Ar otra sliežu ceļu būvniecību Skrīveru-Krustpils posmā faktiski tiek atjaunota pirmskara dzelzceļa infrastruktūra.
Skrīveru-Krustpils posms ar vienu sliežu ceļu līdz šim veidoja Austrumu-Rietumu dzelzceļa transporta koridora šauro «pudeles kaklu». Galvenie ekonomiskie ieguvumi, izbūvējot otru sliežu ceļu, būs palielināta līnijas jauda un efektīvāka tranzītkravu plūsma Austrumu-Rietumu koridorā, ātrāki kravu un pasažieru pārvadājumi, kā arī ar mūsdienīgām satiksmes vadības un kontroles sistēmām uzlabota dzelzceļa satiksmes drošība. Optimizējot dzelzceļa kustības procesus, tiks mazināti arī sastrēgumi uz un ap autoceļiem, sola valsts a/s Latvijas dzelzceļš (LDz) vadība.
Otra sliežu ceļa izbūvē dzelzceļa posmā Skrīveri-Krustpils tiek investēti 93,4 miljoni eiro (65,6 milj. latu); 70,1% projekta izmaksu finansē Kohēzijas fonds, 29,9% - LDz. Būvdarbus objektā veic pilnsabiedrība Skonto būve, BMGS, ACB un Binders. Kopumā projektēšanai un būvniecībai atvēlētais laiks ir 38 mēneši, un, saskaņā ar līgumu, jaunajam sliežu ceļam jābūt pabeigtam līdz 2013. gada 12. oktobrim, informē pilnsabiedrības projekta vadītājs Staņislavs Baiko.
Pašreizējā Skrīveru-Krustpils dzelzceļa līnijas noslodze saskaņā ar LDz datiem ir 56 kravas vilcieni diennaktī (28 pāri), savukārt iekšzemes pasažieru dīzeļvilcienu intensitāte saskaņā a/s Pasažieru vilciens pašreizējo vilcienu kustības sarakstu ir 24 vilcieni diennaktī (pa 12 katrā virzienā). «Skrīveru-Krustpils posmā, kas līdz šim bijis viensliežu iecirknis, ar šādu samērā vidēju noslodzi vēl ir iespējams ar dažādām kustības organizācijas metodēm tikt galā, taču, intensitātei pieaugot, rodas problēmas. Un ir skaidrs, ka viena sliežu ceļa vietā te ir nepieciešami divi. Redzam, ka līnijas noslodze ir ar augošu tendenci,» skaidro LDz Tehniskās vadības direktora vietnieks attīstības jautājumos Māris Riekstiņš.
Izbūvējot otro sliežu ceļu Skrīveru-Krustpils posmā, būtībā tiek atjaunota kādreizējā infrastruktūra, kāda šeit pastāvēja jau kopš 19. gadsimta beigām, kad tika izbūvēti divi sliežu ceļi no Rīgas. Dzelceļa līnija tika sagrauta Otrā Pasaules kara laikā, un pēc kara tika atjaunots tikai viens sliežu ceļš, kāds tas bija līdz pat šim laikam.
Kopējais izbūvējamā jaunā sliežu ceļa garums ir apmēram 54 kilometri, bet kopējā būvlaukuma platība šajā posmā veido 480 hektāru, skaidro S. Baiko. Viņš stāsta, ka projekts ir pietiekami sarežģīts, tajā ietilpst apjomīgi zemes darbi, kas saistīti ar jauna uzbēruma veidošanu, ūdens novadīšanas sistēmas, mūsdienīgas komunikāciju un kustības regulēšanas sistēmas ierīkošana u.c. darbi.
Sliežu ceļam tiek veidotas kopumā 40 ūdens caurplūdes vietas, tai skaitā tiek izbūvēti arī divi nopietni dzelzceļa tilti pār Pērsi un pār Aivieksti - līdzās jau funkcionējošajiem tiltiem. «Pērses tilts jau samontēts, Aiviekstes tilta būvniecību pabeigsim šajā gadā, savukārt pēc tam paredzēts veikt rekonstrukciju arī esošajiem tiltiem,» stāsta S. Baiko. Dzelzceļa tilti skaitās valsts stratēģiskās nozīmes objekti, tāpēc pieeja būvlaukumiem tiek stingri kontrolēta.
#1/8
Jauno dzelzceļa tiltu pār Aivieksti paredzēts pabeigt līdz šā gada beigām, šobrīd jau ir pabeigta Pērses tilta montāža. Dzelzceļa tilti ir valsts stratēģiskās nozīmes objekti, pieeja būvlaukumiem tiek stingri kontrolēta.
#7/8
Kopējais izbūvējamā jaunā sliežu ceļa garums ir apmēram 54 kilometri, bet kopējā būvlaukuma platība šajā posmā veido 480 hektāru