Modernizētā Renault Megane modeļu paaudze tehniski nav mainījusies, toties turpmāk vismaz automašīnas purngals būs citāds
Pamanāmāka tā kļūs kaut vai tāpēc, ka komplektā ar jaunu priekšējo buferi, gaisa plūsmas atverēm un jaunu motora pārsegu šīs kompozīcijas viducī lepni sēdēs milzīgs Renault logotips. Tik milzīgs, ka to pilnīgi droši varētu uzsēdināt uz Renault kravas auto radiatora režģa, un arī tur tas neizskatīsies sīks. Turklāt Renault Megane hečbeka, kupejas un universāļa versiju purngalā elips- veida priekšējie lukturi tiks papildināti ar jauniem LED dienas gaitas lukturiem.
Tehnika
Motori jau izsenis ir Renault jājamzirdziņš. Neba velti Renault iegulda milzīgus līdzekļus to izstrādē. Autosports ir viena no svarīgākajām izpētes laboratorijām, kur Renault inženieri eksperimentē un pēta dažādās tehnoloģijas. Piegādājot motorus dažādiem sacīkšu seriāliem, tostarp prestižajiem Formula 1 sacīkšu auto, agri vai vēlu tur gūtās zināšanas tiek pārliktas uz ikdienišķākiem un saimniecībā noderīgākiem izstrādājumiem. Attiecībā uz modernizēto Megane 115 ZS un 130 ZS jaudīgie benzīna turbomotori vai arī ekonomiskie 90, 110 un 130 ZS dīzeļmotori ir galvenie franču kompaktklases modeļa balsti. Taču Megane modeļu klāstā bez uzlādētās un sacīkšu trasei pietuvinātās RS versijas ir vēl kāds modelis, kas nemaksās astronomiski dārgi, toties sniegs lielisku jaudas un baudas sinerģiju. Renault Megane GT 220, kam zem motora pārsega pulsē 220 ZS jaudīgs divu litru turbomotors, ir lieliska spēļmantiņa, piemēram, topošajiem ģimenes tēviem, kuri vēl negrib pilnībā atvadīties no sajūtām, ko sniedz jaudīgs auto. Tieši ar šādu Renault Megane, turklāt iesaiņotu universāļa čaulā, izdevās iepazīties šo rindu autoram. Azartisks un dinamisks auto. Neapšaubāmi motors veido pusi no šā auto vērtības. Miermīlīgi dusmīgais motora dziedājums, automobilim paātrinoties, ir sīrups dvēselei tiem, kuriem patīk dinamiskais paātrinājums, bet ne mazāk svarīgi ir tas, ar kādu skaņas pavadījumu tas tiek izdarīts. Sešpakāpju manuālā transmisija ir kā radīta tam, lai šis piedzīvojums kļūtu vēl krāšņāks. Paturot prātā, ka degvielas patēriņš nebūs lielāks par 7,5–8 litriem, bet aizmugurē atradīsies 524 litru liela bagāžas telpa, ko var palielināt līdz 1600 litriem, šī Megane Grandtour versija atelpas brīžos var kalpot kā praktisks ģimenes auto.
Kāpēc tas būtu jāpērk
Liela daļa jau ir paspējusi aizmirst tos franču ražotāja zelta laikus, kad Renault Megane bija izteikts līderis starp savas klases braucamajiem Latvijā. Diemžēl augsto lidojumu apturēja pašu franču pieļautās rupjās kļūdas, kas drīz vien izretināja pat uzticīgāko Renault piekritēju rindas. Kaut arī Megane jau labu laiku kā ir novērsusi lielāko daļu tehniskā brāķa, klientu zaudēto uzticību nav viegli atgūt. Lai vai kā Megane ir viens no savas automobiļu saimes klasiķiem ar milzīgu pieredzi un brangu tehnisko pildījumu, kur daudz lietu, īpaši jau motori, ir tās, par ko jūsmos pat lielākie Renault noliedzēji. Turklāt konkurētspējīga cena un milzīga izvēle starp dažādām virsbūvēm, aprīkojuma līmeņiem ir Renault Megane būtiskākās vērtības. Piemēram, Megane hečbeka bāzes modeļa cena ir, sākot no 15 925 eiro, savukārt GrandTour izpildījumā ar to pašu atmosfērisko 1,6 benzīnmotoru – sākot no 16 590 eiro. Visbeidzot šī stāsta varonis Megane GT220 Grandtour ar 220 ZS jaudīgo turbomotoru maksās, sākot no 25 634 eiro. Ņemot vērā motora sniegumu un papildaprīkojumu, kas nāk līdzi, proti, Renault Sport aksesuārus salonā, tostarp sporta stūri un jo īpaši padziļinātos priekšējos krēslus ar lielisku sānu atbalstu, pieprasītā summa par šo modeli vairs neliekas nemaz tik biedējoša.
Varētu vēlēties
Ar 18 collu ripuļiem un attiecīgi plānāku gumijas kārtiņu riepām ar Megane Grandtour GT 220 labāk izvairīsies no pilsētas bruģa vai nelīdzeniem un bedrainiem ceļiem. Tie balstiekārtai nepatiks. Divu litru turbomotoram lieliski noderētu automātiskā pārnesumkārba, kas pagaidām nav paredzēta.
Verdikts
Kad to vajag, Renault Megane GT 220 spēj būt miermīlīga kā avs, taču tad, kad šoferim būs smagāka kāja un ceļa apstākļi to atļaus, franču izstrādājums «iedos piepīpēt» dažam labam švītīgākam modelim.