Valsts, iespējams, varētu vērsties tiesā saistībā ar airBaltic akcionāru līgumu, kura noteikumi ir netaisnīgi. Tomēr ekonomikas ministrs Artis Kampars cer, ka risinājums tiks rasts un līdz tiesai nenonāks. Tā viņš noraidīja raidījumā 900 sekundes.
Viņš arī skaidroja, ka abām pusēm būtu jānāk uz kompromisu. No valdības puses vēlēšanās esot, bet Bertoltam Flikam esot jāsaprot, ka diktēt noteikumus un uzstādīt tos kā vienīgos pareizos nav pareizi.
«airBaltic ilgu laiku nemaksā lidostai naudu un lidostai nav naudas, par ko segt savus ikdienas rēķinus, tāpēc tā izmisīgi cenšas šo naudu «izsist». Tiek piedāvāts mierizlīgumu, bet Fliks ne uz ko neparakstās. Tā zināmā mērā ir šantāža, jo abām pusēm tomēr ir jābūt kādiem risinājumiem. Nevar tā, ka viena puse tik uzstāda noteikumus,» uzsver A.Kampars. Viņš arī piebilda, ka jaunajam satiksmes ministram šīs problēmas atrisināšana būs pirmais uzdevums. Patlaban valdībai neesot instrumentu, lai varētu operatīvi iejaukties airBaltic rīcībā.
Ministra arī atzīmēja, ka galvenā problēma esot negodīgi pret valsti parakstītais akcionāru līgums, ko 2005.gadā parakstīja Ainārs Šlesers.
Jāatgādina, ka no šodienas, 8.oktobra, Starptautiskā lidosta Rīga nacionālajai lidsabiedrībai airBaltic piemēros priekšapmaksu par sniegtajiem pakalpojumiem. Ja piektdien maksa netiks veikta, lidosta pulksten 16.00 pārtrauks pakalpojumu sniegšanu airBaltic.
Lidosta informē, ka lēmums par priekšapmaksas piemērošanu pieņemts, jo airBaltic ir atteicies noslēgt lidostas Rīga piedāvāto mierizlīgumu. Tādējādi airBaltic līdz piektdienas pulksten 12.00 ir jāveic priekšapmaksa par starptautiskās lidostas Rīga sniegtajiem pakalpojumiem.
Starptautiskā lidosta Rīga iesniegs tiesā arī papildu prasības pieteikumu par airBaltic parādu, kas šobrīd pārsniedz 5 miljonus latu. Parādsaistības veidojušās no 2009. gada beigām.
airBaltic korporatīvo komunikāciju viceprezidents Jānis Vanags iepriekš informēja, ka «zemas izmaksas pasažieriem ir airBaltic prioritāte. Nav pieņemams, ka Latvijas aviokompānija, un līdz ar to arī pasažieri, maksā daudzkārt lielāku maksu par Rīgas lidostas pakalpojumiem nekā kāda ārvalstu kompānija. Tas bija airBaltic priekšlikums Rīgas lidostai pāriet uz priekšapmaksu, un vienlaikus arī nolīgt neatkarīgu auditorkompāniju, kas objektīvi izvērtē tarifus, lai visiem aviopārvadātājiem tie būtu vienādi un neradītu diskriminējošus konkurences nosacījumus».
Db jau vēstīja, ka šogad septembra beigās Rīgas lidosta iesniegusi airBaltic kārtējo mierizlīguma projektu. Kopumā esot divi mierizlīguma dokumenti saistībā ar airBaltic 3,4 miljonu latu parādu lidostai, no kuriem vienā lidosta prasa samaksāt daļu parāda uzreiz un daļu pakāpeniski, un otrs dokuments, ar kuru lidosta apņemas uzlabot līguma nosacījumus airBaltic, proti, samazināt izmaksas daļā sniegto pakalpojumu. Lidostas valdes loceklis Jānis Ķuzulis piebildis, ka lidosta šo mierizlīgumu gatava parakstīt. Tādējādi vienīgais papīrs, kas līdz šim ir parakstīts - saprašanās memorands.