Klaipēdas ostā 2012.gadā kravu apgrozījums sasniedzis 35,2 miljonus tonnu, kas ir otrs labākais rezultāts ostas vēsturē.
Par 1,35 miljoniem tonnu jeb 3,7 procentiem lielāks kravu apgrozījums Lietuvas vienīgajā lielajā ostā bija 2011.gadā, vēsta informācija Klaipēdas ostas mājaslapā.
Pieaugums bijis konteinerkravu (+2,2%) un Ro-Ro kravu segmentā (1,2%), savukārt lielāks kritums vērojams minerālmēslu grupā (-16,2%) un naftas produktu grupā (-9,6).
Komentējot ostas rezultātus, ostas vadība norāda, ka lēnāka kļuvusi importa un eksporta aprite ar NVS, kā arī krities pieprasījums tirģū pēc minerālmēsliem, kas ir viena no nozīmīgākajām kravu grupām kaimiņvalstī. Savukārt konteinerkravu apjoma noturēšanās 2011.gada līmenī, kad bija straujš kravu apgrozījuma lēciens šajā segmentā, liecina, ka patērētāju pieprasījums pēc precēm konteineros turpina augt. Naftas produktu apjoma kritumu Klaipēdas ostas vadība saista ar lielāku remontu Orlen Lietuva piederošajā Mažeiķu naftas pārstrādes rūpnīcā, kas ražošanas apjomu samazinājusi uz pusi.
Tāpat Klaipēdas ostas vadība norāda uz konkurences saasināšanos reģionā, jo kopš 2012. gada kaimiņu ostas sākušas samazināt ostas maksas, lai kļūtu pievilcīgākas kravu īpašnieku acīs. Šis fakts radījis pagaidu pārbīdes Ro-Ro kravu maršrutos Baltijas jūrā.
Klaipēdas ostas vadība atsaucas arī uz izmaiņām Krievijas dzelzceļa vagonu un platformu īpašumtiesību situācijā, kas novedusi pie dzelzceļa vagonu un platformu deficīta Klaipēdā. Tāpēc daļa no bijušajiem Klaipēdas ostas klientiem izmantojot Latvijas ostu pakalpojumus.