Šajā gadā aptuveni 13% Igaunijas mazo un vidējo uzņēmumu paredz pārdošanas apjomu pieaugumu vismaz 15% apmērā, liecina jaunākais SEB bankas uzņēmumu apskats.
Igaunijā šādi uzņēmumi ir 25%, bet 19% - Lietuvā.
Patlaban uzņēmumi lielā mērā plāno orientēties uz vietējā tirgus iekarošanu. Tā, piemēram, 2/3 uzņēmumu Igaunijā uzskata, ka fokusēsies uz vietējo tirgu. Uzņēmumi vairs nav tik optimistiski, skatoties uz jaunu tirgu iekarošanu. Igaunijā lielākie eksporta partneri ir Somija un Zviedrija. Aptuveni tikpat liels īpatsvars Lietuvas uzņēmumu plāno skatīties šogad uz iekšējo tirgu. Savukārt Latvijā šādu uzņēmumu ir trīs ceturtdaļas.
Pēc krīzes var redzēt, ka kompānijas uzskata, ka produktivitāte ir būtiska, tomēr domā, kā to palielināt ar esošo darbinieku skaitu. Latvijā aptuveni 14% uzskata, ka palielinās darbinieku skaitu, tomēr no tiem lielākais skaits orientējas uz vietējo tirgu.
51% no kompānijas, kuras palielinās darbinieku skaitu, atrodas Rīgā, norāda SEB bankas valdes locekle Ieva Tetere.
83% prognozē, ka darbinieku skaits paliks esošajā līmenī.