Izstāžu tradicionālais uzdevums – parādīt savu produktu un pakalpojumu – iet rokrokā ar tīklošanu un jaunu kontaktu veidošanu.
«Izstāde ir lielisks formāts tīklošanai, jo gan apmeklētāji, gan dalībnieki ir ieradušies, lai veidotu jaunus kontaktus, un ir labvēlīgi noskaņoti un ieinteresēti aprunāties, sniegt informāciju un atbildēt uz jautājumiem. Turklāt izstādē parasti ir tīklošanai piemērota vide – neviens nesēž, visi nepārtraukti pārvietojas, ir daudz uzskates materiālu, par kuriem ir iespēja uzdot jautājumus vai tos izmēģināt, notiek dažādi pasākumi un konkursi,» raksturo Aiga Veckalne, SIA Personīgās zīmolvedības akadēmija līdzīpašniece. Viņa uzsver, ka tīklošana ir ilgtermiņa stratēģija, tā nav pārdošana, bet pēc iespējas lielāka cilvēku daudzuma uzrunāšana pasākumā, lai iedotu savu vizītkarti un reklamētu uzņēmumu, produktu vai pakalpojumu. Tā ir attiecību veidošana, tādēļ uzmanīgi jāklausās un jāuzdod jautājumi.
«Izstāžu dalībnieki apzinās, ka ir būtiski iepazīt sadarbības partneri. Savstarpējā uzticība ir vienlīdz svarīga kā produkts, kas ir biznesa pārrunu fokusā. Nereti ātra, profesionāla un atklāta komunikācija ir izšķirošā, lai pieņemtu lēmumu noslēgt darījumu. Arvien pieaug apkalpošanas loma, un patīkama saziņa vairs nav tikai pievienotā vērtība, tā kļūst par vienu no svarīgākajiem kritērijiem,» saka SIA Felici (zīmols Graci) līdzīpašniece Alise Balgalve, piebilstot, ka viņa ar tīklošanos saprot individuālas, neformālas pārrunas izstāžu stendā vai biznesa vakariņas. Neformālās ballītēs vai citos pasākumos ārpus izstādēm viņa parasti nepiedalās.
Savukārt Rita Stražinska, SIA Bio2You vadītāja, atgādina, ka cilvēks ir sociāla būtne, tāpēc cilvēkiem ir jāsarunājas. «Tīklošana ir kļuvusi par vienu no noderīgākiem biznesa rīkiem. Tā lielā mērā ir saistīta ar attiecību veidošanu, kad neformālas sarunas laikā nepiespiestā gaisotnē iespējamas jaunas atklāsmes un idejas, tāpēc ir svarīgi tīklošanā būt atvērtam jaunai informācijai un jaunām iespējām. Nekad nevar zināt, kas var sekot. Pats labākais ir tas, ka šāda tīklošana vienmēr ir interesanta, var bagātināt ne tikai ar biznesa pieredzi, bet arī privāti, un atnest jaunu informāciju un sadarbības iespējas, par ko pirms tam pat neiedomājāmies,» viņa teic. Iepazīstot cilvēku privāti, uzzinot par viņa interesēm un hobijiem, iespējams labāk noteikt, vai ar viņu būtu iespējams sastrādāties, vai tas būtu interesanti un vai šāda sadarbība nestu ne tikai veiksmīgus darījumus, bet arī būtu uzticama un patīkama ikdienā. Viņa novērojusi, ka neformālās sarunās arī iespējams gūt ātrāku un efektīvāku risinājumu nekā formālās sarunās.
Visu rakstu Izstāde kā burziņš lasiet trešdienas, 22.augusta laikrakstā Dienas Bizness!