2015. gads Latvijas aviācijā izcēlies ar finansējuma meklējumiem nacionālajai aviokompānijai AirBaltic
Neskatoties uz to, ka Latvijas aviācijas tirgu negatīvi ietekmēja Krievijas – Ukrainas krīze, ievērojami sarūkot pasažieru skaitam no un uz šo valstu galamērķiem, 2014. gads AirBaltic izrādījās veiksmīgs, atnesot ap 10 milj. eiro lielu peļņu. Vienlaikus ar kompānijas pozitīvajiem rezultātiem pieauga arī tās menedžmenta atalgojums, AirBaltic vadītāja Martina Gausa saņemtajai atlīdzībai teju sasniedzot viena miljona eiro robežu, kas ar ievērojamu atrāvienu ir lielākais gada atalgojums, ko Latvijā ir nopelnījis kādas valstij piederošas kompānijas vadītājs. Šis fakts sabiedrībā izsauca diezgan skaļu reakciju, jo īpaši tāpēc, ka pēc tam sekoja notikumi, kas vismaz daļai lika šaubīties, cik profesionāli un veiksmīgi aviokompānija patiesībā pēdējos četrus gadus ir tikusi vadīta, tās pasažieru skaitam kopš 2011. gada samazinoties par vairākiem simtiem tūkstošu. Šī gada beigās, kad valdība un Saeima lēma par papildu finanšu līdzekļu iepludināšanu AirBaltic, izlemts veikt arī atsevišķu auditu, lai izvērtētu tās valdes un padomes darbību.
Lidostā Rīga 2015. gadā veiksmīgi turpinājās ES Kohēzijas fonda finansētie attīstības projekti; to piektā kārta varētu noslēgties 2017. gada sākumā. Šogad atrisināts līguma pārslēgšanas jautājums ar īru zemo cenu aviokompāniju Ryanair. Tieši līguma nosacījumi ar šo kompāniju bija viens no iemesliem, kāpēc 2014. gada rudenī lidostas Rīga vadītāja amatu atstāja Aldis Mūrnieks. Viņa vietā nāca bijušais Ekonomikas ministrijas ierēdnis un AirBaltic padomes priekšsēdētājs Andris Liepiņš. 2015. gadā Ryanair turpināja no Rīgas lidot, atverot pat jaunus maršrutus, un nav indikāciju, ka tuvākajā laikā tas varētu mainīties. Tiesa, par lidojumu pārtraukšanu no Rīgas ar jaunā gada 11. janvāri ir paziņojusi Brussels Airlines. Tika arī vēstīts, ka varētu tikt panākts izlīgums vairāku gadu ilgajā strīdā starp lidostu un AirBaltic, kurā abām pusēm bija savstarpējas finansiālas pretenzijas. Latvijas aviācijai pozitīvs pavērsiens šogad notika arī vairākus gadus ilgajās tiesvedībās starp bankrotējušo lietuviešu aviokompāniju flyLAL un lidostu Rīga, kā arī AirBaltic.
Visu rakstu Jaunas naudas lādes meklējumos lasiet 17. decembra laikrakstā Dienas Bizness.