Baltkrievijai panākot vienošanos ar Ukrainu par Venecuēlas naftas transportēšanu astoņu miljonu tonnu apmērā pa naftas vadu Odesa-Brodi, būtiski sarukušas Latvijas ostu izredzes piesaistīt Venecuēlas naftas tranzītu uz Baltkrieviju, vēsta laikraksts Bizness&Baltija.
Jau šā gada novembrī pa naftas vadu Odesa-Brodi tiks pārsūknēti aptuveni 80 tūkstoši tonnu naftas, bet 2011. gadā kopumā pa šo naftas vadu plānots pārsūknēt astoņus miljonus tonnu Venecuēlas naftas.
Panāktā vienošanās ar Ukrainu Baltkrievijai ļaus ietaupīt aptuveni 25 līdz 30 ASV dolārus uz katru tonnu, turklāt Ukraina arī piedāvājuši atlaidi piestātnes nodevai 20 līdz 40 % apmērā.
Līdz ar to, ka liela daļa Venecuēlas naftas tranzīta tiks piegādāta caur Ukrainu, Latvijas satiksmes ministrijas Tranzīta politikas departamenta vadītājs Andris Meldups laikrakstam paudis šaubas par to, vai Latvijas kompānijas piekristu apstrādāt neliela apjoma naftas kravas Baltkrievijai. Tiesa gan, pēc viņa teiktā, Baltkrievija vēl turpināšot sarunas ar Latvijas ostām Rīgā un Venstpilī.
Db.lv jau ziņoja, ka Baltkrievija iepriekš bija panākusi mutisku vienošanos ar Klaipēdas ostu Lietuvā par Venecuēlas naftas piegādēm 2,5 miljonu tonnu apmērā gadā, taču šīs vienošanās apstiprinājumu aizkavējusi Lietuvas prasība garantēt, ka divu gadu laikā caur Klaipēdas ostu Baltkrievijai tiešām tiks piegādāta nafta 5 miljonu tonnu apmērā.
Tāpat arī ziņots, ka Eurodek bijušais termināls, kas atrodas Muuga ostā, Igaunijā, pēdējo mēnešu laikā saņēmis un nosūtījis uz Baltkrieviju pa dzelzceļu vairāk nekā pusmiljonu tonnu jēlnaftas no Venecuēlas.