"Man jau rodas priekšstats, ka tad, ja mums kaut kas labs izveidojies, arvien atrodas kāds, kurš šo produktu grib pārpirkt, – un ļoti bieži tas izdodas," intervijā laikrakstam Latvijas Avīze stāsta Latvijas televīzijas ģenerāldirektors Edgars Kots.
Runājot par seriālu Neprāta cena, E. Kots stāsta: "Protams, ne no laba prāta mēs no seriāla šķīrāmies. Plānojot 2009. gadu, bija jāmeklē veidi, kā samazināt tēriņus par 2,4 miljoniem, turklāt mainījās PVN proporcija. Mums bija jāsagatavo izmaiņas TV budžetā divās dienās. Tā kā sabiedriskās televīzijas trīs pamatuzdevumi jānotur obligāti, varējām ķerties klāt tikai izklaidei. Apturot seriāla īstenošanu, ieguvām pusmiljonu. Pēc samazinājuma, kas bija viesuļvētrai līdzvērtīgs šoks, pirmo nedēļu mēģinājām saprast, kas īsti noticis un ko var risināt. Pirmais, ko atrisinājām, bija dalība Eirovīzijā, jo tur ir saistības pret EBU – atradām līdzfinansētāju. Paralēli notika vienošanās ar Neprāta cenas atbalsta fondu, kurš bija gatavs vākt ziedojumus. Tam piekritu, jo man pašam kā televīzijas vadītājam būtu nepieņemami vākt ziedojumus kādam atsevišķam projektam.
Tad nāca man nezināmie lēmumi, kuru dēļ esam, kur nu esam. Esmu konsultējies ar juristiem, nosūtījām fondam divas vēstules ar lūgumu paskaidrot, kur un kā līdzekļi tiek tērēti, – jo sludinājuma teksts vēstīja, ka tie tiks izmantoti vai nu LTV seriāla Neprāta cena veidošanai, vai arī labdarībai. Atbildes neesam saņēmuši, gatavoju stiprāku juridisku dokumentu, un pastāv iespēja, ka iesim uz tiesu, lai kompensē patērēto reklāmas raidlaiku. Es nekad nebūtu iedomājies, ka sabiedriskā TV vāc līdzekļus citas programmas seriālam, kura rādīšana turklāt – nav ko slēpt – uzlikta tieši virsū Panorāmai… Atvainojos, ka tā noticis, mēs tāpat vēlamies skaidru atbildi no fonda, lai varam sniegt skaidrojumu saviem skatītājiem."
Atbildot uz Latvijas Avīzes jautājumu: "Ko, par spīti budžeta samazināšanai, varam šogad gaidīt no valsts televīzijas?", E. Kots saka: "2009. gadā mēģināsim noturēt programmu, ko līdz šim esam spējuši nodrošināt. Patlaban notiek asa cīņa par Rīgas Dinamo hokeja spēļu translāciju – Viasat Latvija arī vēlas sezonas licenci. Man jau rodas priekšstats, ka tad, ja mums kaut kas labs izveidojies, arvien atrodas kāds, kurš šo produktu grib pārpirkt, – un ļoti bieži tas izdodas.
Atgriežoties pie programmas: turpināsim sekot līdzi notikumiem, un uz septembri, ceru, radīsim jaunus produktus. Manas ambīcijas ir pietiekami lielas, tādēļ nebaidos teikt, ka centīsimies atkal sākt kāda jauna seriāla ražošanu. Patlaban meklēju finansētājus, kas šo ideju varētu atbalstīt.
Esmu pārliecināts, ka sabiedriskajai TV būtu jāražo viens ikdienas seriāls gadā, bet pavisam labi, ja līdzās tam mēs varētu ik gadus radīt Likteņa līdumnieku veida videofilmu. Var uztvert televīziju kā videotēku, kur tikai saliek kopā gatavus produktus, bet var veidot oriģinālraidījumus. Mēs vienmēr esam gājuši otro ceļu."