Dzelzceļa pārvadājumu apjomi Ķīnas–Eiropas maršrutā turpina augt, pirmdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.
Konteinervilcienu skaits Eirāzijas savienojumā sasniedzis kārtējos rekordus kopš šāda veida regulāru pārvadājumu uzsākšanas 2011. gadā. Saskaņā ar China Railway Corporation (CRC) teikto, šā gada 10 mēnešu laikā vairāk nekā 3000 kravas vilcienu kursējuši 57 līnijās, pārsniedzot iepriekšējo sešu gadu kopējos rādītājus, vēsta Xinhua. Ķīnas dzelzceļš arī norādījis, ka pieauguma tendence saglabājas, un jau maijā izveidota sadarbības komiteja loģistikas izmaksu samazināšanai un efektivitātes palielināšanai. Kā būtiska daļa no Vienas joslas, viena ceļa iniciatīvas dzelzceļa kravu pārvadājumi patlaban savieno 35 Ķīnas un 34 Eiropas pilsētas. Eiropa ir Ķīnas lielākais tirdzniecības partneris, un šī gada 10 mēnešos savstarpējā tirdzniecība pieaugusi par 16,2% līdz 513 miljardiem USD.
Latviju līdz šim sasnieguši trīs konteinervilcieni – viens 2008. gadā, viens pērn un viens šogad. Savukārt pretējā virzienā Gefco sadarbībā ar AS Transcontainer un citiem nozares partneriem izstrādāja jaunu preču piegādes līniju multimodālajiem pārvadājumiem, savienojot Vāciju ar Ķīnu caur Rīgas Universālo terminālu. Šā gada maijā nosūtītajā vilcienā, kurā bija 52 konteineri (40 pēdu), uz Ķīnu tika aizvestas Eiropā ražotas šūšanas iekārtas. Noprotams, ka Ķīnas pusei arvien būtu interese ciešākai sadarbībai ar Latviju tās tranzīta apkalpošanā.
Visu rakstu Konteinervilcienu rekordi lasiet 4. decembra laikrakstā Dienas Bizness.