Latvijas ražotāju tieksme izmēģināt spēkus eksotiskāku valstu izstādēs nav izmisuma diktēts solis, bet gan jauns izaicinājums, atzīst aptaujātie uzņēmēji
Latvijas investīciju un attīstības aģentūra (LIAA) organizē nacionālos stendus ar vairāku uzņēmumu dalību tajās valstīs, kuras pieprasa paši nozaru pārstāvji. Gadu no gada Latvijas stends ir lielākajās izstādēs Eiropā, bet pakāpeniski pieaug pieprasījums arī pēc eksotiskāku tirgu apgūšanas, informē LIAA ārējās tirdzniecības veicināšanas departamenta direktore Aija Jaunzeme. LIAA mājas lapā publicētā informācija liecina, ka, piemēram, oktobrī informācijas tehnoloģijas nozares uzņēmumi ar nacionālo stendu piedalīsies Dubaijā notiekošajā Gitex izstādē, bet interjera dizaina uzņēmumi – izstādē Downtown Design. Novembrī pārtikas rūpniecības nozares pārstāvji būs sastopami Almati (Kazahstānā) izstādē World Food, kā arī Šanhajā (Ķīnā) notiekošajā FHC China. Savukārt, piemēram, šī gada februārī Latvijas stends bija kokapstrādes un būvindustrijas izstādē Eco House & Eco Building Expo Tokijā (Japānā). Interjera dizaina un mājas tekstila pārstāvji martā apmeklēja Singapūrā notiekošo izstādi Maison&Objet Asia, bet maijā mūsējie pārtikas ražotāji piedalījās izstādē SIAL China Šanhajā (Ķīnā). Savukārt jūnijā Ninbo (Ķīnā) notika izstāde China CEEC Expo, kurā piedalījās dažādu nozaru uzņēmumi.
«Nākamā gada izstāžu grafiks vēl nav izveidots, bet jau tagad zinām, ka uzņēmēji izteikuši interesi par Ameriku. Mēģināsim nopirkt stenda vietu kādā no interesējošām izstādēm. Domāju, ka Latvijas stends būs arī tajos pasākumos, kuros šogad piedalījāmies pirmo reizi. Tas ir svarīgi, ka Latvijas uzņēmēji sevi parāda atkārtoti,» teic A. Jaunzeme. Runājot par uzņēmēju ieguvumu pēc izstādēm, viņa uzsver, ka vien ar valsts atmaksātu dalību izstādē ir par maz, jo pašiem uzņēmējiem jāveic liels mājas darbs pirms un pēc izstādes, tostarp jāsarunā tikšanās ar potenciālajiem sadarbības partneriem, jāizpēta tirgus, bet pēc izstādes ir svarīgi spēt operatīvi strādāt ar jauniegūtajiem kontaktiem.
Pēc LIAA sniegtās informācijas, aktivitātē «Ārējo tirgu apgūšana – ārējais mārketings» kopā pieejamais finansējums (ERAF) ir turpat 19,98 milj. eiro.
Plašāk lasiet rakstā Izstāde ir tikai tramplīns otrdienas, 25. augusta, laikrakstā Dienas Bizness (8.-9. lpp.)!