AS “LNK Industries” Klaipēdas ostā ir īstenojis trīs nozīmīgus attīstības projektus - divu mola konstrukcijas atbalsta sienu izbūvi un enkurošanas sistēmas izveidošanu, kas kļuva par Dienvidu mola rekonstrukcijas noslēdzošo etapu.
Tika izbūvēti vairāk nekā 300 metri zemūdens sienas, kas veidota no viļņlauža konstrukcijā ieurbtām tērauda caurulēm, kā arī uzstādīta atbalstsienas zemūdens enkurošanas sistēma vairāk kā 120 metru garumā. Darbi tika veikti ostas vārtu akvatorijā no peldošajām platformām 24 stundas diennaktī un tika pabeigti noteiktos termiņos.
Trīs realizēto projektu kopējā līgumu summa veido nedaudz vairāk kā 24 milj. eiro bez pievienotās vērtības nodokļa (PVN).
Savstarpēji saslēgto tērauda cauruļu atbalstsienas kopējais garums ir 325 metri. Šāda grunts necaurlaidīga konstrukcija izveidota ieurbjot kanāla gruntī, 28 metru dziļumā līdz pat 30 metru garas tērauda caurules. Urbšana veikta caur esošā mola uzbērumu – granīta akmeņiem un betona blokiem. Šajā projektā tika pielietota Skandināvijas valstīs izplatīta DTH tehnoloģija, kas caur cietajiem iežiem ļauj ieurbt liela izmēra pāļus.
Papildus tam vairāk kā 120 metru garie zemūdens atbalstsienas posmi tika nostiprināti ar enkuriem, lai piešķirtu konstrukcijai lielāku stabilitāti.
“Izbūve tika veikta ūdenī ar peldlīdzekļu un virs ūdens paceļamo platformu palīdzību pašā šaurākajā Klaipēdas ostas vietā, vārtos, kur ir intensīva kuģu satiksme. Klaipēdas ostas zemūdens sienas būvniecības vajadzībām iegādājāmies specifisku un apjomīgu tehnisko aprīkojumu, kā arī specializēto urbšanas tehnoloģiju no Somijas. Darba procesus ikdienā ietekmēja ne tikai laikapstākļi, bet arī ģeoloģiskie apstākļi un navigācijas izaicinājumi Klaipēdas ostā. Tāpēc, lai iekļautos īsajos projekta termiņos, komandas strādāja visu cauru diennakti. Neskatoties uz virkni izaicinājumu, projekts Klaipēdas ostā ir veiksmīgi pabeigts.”, savu gandarījumu par paveikto pauž AS “LNK Industries” direktors Genadijs Kamkalovs.
Mola rekonstrukcijas projekts ir stratēģiski svarīgs Klaipēdas ostas attīstībai. Mola konstrukcijas nobalstīšana un nostiprināšana ļaus papildus padziļināt (līdz 17 metriem) un paplašināt ostas kanālu, uzlabojot gan kuģošanas drošību, gan arī paverot ostas kapacitāti pasaulē lielāko kuģu navigācijai.
AS “LNK Industries” ir viens no lielākajiem industriālās būvniecības uzņēmumiem Baltijā, kurš specializējies sarežģītu infrastruktūras objektu, jūras termināļu, tiltu un citu hidrotehnisko būvju, viaduktu, vērienīgu ražošanas un metāla konstrukciju, kā arī civilo objektu būvniecībā.