Mērķtiecīgi attīstot Rīgas ekonomisko potenciālu konferenču biznesa jomā un ieguldot nepieciešamās infrastruktūras izveidē, iespējams palielināt tūristu skaitu, samazināt sezonalitātes radīto efektu un palielināt ieņēmumus dažādās nozarēs, tostarp viesnīcu, restorānu, kultūras utt. To piektdien, 16.oktobrī Latvijas Tirdzniecības un rūpniecības kameras (LTRK) rīkotajā seminārā par Rīgas konferenču tūrisma potenciālu secināja eksperti.
Pašreiz Rīgas potenciāls salīdzinot ar citām Eiropas galvaspilsētām konferenču tūrisma jomā nav pilnībā izmantots. Statistikas dati rāda, ka Eiropā ik gadu tiek rīkoti vidēji 6000 biznesa videi saistoši pasākumi, veidojot septiņus miljonus delegātu dienu apmeklējumu. Konferenču bizness Eiropā kopumā mērāms aptuveni piecu miljardu eiro apjomā, jo dalībnieki ne tikai nakšņo viesnīcās, bet arī apmeklē restorānus un dažādus kultūras, kā arī izklaides pasākumus.
Statistika rāda, ka viens konferenču tūrists Latvijā dienā iztērē līdz pat 800 eiro, savukārt brīvdienu tūrists – tikai 80 eiro. «Lai gan pavadīto dienu skaits nav tik liels kā brīvdienu tūristam, konferenču tūristi konkrētajā valstī «atstāj» daudz vairāk naudas, kas savukārt stimulē ekonomiku kopumā. Tāpat konferenču tūristi konkrētajā valstī veicina zināšanu un kontaktu apmaiņu, pētniecības un uzņēmējdarbības attīstību. Radot piemērotus apstākļus konferenču biznesa attīstībai, iespējams attīstīt daudzu nozaru uzņēmumus, kuri pašreiz saskaras ar sezonalitātes problēmām, kad vasarā noslodze ir liela, bet ziemā – zema,» saka LTRK valdes priekšsēdētājs Jānis Endziņš.
Lai panāktu iespējami veiksmīgāku nozares attīstību, nepieciešams izveidot Rīgas konferenču biroju un starptautisku konferenču centru, kas spētu uzņemt vairāk nekā tūkstoš dalībnieku vienlaikus. Apkopotā informācija liecina, ka daudz veiksmīgāk konferenču tūrismu izdodas attīstīt tādām valstīm kā Zviedrija, Polija un Čehija, kurās ir starptautiski konferenču centri un pilsētas konferenču biroji, kamēr, piemēram, Baltijas valstis atpaliek, apkalpojot līdz septiņām reizēm mazāk konferenču tūristus.
Eksperti piekrīt, ka Rīgai ir viss nepieciešamais, lai realizētu savu potenciālu konferenču tūrisma jomā – attīstīta lidostas infrastruktūra ar 85 tiešajiem galamērķiem, viesnīcās istabu skaits sasniedz gandrīz astoņus tūkstošus, piedāvājot vairāk nekā 13 tūkstošus gultasvietu, savukārt cenas ir par vidēji 30% zemākas nekā Rietumeiropā. Tomēr ir nepieciešami mērķtiecīgi ieguldījumi konferenču centra izveidē, kā arī Rīgas kā konferenču tūrisma galamērķa popularizēšanā, izveidojot Rīgas konferenču biroju.
Uzņēmums Merks un Skanstes attīstības aģentūra ir izstrādājusi Rīgas konferenču un koncertu centra projektu Skanstes apkaimē, kas atrodas tuvu centram, līdzās bankām un viesnīcām un citiem būtiskiem atbalsta objektiem. Kā atzīst eksperti, šī projekta īstenošana palīdzētu Rīgu «uzlikt uz kartes» starptautiskajā konferenču apritē.
#1/5
Viesnīcā "Radisson Blu Latvija" notiek Latvijas Tirdzniecības un rūpniecības kameras rīkotais seminārs "Konferenču tūrisma ekonomiskais potenciāls Rīgā".
#2/5
Rīgas domes Pilsētas attīstības komitejas priekšsēdētāja vietnieks Raimonds Gailis (no kreisās), Tūrisma attīstības valsts aģentūras direktora pienākumu izpildītāja Inese Šīrava, Latvijas Tirdzniecības un rūpniecības kameras (LTRK) valdes priekšsēdētājs Jānis Endziņš, SIA "Baltic Travel Group" Korporatīvo pasākumu un konferenču nodaļas vadītāja Gaļina Bukovska un ENITED Business Events vecākais konsultants, bijušais Stokholmas kongresu biroja direktors Henriks fon Arnolds.
#3/5
Latvijas Tirdzniecības un rūpniecības kameras (LTRK) valdes priekšsēdētājs Jānis Endziņš un SIA "Baltic Travel Group" Korporatīvo pasākumu un konferenču nodaļas vadītāja Gaļina Bukovska
#4/5
Rīgas domes Pilsētas attīstības komitejas priekšsēdētāja vietnieks Raimonds Gailis un Tūrisma attīstības valsts aģentūras direktora pienākumu izpildītāja Inese Šīrava