ivars Norvelis.

Es vienmēr esmu bijis gatavs sēsties savu darbinieku krēslos un iepazīt problēmas no viņu pašu perspektīvas, atklāj I. Norvelis, atzīmējot, ka tieši tā viņš vairākkārt ir arī darījis. Vadītājam ir jāmēģina izprast savas komandas motivāciju, skaidri definējot, kāpēc cilvēki dara tieši tā un ne citādi, pauž I. Norvelis, piebilstot, ka paļaušanās uz citiem ir viens no lielākajiem izaicinājumiem, strādājot liela uzņēmuma vadībā.

Izaug uzņēmumā

Kad tu esi pārdevējs, viss lielā mērā ir atkarīgs no tevis paša, bet, strādājot vadības komandā, tu esi atkarīgs no citu cilvēku darba, atzīmē I. Norvelis. “Vadītājs pats nevar apkalpot visus klientus vai saremontēt visas automašīnas, tāpēc ļoti svarīgi ir panākt to, ka uzņēmuma darbinieki, lai kurā līmenī tie strādātu, izdara savu darbu augstākajā kvalitātē. Biznesa veiksmes pamatā ir laba komanda, kas grib sasniegt rezultātu. Visu mūžu esmu strādājis klientu apkalpošanas biznesā un esmu sapratis – ja tu esi veiksmīgs darbā ar klientiem, tad tu būsi veiksmīgs arī uzņēmējdarbībā,” teic I. Norvelis.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Skanstē topošais biroju ēku komplekss “Elemental Business Centre” parakstījis nomas līgumu ar loģistikas un transporta uzņēmumu “Fracht”.

Uzņēmums nomās biroja telpas vienas “Elemental Business Centre” ēkas sestajā stāvā, un to kopējā platība būs 300 m2.

“Elemental Business Centre” pārdošanas vadītājs Imants Krēsliņš stāsta, ka “Fracht” savu biroju plāno atvērt nākamā gada pirmajā ceturksnī, tādējādi papildinot nomnieku skaitu vienas “Elemental Business Centre” ēkas vienā stāvā.

“Esam gandarīti, ka “Elemental Business Centre” par savu biroju mājvietu izvēlējies arī uzņēmums, kas sniedz augstākās kvalitātes pakalpojumus loģistikas jomā. Pārceļoties uz “Elemental Business Centre” ēku, “Fracht” kļūs par kaimiņu citiem nomniekiem, kas mājos vienā stāvā. Šie nomnieki ir labs piemērs tam, kā varam iznomāt telpas arī mazākās platībās, efektīvi plānojot ēkas stāva iekārtojumu un sadalot vienu stāvu vairākiem nomniekiem,” tā I. Krēsliņš.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Francijas autoražotājs "Renault" un tā Japānas partneri "Nissan" un "Mitsubishi" trešdien paziņoja par plāniem paplašināt savas alianses sadarbību.

Šī sadarbība ļaus tiem līdz 2025.gadam kopīgi izstrādāt gandrīz pusi no visiem saražotajiem automobiļiem un palielināt rentabilitāti. Visi trīs autobūves uzņēmumi ar grūtībām saskārās vēl pirms koronavīrusa pandēmijas, kuras dēļ ievērojami sarukusi automobiļu tirdzniecība. Uzņēmumus saista savstarpējas kapitāla daļas, taču sadarbību to starpā līdz šim bijusi ierobežota.

Alianse koncentrēsies uz vienu modeli katrā segmentā, kuru izstrādās vadošais uzņēmums konkrētajā segmentā, bet pārējās kompānijas to pārņems.

Turklāt atsevišķos gadījumos ražošanas process arī varētu būt kopīgs, norāda alianse.

Komentāri

Pievienot komentāru