Eiropas Savienības (ES) valstīs 2008. gadā iepirkušies 32% no kopējā iedzīvotāju skaita vecumā no 16 līdz 74 gadiem. Latvijā iedzīvotāju skaits, kas iepērkas internetā, kopš 2006. gada ir dubultojies.
Eiropas statistikas biroja Eurostat dati liecina, ka vairāk nekā puse no populācijas vecumā no 16 līdz 74 gadiem internetā iepirkusies Dānijā, Lielbritānijā, Nīderlandē, Vācijā, Zviedrijā un Somijā.
Lielākajā daļā ES dalībvalstu vislielākais skaits cilvēku, kas iepērkas internetā, ir vecumā no 26 līdz 34 gadiem. Izņēmumi ir Malta, Slovēnija, Slovākija un Bulgārija, kur iepirkšanās internetā ir populārāka 16 līdz 24 gadu vecumā.
Latvijā pēdējo divu gadu laikā divkāršojies to iedzīvotāju skaits, kas kaut reizi iepirkušies internetā. Proti, 2006. gadā tie bija 8% iedzīvotāju vecumā no 16 līdz 74 gadiem, savukārt pērn tie bijuši 16%. Straujāk iedzīvotājus skaits, kuri iepērkas internetā, pieaudzis tikai Rumānijā (no 1% līdz 4%). Uz pusi tas palielinājies arī Ungārijā.
Salīdzinot ar Baltijas valstīm, Latvijā iepirkšanās internetā ir populārāka nekā Igaunijā un Lietuvā, kur pērn internetā iepirkušies attiecīgi 10% un 6% no kopējā iedzīvotāju skaita vecumā no 16 līdz 74 gadiem.
Latvijā visbiežāk internetā iegādātas elektropreces, biļetes uz pasākumiem, mājsaimniecības preces, kā arī apģērbs un apavi.
Tabula. Privātpersonas, kas iegādājušās preces vai pakalpojumus internetā (% no kopējā skaita iedzīvotāju vecumā no 16 līdz 74 gadiem).
2004. gads 2006. gads 2008. gads ES 27 20 26 32 Beļģija : 19 21 Bulgārija 1 2 3 Čehijas Republika 5 13 23 Dānija 42 55 59 Vācija 37 49 53 Igaunija 6 7 10 Īrija 14 28 36 Grieķija 1 5 9 Spānija 8 15 20 Francija : 22 40 Itālija : 9 11 Kipra 4 7 9 Latvija 3 8 16 Lietuva 1 4 6 Luksemburga 40 44 49 Ungārija 4 7 14 Malta : 14 22 Nīderlande : 48 56 Austrija 19 32 37 Polija 5 12 18 Portugāle 5 7 10 Rumānija 0 1 4 Slovēnija 8 13 18 Slovākija 10 11 23 Somija 33 44 51 Zviedrija 43 55 53 Lielbritānija 37 45 57
Avots: Eurostat
: - dati nav pieejami