Ja telemārketings nesniedz gaidīto rezultātu
Daudzu uzņēmumu darbinieki ir piedzīvojuši situāciju, kad uz biroja tālruni piezvana tirdzniecības aģenti, kuri galīgi nesaprot, kam piezvanījuši, un piedāvā klientam nepiemērotas preces vai pakalpojumus, teiksim, konteinerpārvadājumus – personāla apmācības firmai. Tas ir piemērs absurdajai situācijai, kad telemārketinga jomā strādājošie grib sasniegt labākus rezultātus – vairāk pārdot, satikt vairāk klientu, bet darbu organizē nepareizi.
Lai padarītu telemārketinga darbinieku darbu efektīvāku, “Adros Baltija” ir izveidots mācību kurss “Telemārketings jeb kā 10 telefonsarunu laikā norunāt 8–9 tikšanās ar klientu”. Kurss paredzēts cilvēkiem, kam vienas telefona sarunas gaitā jāpanāk tikšanās ar potenciālo klientu, lai klātienē prezentētu preci vai pakalpojumu, piemēram, apdrošināšanas aģentiem, taču treniņš būs lietderīgs arī tiem, kas pārdod preces – grāmatas, diskus u.tml. Uz nodarbībām tiek gaidīti cilvēki, kuri jau darbojas telemārketinga jomā un ir orientēti uz savu rezultātu uzlabošanu.
Telemārketinga jomā strādājošo nepatīkamākā problēma ir tā dēvētie aukstie zvani, kad sarunu biedrs cenšas iespējami ātrāk beigt sarunu. Kursa mērķis ir panākt, lai zvanītājs nevis baidītos no nākamā zvana, bet gan gūtu prieku par sarunu, meklētu radošas pieejas katra klienta ieinteresētībai. Lai dienā būtu jāapzvana nevis simtiem potenciālo klientu, bet tikai, piemēram, 30, darot to ar izpratni un zinot, ar kādu cilvēku viņš runā, kādas ir sarunu biedra vajadzības un kāda pieeja nepieciešama. Jo labākas prasmes, jo mazāk neveiksmīgu zvanu un līdz ar to mazāks stress.
“Mūsu globālais mērķis, organizējot telemārketinga treniņus, ir biznesa kultūras maiņa,” uzsver kompānijas Adros Baltija direktors Aleksis Saveļjevs. “Pārdošanas kultūra Latvijā vēl nav pietiekami attīstīta. Padomju laikā prestiža bija inženiera, zinātniski tehniskā darbinieka, ārsta, nevis pārdevēja profesija. Sekas – šajā profesijā ir ļoti daudz neapmācītu speciālistu, kas varbūt arī gribētu strādāt efektīvāk, bet nezina, kā to darīt. Mēs gribam Latvijā un Baltijas valstīs kopumā mainīt attieksmi pret pārdošanas procesu un arī pārdevēju domāšanu, lai viņi neuztvertu savu darbu kā garlaicīgu, vienmuļu, bet kļūtu par ekspertiem, domātu, kā uzlabot klienta biznesu, mainīt viņa dzīvi. Agrāk pārdevēji varēja vienkārši nostrādāt noteiktas stundas un iet mājās, turpretī tagad jātiecas uz rezultātu, tāpēc darbam pārdošanas jomā jākļūst par dzīvesstilu. Ja pārdevējs nevis vienkārši pārdod, bet gan veido attiecības ar klientu, palīdz attīstīt biznesu, risina noteiktas problēmas, viņu uzklausa ar lielāku uzmanību.”
Teorētiskās zināšanas jānostiprina, lai tās kļūst par iemaņām. Tāpēc “Adros Baltija” koncepcijas pamatā ir treniņi, kuru mērķis ir transformēt zināšanas iemaņās, kas palīdz gūt panākumus. Treniņu dalībnieki imitē zvanus potenciālajiem klientiem, pēc tam visi kopā analizē kļūmes, nepilnības, veido jaunus sarunas algoritma tekstus un nostiprina tos reālos treniņzvanos. Līdzīgi kā vadot automašīnu, darbības jānostiprina tiktāl, ka vairs nav jādomā par katru nākamo soli.
“Treniņa laikā bieži vien mainās arī pašu pārdevēju pasaules uzskats,” uzskata Aleksejs Saveļjevs. “Viņi sāk uztvert, ka pārdevējs ir radoša, interesanta, prestiža profesija. Brīdī, kad pārdevējs sāk domāt, kā strādāt sev par prieku un tā, lai pašam būtu interesanti zvanīt klientam, arī klienti kļūst apmierinātāki, priecīgāki un pārdošanas rezultāti būtiski uzlabojas. Kopumā tas ir kurss cilvēkiem, kuri dzīvē vēlas vairāk sasniegt. Tas ir iespējams, apgūstot jaunas idejas, nebaidoties eksperimentēt.”
Nodarbības tiek organizētas 10–15 cilvēku grupām laikā no plkst. 10 līdz 18 ar kafijas pauzēm un pusdienām. Reģistrēties varat http://www.adros.lv/apmaciba/kurss/7/ vai zvanot pa tālruni +371 67 843 815.