Zviedrijā radīta aplikācija, kas palīdz imigrantiem sazināties savā starpā un integrēties vietējā sabiedrībā, piesaistījusi investoru uzmanību. Tā pieejama arī Latvijā.
Aplikācijas «Panion» pirmā versija darbu uzsāka šā gada sākumā un līdz šim ir piesaistījusi 100 tūkstošus lietotāju. Platformas mērķis ir nākotnē sniegt iespēju lietotājiem piedāvāt meistarklases, dalīties zināšanās un prasmēs, tās lietotājiem gūstot arī nelielu peļņu.
Jaunuzņēmuma radītāja ir Melānija Aransone, kuras dzimtene ir Ņujorka, ASV. Viņa uz dzīvi Somijā, Malmē pārcēlās pirms pieciem gadiem un drīz vien atklāja, cik grūti ir iepazīt jaunus cilvēkus un atrast draugus, atrodoties vienā no valstīm, kur draudzību nodibināt esot visgrūtāk pasaulē.
Uzsākot pētniecības darbu Lundas Universitātē, Zviedrijā un, pastiprināti pievēršoties jautājumiem par imigrantu integrāciju, Melānija Aransone atklāja, ka nav vienīgā, kam tā ir problēma.
Tajā brīdī viņa nolēma radīt prototipu platformai, kuras mērķis būtu cilvēkus savest kopā. No idejas dzima «Panion» - sociāla satikšanās vieta līdzīgi domājošiem cilvēkiem, kurus vieno kopīgas intereses. «Panion» no citām platformām atšķiroties ar to, ka darbojas vairāk kā meklētājs, nevis sociālo tīklu platforma.
««Panion» ir satikšanās instruments. Mērķis nav dalīties bezgala daudz informācijā, bet izcelt galvenās lietotāja intereses, vērtības un dzīves pieredzi. Tieši to, kas nosaka, kas tu esi. Tālāk mēs izmantojam datu apstrādi un atslēgas vārdus, kas ļauj ikvienu ērtā veidā pamanīt pēc viņa interesēm,» paskaidro Melānija Arasone.
Šobrīd «Panion» ir desmit cilvēku liela komanda, no kuriem vairums arī ir imigranti.
Platforma jau ir piesaistījusi Dānijas, Zviedrijas, ASV un Krievijas investoru uzmanību. Pirmajā investīciju kārtā uzņēmums ir piesaistījis 233 tūkstošu eiro lielu finansējumu no sešiem biznesa partneriem un riska kapitāla fonda.
«Panion» ir pirmais Melānijas Arasones radītais jaunuzņēmums, taču tā nav viņas pirmā pieredze uzņēmējdarbībā. Pēdējos desmit gadus viņa ir strādājusi kā pašnodarbinātā. Viņai ir pieredze antropoloģijā un uz Skandināviju pētīt imigrantu pieplūdumu viņa devās, pateicoties 2014.gadā saņemtai stipendijai.
Pēdējos septiņus gadus viņa ir strādājusi arī kā producente un pati atzīst, ka filmu radīšana devusi viņai pieredzi produktu radīšanā. «Savā ziņā filmas un startup uzņēmumi ir ļoti līdzīgi, abi uzrunā publiku, to mērķis ir radīt konkrētu produktu un to izveidei ir nepieciešams atrast īsto komandu,» stāsta M.Aransone.
Viņas radītajā platformā ir integrētas B2B iespējas, sniedzot iespēju asociācijām, universitātēm un pat uzņēmumiem izveidot savu iekšējo meklēšanas tīklu, lai atrastu īstos cilvēkus savā kolektīvā konkrētu mērķu sasniegšanai.
Tādējādi šī platforma vairs nav tikai palīgs jauniem studentiem, kas meklē domubiedrus, bet var palīdzēt rast darba iespējas jauniem darbiniekiem.