Par jauno autopārvadātāju asociācijas ģenerālsekretāru Pāvela Groševa vietā iecelts Jānis Āboltiņš.
«Pēc ilgām pārdomām piekritu ieņemt šo amatu, jo kādam šis darbs ir jādara,» DB atzina J. Āboltiņš. P. Groševs, kurš arī pats bija iesniedzis atlūgumu un kuram Latvijas auto kopsapulcē izteica neuzticību, tajā nepiedalījās. Viņa atcelšana no amata saistīta ar kooperatīvās apdrošināšanas biedrības Lauto klubs Krājbankā iestrēgušajiem līdzekļiem. Kā kopsapulcē atzina asociācijas vadība, Groševs ir nelikumīgi izmantojis Latvijas Auto un apdrošināšanas sabiedrības Latauto klubs līdzekļus, garantējot kredītus kompānijai MJ Logistic, kura pieder viņa civilsievai Jūlijai Mališevai, vēsta Nozare.lv.
DB jau rakstījis, ka pēc Krājbankas darbinieku ieteikuma Lauto direktors P. Groševs 2010.g. 13. jūlijā noslēdza līgumu ar uzņēmējai Jūlijai Mališevai piederošo, Igaunijā reģistrēto kompāniju OU MJ Logistic, paredzot, ka Lauto noguldījums 3,34 milj. eiro apmērā Krājbankā kalpos kā garantija bankas izsniegtajam kredītam MJ. Viņaprāt, Lauto ieguvums esot bijis MJ apņemšanās kompensēt Lauto līdzekļus, ja Krājbanka nespēj pildīt savas saistības. Tam bija paredzēta Krājbankas attiecīgi novērtēta ķīla – īpašumi. Savukārt J. Mališevai piederošais uzņēmums SIA Anford Capital (AC) šajā pašā datumā apliecināja gatavību izpildīt MJ un Lauto līguma noteikumus.
P. Groševs joprojām apliecina, ka AC Lauto kluba līdzkļus atdos, kaut arī ne tuvākajā nedēļās, saka J. Āboltiņš. Jautājums gan nav par labo gribu, bet uzņēmuma spējām to izdarīt. Jaunais ģenerālsekretārs iepazīsies ar līguma nosacījumiem, lai saprastu, cik tas ir reāli.
Pilnsapulcē gan nebija pārstāvēts kvorums - no aptuveni 500 dalībniekiem reģistrējušies bija 130, vēsta Nozare.lv. Tomēr, tā kā tā bija jau otrā sasauktā pilnsapulce, jo pirmajā ietrūka kvoruma, statūti ļāva pieņemt lēmumus bez kvoruma. No 127 biedriem, kas piedalījās balsojumā, par Āboltiņu nobalsoja 83. Slikto apmeklējumu jaunais ģenerālsekretārs skaidro ar to, ka biedriem galvenais ir, ka TIR karnešu izsniegšanas sistēma nav apdraudēta un turpina darboties, kaut arī Lauto kluibam ir atņemta licence. Pārvadātājiem savaīgāk šobrīd rūpēties par kravām un to, ko liet bākā, tā viņš.
DB jau rakstīja, ka Lauto klubs savulaik tika izveidots tādēļ, lai katram pārvadātājam atsevišķi nebūtu jāieskaita papildu nodrošinājums 50 tūkst. ASV dolāru apjomā, lai tas varētu pārvadāt paaugstināta riska preces, kuru saraksti ES un Krievijā atšķīrās, ietverot gan lauksaimniecības preces, gan elektroniku. Līdz Latvijas auto depozītā katram pārvadātājam bija 5000 ASV dolāru, kas nodrošināja tā saistības pret asociāciju. Izveidojot Lauto klubu, LA biedri par šiem 5000 ASV dolāriem ieguva divas pajas. Tāpat Lauto regulāri saņēma apdrošināšanas prēmijas no autopārvadātājiem – līdz Ls 2 par polisi. Līdzekļi gadu gaitā uzkrājās, jo maksimālā apdrošināšanas atlīdzība, ko Lauto jelkad izmaksāja, bija vien 20 tūkst. Ls. 2008.g. Krājbankas depozītā tika ieliktas Lauto pajas, saistību un izmaksu rezerve un pa gadiem nopelnītais.