Tehnoloģijas

Intervija: Lūkojas Skandināvijas un Austrumeiropas virzienā

Sanita Igaune,09.09.2015

Jaunākais izdevums

Pēc darījuma Datakom plāno aktīvāk piedalīties starptautiskos iepirkumos; bez puniem neiztikt, tomēr plinte krūmos netiks mesta

Tā DB intervijā norāda Latvijas IT uzņēmuma Datakom valdes priekšsēdētājs Uldis Semeiks. DB jau rakstīja (26.08.2015.), ka U. Semeiks ir kļuvis par vienīgo uzņēmuma īpašnieku. Atbilstoši Lursoft datiem, Datakom vienīgais īpašnieks ir uzņēmums SIA Datlex, kurš savukārt 100% pieder U. Semeikam. Datakom ir dibināts 1994.gadā. Uzņēmums ir IBM Corporation partneris kompleksu infrastruktūras sistēmu risinājumu, sistēmu pārvaldības jomā un palīdzības dienesta pakalpojumu nodrošināšanā.

Cik ilgi noritēja sarunas ar otru Datakom līdzīpašnieku? Vai sadarbība ir pilnībā pārtraukta?

Izmaiņas parāda Uzņēmumu reģistra dati. Sarunas ilga aptuveni trīs četrus mēnešus. Darījumam iemesli bija vairāki, bet detalizēti ar tiem neiepazīstināšu. Tāpat esam vienojušies par konfidencialitāti, varu pateikt tikai to, ka man ir citāds redzējums par uzņēmuma attīstību. Rezultātā panācām vienošanos.

Kāda bija darījuma summa?

Nevaru atbildēt uz šo jautājumu.

Vai ir piesaistīts finansējums no bankas vai arī ir citi investori?

Ir piesaistīta bankas palīdzība.

Uz kādu laika periodu?

Precīzi neatklāšu, varu pateikt to, ka man tas ir ilgtermiņš.

Šobrīd Datakom ir filiāle Lietuvā. Kā veicas kaimiņvalstī?

Lietuvā esam sapratuši konkrētus produktus, kurus vēlamies attīstīt. Neesmu gatavs publiski nosaukt ražotājus. Pirmie soļi apliecina, ka esam pareizi izvēlējušies darbības virzienu. Lietuvā plānojam paaugstināt darbinieku skaitu. Šobrīd tur strādā astoņi darbinieki.

Kādas citas valstis ir uzņēmuma redzeslokā?

Skandināvijas un Austrumeiropas virziens. Esam pamēģinājuši strādāt šajā virzienā, piedaloties valsts konkursos infrastruktūras izstrādes jomā.

Kā veicās?

Nevinnējām, tur ir sava specifika, arī uz sadarbības partneriem ne vienmēr var paļauties. Tas ir sāpīgs jautājums, jo uzņēmumam ir jābūt uzticamam sadarbības partnerim, kas atrodas konkrētajā valstī. Tas ir būtiski, lai tā nav kompetences, ideju nozagšana un ievākšana, kad tiek neitralizēti iespējamie konkurenti. Latvijā tas notiek citādi.

Konkurentu neitralizēšana?

Neiešu šajā virzienā. Latvijā mēs cīnāmies veselīgi, ir asa cīņa pretendentu vidū, kurš labāk, precīzāk aprakstītu termiņus, iesniegtu piedāvājumu summas. Ārzemēs ir citādi, it īpaši austrumu valstīs – robežas ir izplūdušas. Savukārt Skandināvijā var izjust, ka viņi ļoti sargā savu tirgu. Mēs diemžēl savu tirgu tā nesargājam, ko varētu no viņiem mācīties. Cenas ziņā esam konkurētspējīgi un spējam nodrošināt pat augstāku kvalitāti.

Vai ārvalstīs iepirkumos piedāvājums tiek izsniegts, piesaistot vietējo partneri?

Globālā mērogā esam ļoti nelieli, tāds ir arī lielākais Latvijas uzņēmums Lattelecom. Piemēram, Datakom kopā ar sadarbības partneriem – Komerccentru DATI grupa un Lattelecom – piedalās militārā virziena starprobežu iepirkumā.

Skandināvijā esam sapratuši, ka mums ir jāizmēģina darboties citās produktu grupās. Iepriekš mērķējām izstrādes virzienā ar produktu, kas saistīts ar digitālo bibliotēku risinājumiem. Ir dažādi iemesli, kāpēc nav sekmējies, viena no problēmām bija sadarbības partneri. Skandināvi savu tirgu sargā un viņiem ir sava specifika, kā iepirkumi tiek organizēti. Nākamais solis būs infrastruktūras jomā. Austrumeiropā iepirkumos konkurentu cenas ir zemākas, bet vienlaikus nesalīdzināsim ābolus ar āboliem. Tādās valstīs kā Uzbekistānā, Turkmenistānā pieredze un kompetence ir tālu no tās, ko esam ieguvuši Latvijā. No vienas puses, protams, ir labi, ka neesam apmierināti ar sasniegto, jo daudzas lietas ir jāpilnveido, tomēr e-pakalpojumu un sistēmu pieejamības ziņā esam iemācījušies un izdarījuši diezgan daudz. Mums nav tik lielu resursu, lai ārvalstīs visos virzienos skatītos, bet skatāmies uz nišu. Man negribētos izslēgt ne Skandināvijas, ne Austrumeiropas virzienu, jo tur var tikt realizēti lieli projekti un apjomi.

Kā tiek iegūta informācija par ārvalstu projektiem?

Dažādi – sludinājumu portālos, tāpat daudz kas tiek darīts Latvijas IT klastera, LIKTA ietvaros. Informācijas pieejamība ir diezgan plaša, jautājums ir drīzāk par izvērtēšanu, kas ir interesanti un saistoši. Problēma mūsu valstī ir atsauksmju sniegšana, kad starptautiski kādai valsts iestādei vēstules veidā jāsniedz savs vērtējums par konkrētu uzņēmumu. Pārsvarā atbildes vietā tiek iedots saraksts ar 50 uzņēmumiem, kuri varētu palīdzēt, bet, ja ir konkrēts jautājums par konkrētu uzņēmumu, tad viņi nespēj pateikt «jā, šis piegādātājs ir uzticams». To izspiest no valsts pārvaldes ir neiespējami. Ja tas būtu atgriezeniskā veidā – viņi šādu atbildi uztvertu kā izvairīgu, kad pieklājīgā veidā tiek pateikts «nē».

Vai Datakom apsver domu atvērt jaunu filiāli ārvalstīs?

Apsveram. Drīzāk tas būtu loģisks attīstības solis, lai varētu organizēt darbus pēc pasūtījuma iegūšanas. Pirmie soļi ir jāizdara. Mums nav mērķa atvērt trīs filiāles, bet to darīsim atbilstoši iespējām un rezultātiem. Plašāk par to negribētos runāt.

Kādā stadijā filiāles atvēršana ir šobrīd?

Esam sākuši sarunas par sadarbību.

Visu interviju Lūkojas Skandināvijas un Austrumeiropas virzienā lasiet trešdienas, 9. septembra, laikrakstā Dienas Bizness (6.-7. lpp.)!

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Datakom un Datakom Software audzē apgrozījumu

Zane Atlāce - Bistere,26.03.2020

Latvijas informācijas tehnoloģiju uzņēmuma Datakom izstrādātais plaukstas lieluma kases aparāts Tiki-Taka Pay.

Publicitātes foto

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

SIA "Datlex" uzņēmumu grupai, kurā ietilpst pašmāju informāciju tehnoloģiju (IT) kompānijas SIA "Datakom" un SIA "Datakom Software", apgrozījums pērn pieaudzis par 28%, sasniedzot 16,9 miljonus eiro.

Kopējā peļņa samazinājusies no 1,58 līdz 1,12 miljoniem eiro, kas tiek skaidrots ar būtiskām investīcijām jaunu produktu un pakalpojumu radīšanā.

"Apgrozījums lielākoties audzis, pateicoties pašu izveidoto risinājumu - "TikiTaka POS", "TikiTaka Pay" un "GDPR-in-a-box" - attīstībai. Turpinām tos attīstīt, tai skaitā "TikiTaka" kases un kases sistēmu produktus. Nākotnē pieaugumu sagaidām gan vietējā, gan ārējos tirgos, pastiprināti strādājot pie Vācijas tirgus apgūšanas", komentē SIA "Datakom" valdes loceklis Jānis Čupriks.

Uzņēmumā liels uzsvars tiek likts uz produktivitātes audzēšanu, nodrošinot uzņēmumos esošo rīku apvienošanu, drošu darbu attālināti un analītikā balstītus mērījumus patiesai darbinieka efektivitātei. Kopējais "Datakom" eksports 2019. gadā audzis līdz 2,67 miljoniem eiro - to veido preču un pakalpojumu tirdzniecība.

Komentāri

Pievienot komentāru
Reklāmraksti

Šobrīd populārākais kiberuzbrukuma veids: neredzamā ielaušanās

Sadarbības materiāls,15.04.2024

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Neredzamā ielaušanās un datu šifrēšana ir vieni no šobrīd “populārākajiem” kiberuzbrukuma veidiem. Pašmāju informācijas tehnoloģiju uzņēmuma “Datakom” novērojumi liecina, ka šādos gadījumos kompānijas, kam ir uzbrukts, par to uzzina jau tad, kad ir par vēlu.

“Ir daudz aspektu, kas kiberdrošību padara arvien aktuālāku. Pirmkārt, ģeopolitiskā situācija. Otrkārt, pašlaik nekas nav iespējams bez tehnoloģijām – viss ir savstarpēji saistīts, tāpēc ietekme uz drošību tikai pieaug. Šā iemesla dēļ katram daudz skaidrāk jāsaprot, kā tehnoloģijas ietekmē biznesu, un jārūpējas par drošību. Treškārt, ir dažādi jauni noteikumi un standarti, kas regulē, kā tas ir jādara,” uzsver “Datakom” valdes priekšsēdētājs Jānis Čupriks.

“Datakom” uzņēmumiem veic arī drošības novērtējumu, kur apskata procesus un izmantotās tehnoloģijas un novērtē tās, kā arī iedod biznesa valodā saprotamu aprakstu par riskiem, ja konkrētais jautājums netiks atrisināts.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Informāciju tehnoloģiju (IT) uzņēmuma SIA "Datakom" peļņa 2020. gadā bijusi 881 000 eiro, kas ir divas reizes vairāk, nekā 2019. gadā, kad peļņas rādītājs bija 418 000 eiro. Uzņēmums nodokļos valstij pērn samaksājis 1,72 miljonus eiro – par 6,8% vairāk, nekā gadu iepriekš.

Uzņēmuma finanšu dati par 2020. gadu liecina, ka kopējais apgrozījums no preču pārdošanas un pakalpojumu sniegšanas bija 12,08 miljonu eiro apmērā, kas ir par 15,53% mazāk, nekā vēl gadu iepriekš.

Kā norāda SIA "Datakom" valdes loceklis Jānis Čupriks, tad "aizvadītajā gadā kompānija turpināja iesākto stratēģiju, piedāvājot tirgū un viešot klientiem risinājumus ar augstāku pievienoto vērtību un lielāku pašu pakalpojumu apjomu". Izvēlētā stratēģija sevi attaisnojusi – lai arī samazinājies apgrozījums, toties pieaugusi kompānijas rentabilitāte.

"Covid-19 pandēmija noteikti ir atstājusi sekas. Īpaši kritiska situācija bija 2020. gada otrajā un trešajā ceturksnī, kad uzņēmēji apturēja investīcijas jaunos risinājumos bailēs par nākotni. Visu aizvadīto gadu IT ārpakalpojumu segmentā daļa klientu cīnījās par izdzīvošanu. Bet bija arī labie piemēri, kur tieši krīzes periods ļāva patiesi izvērtēt ārpakalpojuma priekšrocības un pāriet uz tiem. Šis bija arī komandas izaugsmes gads. No dziļas lejupslīdes Covid-19 krīzes sākumā, līdz straujākajai izaugsmei gada beigās. Pateicoties gudriem IT risinājumiem un komandai, kas tos prata nogādāt līdz klientam esam pamatīgi paaugušies," 2020. gadu uzņēmuma darbā vērtē J. Čupriks.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pašmāju informācijas tehnoloģiju (IT) uzņēmums “Datakom” sadarbībā ar Latvijas IT klastera biedriem un partneriem radījis universālu datu integratoru, kas nodrošina datu tiešsaistes apmaiņu starp grāmatvedības sistēmu un mobilās “All-in-one” kases sistēmas “Tiki-Taka Pay” vadības portālu.

Kopš 2018. gada “Tiki-Taka Pay” izveidē un attīstībā “Datakom” investējis vairāk nekā 300 000 eiro.

Ar jaunizveidotā datu integratora palīdzību uzņēmumiem ir iespēja efektīvi un ātri analizēt savus datus, neuztraucoties par papildus izdevumiem. Tas bez maksas ir pieejams ikvienam uzņēmumam Latvijā, kas izmanto mazo un vidējo uzņēmumu vidū populārākās grāmatvedības sistēmas – “Visma Horizon” un “Jumis Pro”.

Jaunā datu integratora izveidē investēti 30 000 eiro. "Ikviens uzņēmums – vai tas ir liela veikalu tīkla turētājs vai neliela kafejnīca, ir pelnījuši strādāt efektīvi un analizēt sava uzņēmuma datus, neuztraucoties, ka tas būs slogs biznesam. Tāpēc šajā smagajā Covid laikā, vēloties nākt pretī uzņēmējiem, radījām rīku, kurš būs pieejams visiem “Visma Horizon” un “Visma Tildes JumisPRO” lietotājiem. Turklāt, neprasot par to maksu, kā par unikālu programmatūras izstrādi," stāsta “Datakom” inovāciju direktors Edijs Tanons.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Datakom plāno iekarot Somijas un Zviedrijas tirgu

Db.lv,10.05.2023

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Informāciju tehnoloģiju (IT) uzņēmuma SIA "Datakom" 2022. gadu noslēdza ar 13,7 miljonu eiro lielu apgrozījumu un pelņu 1,54 eiro miljonu apmērā. Tas panākts, pilnveidojot piedāvāto produktu un pakalpojumu apjomu gan vietējā, gan eksporta tirgos.

Pērnais gads uzņēmumam bijis veiksmīgs, vērtējot no dažādiem aspektiem. Pirmkārt, salīdzinājumā ar 2021. gadu, izdevies palielināt gan apgrozījumu, gan peļņas rādītājus (2021. gadā apgrozījums sasniedza 12,58 miljonus eiro, peļņa 1,16 miljonus eiro). Otrkārt, uzņēmums turpinājis attīstīt jaunus IT risinājumus un iespējas, kā arī pilnveidojis jau esošos produktus un pakalpojumus, piemēram, “Worry-free digital workspace” un “Tiki-Taka Pay". Treškārt, savai komandai uzņēmums piesaistījis jaunus profesionāļus.

“Turpinām attīstīt mākoņu platformu sadzīvošanu kopā. Viss paliek arvien vairāk hibrīds un atšķirīgs, taču mūsu kompetence ļauj dažādām vidēm sadarboties un izmantot labākās priekšrocības. Savienojot un būvējot jaunas lietas – būtisku nozīmi pievēršam automatizācijai, tādejādi padarot IT komandas uzņēmumos efektīvākas, kas ļauj noturēt cilvēkus augstajos konkurences apstākļos. Jau vairāku gadu garumā daudz tiek runāts par drošību, – proti, jo tālāk ejam, jo vairāk aspektu jāņem vērā. Tāpēc mūsu projektu komandā meklējam un savienojam risinājumus, kas ļauj izprast vienkāršotā veidā drošības jautājumus vadības grupai un ar augstu automatizācijas pakāpi par IT drošību rūpēties gan esošajām organizāciju IT komandām, gan nodrošinot ārpakalpojuma servisa risinājumus kopā ar labākajiem tehnoloģiskajiem produktiem,” saka SIA “Datakom” valdes loceklis Jānis Čupriks.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Investējot vairāk nekā 100 000 eiro, informācijas tehnoloģiju (IT) uzņēmums Datakom sadarbībā ar Latvijas mobilais telefons (LMT) šogad turpina paplašināt “Tika-Taka Pay” tirgu un funkcionalitātes iespējas.

Attīstot sadarbību ar LMT, Datakom plaukstas lieluma mobilā kases sistēma “Tiki-Taka PAY” kļuvusi tehnoloģijām bagātāka un pieejamāka gan lielajam, gan mazajam tirgotājam.

Izstrādājot šo produktu galvenais mērķis bija nodrošināt produktu, kura funkcijas iepriekš bija pieejams tikai sarežģītās un dārgās sistēmās, ko mazie uzņēmumi reti kad var atļauties, uzsver LMT prezidents Juris Binde: "Tehnoloģijas ietekmē un maina mūsu dzīvesveidu – sākot ar savstarpējo saziņu un attālināto darbu, beidzot ar norēķiniem veikalā. Izstrādājot šo viedo kases iekārtas piedāvājumu, LMT mērķis bija nodrošināt Latvijas mazajiem uzņēmumiem vienkāršu produktu, kura iespējas līdz šim bija pieejamas tikai sarežģītās un dārgās sistēmās".

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Teju puse (46 %) lielo uzņēmumu (250 un vairāk darbinieku), kas saimnieciskajā darbībā izmanto kases aparātus, aizvien nav pilnībā ieviesuši aparātus ar Valsts ieņēmumu dienesta (VID) prasībām atbilstošu pamatdarbības sistēmu, liecina pašmāju tehnoloģiju uzņēmuma SIA Datakom organizētā uzņēmēju aptauja, kas veikta sadarbībā ar pētījumu centru SKDS.

To vidū gan 25 % jau sākuši sistēmas ieviest, un to nomaiņa pašlaik veikta daļēji, bet 12 % sistēmu nomaiņu nav uzsākuši. Tikmēr sistēmas jau ir pilnībā nomainījuši 54 % lielo Latvijas uzņēmumu.

Atbilstoši Ministru kabineta (MK) noteikumiem par nodokļu un citu maksājumu reģistrēšanas elektronisko ierīču un iekārtu tehniskajām prasībām komersantiem jau no 2017. gada janvāra ir jālieto kases aparāti ar pamatdarbības sistēmu, kas atbilst VID stingri definētām tehniskām prasībām, bet no 2019. gada šo prasību neizpildīšana var rezultēties sankcijās, tostarp naudas sodos, licences atņemšanā vai saimnieciskās darbības apturēšanā.

Aptaujas rezultāti rāda, ka kases sistēmas jau nomainījis vairums (81 %) mikrouzņēmumu, 9 % - nomainījuši daļēji un tikpat daudz – nav nomainījuši. Arī vairums (74 %) mazo uzņēmumu (10-49 darbinieki) jau ir pilnībā ieviesuši MK noteikumiem atbilstošas kases sistēmas, katrs desmitais (11 %) - tās nomainījuši daļēji, bet 9 % - to vēl nav izdarījuši. Latvijas vidējo uzņēmumu (50 – 249 darbinieki) vidū katrs sestais (15 % ) arvien nav ieviesis kases aparātus ar VID prasībām atbilstošu pamatdarbības sistēmu, bet 11 % vidējo uzņēmumu to izdarījuši daļēji. Savukārt sistēmas jau pilnībā nomainījuši 74 % aptaujāto vidējo uzņēmumu ar kases aparātiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazumtirdzniecība

Viedtālruņa izmēra kases aparāts rada jaunas iespējas uzņēmējiem

Lelde Petrāne,29.03.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijā pieejams mobilais viedtālruņa izmēra kases aparāts «Tiki-taka Pay», kas ļauj veikt gan maksājumus ar skaidru naudu, gan norēķinu kartēm, tostarp kartēm ar bezkontakta tehnoloģiju.

«Tiki-taka Pay» ir pašmāju informācijas tehnoloģiju (IT) uzņēmuma «Datakom» izstrādāta kases sistēma (lietojumprogramma), kas darbojas uz uzņēmuma iepriekš iepirktas iekārtas A920.

Kases aparāts «Tiki-taka Pay» izstrādāts tā, lai atbilstu visām Valsts ieņēmumu dienesta (VID) un datu aizsardzības prasībām, sola «Datakom».

Izstrādātāji ir noslēguši līgumus ar banku un izveidojuši integrāciju ar bankas karšu maksājumu apstrādes operatoriem, kuri ir tiesīgi strādāt Eiropas Savienībā un apstrādāt valūtas transakcijas. Investīcijas risinājuma ieviešanai veido ap 250 000 eiro.

«Šis produkts piemērots, piemēram, izbraukumu tirdzniecībai, jo ir ļoti kompakts - biezāka viedtālruņa izmērā. Ar to var veikt darījumus gan ar skaidru naudu, gan norēķinu kartēm, var veikt arī bezkontakta maksājumus. Ja tiek maksāts ar skaidru naudu, risinājums reģistrē darījumu, bet banknotes vai monētas lietotājs var novietot drošā, pašam ērtā vietā – vai tā būtu jostas somiņa, vai, piemēram, lāde vai kaste skaidrai naudai. Risinājums būs izmantošanai ērts arī komersantiem ar nelielām tirdzniecības telpām, kurās nav ērti izvietot lielos kases aparātus, kas parasti aizņem diezgan lielu platību. No funkcionalitātes viedokļa tas pilnībā aizstāj ierastos kases aparātus, atbilstot visiem standartiem un prasībām,» skaidro SIA «Datakom» inovāciju direktors Edijs Tanons.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Informācijas tehnoloģiju (IT) uzņēmums SIA "Datakom" mobilās kases sistēmas "Tiki-Taka Pay" attīstībā plāno investēt 400 000 eiro, informē uzņēmumā.

Investīcijas paredzētas straujākas produkta spēju attīstības nodrošināšanai tirdzniecības tīkliem, sabiedriskajam transportam, tiešsaistes biznesam, kā arī nolūkam paplašināties Baltijas reģionā, Skandināvijas tirgos un aviācijas tirdzniecības nozarē.

Papildus iecerēts aktīvāk attīstīt sadarbību ar Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras (LIAA) pārstāvniecībām uzņēmuma eksporta veicināšanas un sertificēšanas atbalstam.

“Pircējiem apmaksājot digitālo čeku, kases aparāts automātiski spēj tiešsaistē atjaunot komersanta noliktavas datus. Ar šāda tipa digitālo rīku var ērti pārdot biļetes sabiedriskajā transportā, sistēmai automātiski iegūstot biļetes pārdošanas ģeogrāfiskās lokācijas datus. Pateicoties šādiem digitalizācijas risinājumiem, ieguvējs ir arī Valsts ieņēmumu dienests (VID), jo uzņēmumi atskaites iesniedz korekti un savlaicīgi,” sistēmas priekšrocības skaidro Edijs Tanons, SIA “Datakom” Inovāciju direktors.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Datakom pārjauno 1,3 miljonu eiro vērtu komercķīlu

Žanete Hāka,27.07.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

SIA Datakom pārjaunojis 2013. gada 27. augustā reģistrētu komercķīlu, liecina Lursoft dati.

Pieejamā komercķīlas izziņa rāda, ka Datakom 1,3 miljonu eiro vērtībā par labu Nordea Bank AB ieķīlājis visu savu mantu kā lietu kopību uz ieķīlāšanas brīdi, kā arī lietu kopības nākamās sastāvdaļas.

Datakom apgrozījums 2014. gadā sasniedza 11,001 miljonu eiro, savukārt peļņa pēc nodokļu nomaksas bija 737,097 tūkstoši eiro. Lursoft rīcībā esošie dati rāda, ka datorprogrammēšanas uzņēmuma rentabilitātes rādītājs pārskata gadā pakāpās līdz 15,81.

Datakom, kas nodrošina 77 darbavietas, pagājušajā gadā veica 1,911 miljonu eiro lielus nodokļu maksājumus valsts kopbudžetā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Informācijas tehnoloģiju uzņēmums SIA “Datakom” sadarbībā ar “LSG Sky Chefs”, kas nodrošina ēdināšanas un produktu tirdzniecības pakalpojumus aviokompānijām visā pasaulē, uzsācis mobilo kases aparātu “Tika-Taka PAY” eksportu uz Serbiju.

Šobrīd iekārtas jau tiek aktīvi izmantotas “Air Serbia” avioreisos uz visdažādākajiem pasaules galamērķiem. Avio nozare ir kļuvusi par vienu no uzņēmuma radītā produkta virzīšanas eksporta prioritātēm. Līdz šim “Tiki-Taka PAY” bija pieejams “airBaltic” reisos no Rīgas un Tallinas, taču šogad īstenojusies ilgi lolotā iecere piedāvāt mobilo kases aparātu ārpus Baltijas.

“Pērn vienojāmies ar “LSG Sky Chefs” par jaunu biznesa sadarbības modeli, kura pamatā bija piedāvājums piegādāt mūsu mobilās kases iekārtas visās aviokompānijās, kurās viņi nodrošina ēdināšanu un tirdzniecību. Šīs iekārtas un sistēmas izmantošana viņiem ir ļoti izdevīga, jo tā ļauj ne tikai ātri un vienkārši apkalpot klientus gaisā, bet arī nodrošina pārdošanas uzskaiti, kas palīdz veikt detalizētu ieņēmumu analīzi par tirdzniecību katra lidojuma laikā. Skaidrs, ka avio industrijā viss notiek lēnu un uzreiz lielu pieprasījumu panākt ir grūti, taču pirmais solis – iekļūšana Serbijā – ir paveikts sekmīgi. Tam sekoja arī kopīga dalība vairākās starptautiskās izstādēs, kā rezultātā šobrīd par mūsu inovāciju jau interesējas aviokompānijas no Ukrainas, Somijas, Norvēģijas, Spānijas, Bulgārijas un Nīderlandes,” sadarbību ar “LSG Sky Chefs” ieskicē Edijs Tanons, SIA “Datakom” inovāciju direktors.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Par Datakom vienīgo īpašnieku kļuvis Datlex

Žanete Hāka,25.08.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Veiktas izmaiņas SIA Datakom dalībnieku vidū, liecina Lursoft dati.

Vakar par uzņēmuma vienīgo īpašnieku kļuvis šā gada 21. jūlijā reģistrētais SIA Datlex. Lursoft pieejamie dati rāda, ka jau kopš Datlex dibināšanas tam piederēja 60% Datakom, savukārt atlikušie 40% piederēja Uldim Semeikam.

2014. gads uzņēmumam bijis veiksmīgs, kā liecina pērnā gada finanšu rādītāji. Datakom neto apgrozījums pagājušajā gadā palielinājās līdz 11,001 miljonam eiro, savukārt peļņa pēc nodokļu nomaksas sasniedza 737,097 tūkstošus eiro. Uzņēmums 2014. gadā bija darba devējs 77 darbiniekiem.

Datakom ir dibināts 1994. gada novembrī. Uzņēmums ir vadošais IBM Corporation partneris kompleksu infrastruktūras sistēmu risinājumu un sistēmu pārvaldības jomā, kā arī palīdzības dienesta pakalpojumu nodrošināšanā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Latvijā ražotais mini kases aparāts Tiki-Taka Pay gatavs eksportam

Zane Atlāce - Bistere,07.10.2019

Edijs Tanons, «Datakom» inovāciju direktors ar plaukstas lieluma kases aparātu Tiki-Taka Pay.

Ieva Leiniša/LETA

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas informācijas tehnoloģiju uzņēmuma Datakom izstrādātais plaukstas lieluma kases aparāts Tiki-Taka Pay, pielāgojoties citu valstu prasībām, tiks piedāvāts arī ārpus Latvijas valsts robežām, informē uzņēmumā.

Kā pirmās eksporta valstis ir Vācija, Lietuva un Igaunija.

Visā Eiropā šobrīd tiek ieviestas stingrākas prasības attiecībā uz kases aparātiem un sistēmām – jaunus noteikumus ievieš ne tikai Latvijā, bet arī Vācijā, Lielbritānijā, Lietuvā, Polijā, Itālijā, Francijā un citās valstīs. «Kā patriotisks Latvijas uzņēmums, mēs sākam ar Latvijas tirgu, kur oktobra otrajā pusē plānotas pirmās piegādes un ierīces varēs uzreiz sākt lietot. Turpināsim darbību Latvijā, taču redzam, ka arī citas valstis, piemēram Vācija, ir tādā pašā situācijā, kādā bija Latvija, kad paziņoja par kases aparātu reformu», stāsta Edijs Tanons, «Datakom» inovāciju direktors.

«Tiki-Taka Pay» gada laikā, kopš tas tika izstrādāts, jau papildināts ar tādām funkcijām kā valūtas maiņas iespēju, specializētām akcijām, e-komercijas pasūtījumu apkalpošanu, lojalitātes sistēmu akcijām un preču komplektu pievienošanu, kā arī vadības un grāmatvediskajām analīzes iespējām, sniedzot uzņēmējam iespēju ērti un ātri piekļūt saviem datiem par to, cik un kad ir pārdots.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Svarīgākais notikums IKT jomā – Datakom īpašnieku maiņa

Sanita Igaune, speciāli DB,22.12.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šogad svarīgākais notikums IKT jomā – Datakom īpašnieku maiņa; nākamgad savu vietu nozares aktualitātēs saglabās datu pārraide, regulējums, iespējami īpašnieku maiņas darījumi, ES fondi un drošība, otrdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

Uldis Semeiks ir kļuvis par vienīgo Datakom īpašnieku, ko var uzskatīt par šogad lielāko notikumu IT nozarē Latvijā. Atbilstoši Lursoft datiem, Datakom vienīgais īpašnieks ir uzņēmums Datlex, kurš savukārt 100% pieder U. Semeikam. Pēc šī darījuma Datakom plāno aktīvāk piedalīties starptautiskos iepirkumos, lūkojoties Skandināvijas un Austrumeiropas virzienā.

«Ir pamats sagaidīt, ka nākamais gads iezīmēsies ar īpašnieku maiņu vairākiem operatoriem – gan lielākiem, gan mazākiem, gan fiksētiem, gan mobiliem,» prognozē Tele2 valdes priekšsēdētājs Valdis Vancovičs, atgādinot, ka publiskajā telpā ir izskanējusi informācija – īpašnieks varētu mainīties Bite Latvija. «No jaunā īpašnieka būs atkarīgs, vai Bite Latvija turpinās strādāt ar esošo zīmolu, vai arī klienti pieredzēs būtiskas pārmaiņas, kļūstot par cita zīmola klientiem ar pilnīgi citu pieeju tirgum un piedāvājumu. No ministru publiski paustās apņēmības izskatās, ka nākamgad straujāk varētu pavirzīties arī lēmuma pieņemšana par turpmāko Lattelecom un LMT nākotni,» turpina Tele2 vadītājs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Starp pirmajiem netipiski maza izmēra kases aparāta "Tiki-Taka Pay" lietotājiem klientiem ir arī "Lufthansa Group" meitasuzņēmums "LSG Sky Chefs", kas nodrošina ēdināšanu "airBaltic" u.c. kompānijām.

"Vairāki simti termināļu jau ir darbībā, pieņem maksājumus visā pasaulē 50 nodokļu zonās," teic Edijs Tanons, informācijas tehnoloģiju kompānijas "Datakom" biznesa attīstības vadītājs. Pēc viņa teiktā tirgus produktu ir pieņēmis labi un klientu skaits pamazām aug. Nākamgad paredzēts aktīvāk reklamēties, lai klientu skaits augtu straujāk.

"Investīcijas šī produkta izstrādē jau esam atpelnījuši. Gada laikā esam tikuši no nulles līdz reālam biznesam, bet nākamgad ceram tikpat tikt eksportā ar augstas pievienotās vērtības produktu," teic E. Tanons. Interese no potenciālajiem klientiem ārzemēs jau esot un uzņēmums fokusējas uz Rietumvalstīm - Vāciju, Itāliju, Franciju.

Komentāri

Pievienot komentāru
Biznesa tehnoloģijas

Piektdienas intervija ar Datakom valdes priekšsēdētāju Uldi Semeiku

Lelde Petrāne,21.07.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Biznesa portāls Db.lv piedāvā piektdienas mini interviju sēriju. Kāds no uzņēmējdarbības vides pārstāvjiem sniedz atbildes uz jautājumiem - gan nopietniem, gan arī personīgākiem.

Uz jautājumiem šonedēļ atbild informācijas tehnoloģiju uzņēmuma Datakom valdes priekšsēdētājs Uldis Semeiks. Fotogrāfijas no personīgā arhīva skatāmas raksta galerijā.

- Kāpēc Jūs strādājat šajā uzņēmumā/nozarē?

Man patīk, ka IKT nozare ir ļoti dinamiska. Mūsu nozarē strādā gudri, izglītoti cilvēki. Svarīgi ir apzināties, ka mūsu nozares uzņēmumiem ir liels potenciāls, jaunrades iespējas un svarīga loma Latvijas ekonomikas tālākai attīstībai.

Esmu gandarīts, ka varu strādāt kopā ar profesionāļiem vienotā komandā. Mēs spējam uzprojektēt, izstrādāt un piegādāt sarežģītas IT sistēmu infrastruktūras, sākot ar tīkla, serveru, datu glabāšanas risinājumiem, beidzot ar gala lietotāja programmatūru (aplikāciju). Datakom ir orientēts uz gala rezultātu un risinājumu ilgtermiņā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Biznesa tehnoloģijas

Datakom izstrādā netipiski maza izmēra kases aparātu Tiki-Taka Pay

Anda Asere,03.07.2019

SIA Datakom valdes priekšsēdētājs Uldis Semeiks (no kreisās) un Edijs Tanons, SIA Datakom biznesa attīstības direktors

Foto: Ieva Leiniša/LETA

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ieguldot 250 tūkstošus eiro, informācijas tehnoloģiju kompānija Datakom izstrādā netipiski maza izmēra kases aparātu Tiki-Taka Pay; ar šo produktu tā plāno attīstīt eksporta virzienu.

Lai gan joprojām ir cilvēki, kuri lieto tikai skaidru naudu, tūkstošgades paaudze pārsvarā norēķinās ar maksājumu kartēm. «Uzņēmējiem vienmēr gribas ietirgot vairāk, un plastmasas kartiņās ir vairāk naudas nekā kabatā, turklāt darījumu var noslēgt uzreiz, nevis sūtīt cilvēku uz bankomātu. Viņš jau pēc pusstundas būs aizmirsis, ka gribēja kaut ko pirkt, jo liela daļa pirkumu notiek impulsīvi,» teic Edijs Tanons, SIA Datakom biznesa attīstības direktors. Arī uzņēmuma valdes priekšsēdētājs Uldis Semeiks norāda, ka jaunais kases aparāts Tiki-Taka Pay dod jaunas pārdošanas iespējas. Pēc viņa rīcībā esošās informācijas, no Latvijā esošajiem 68 tūkstošiem kases aparātu un kases sistēmu trešdaļa vēl nav nomainīta uz jaunajām prasībām atbilstošām. «Tas ir mūsu tirgus. Papildu tam nāk klienti, kas gribētu paplašināt tirdzniecību, piemēram, pie izlidošanas vārtiem lidostā, kur nekad nav bijis kases aparāts, bet uzņēmējiem ir iespējas šādā veidā papildu nopelnīt. Ūdeni mūsu dzirnavās lej tas, ka valsts vēlas pāriet uz bezskaidru naudu. Protams, tas nenotiks ātri, bet politika attīstās tajā virzienā,» saka U. Semeiks.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mobilā kases viedierīce Tiki-Taka PAY papildināta ar veikalvedības sistēmu, kas paredzēta mazajiem un vidējiem uzņēmumiem – gan tirgotājiem, gan dažādu pakalpojumu sniedzējiem.

Viedierīces izstrādātājs Datakom to pilnveidojis sadarbībā ar Latvijas Mobilo Telefonu, mobilajā kases aparātā iekļaujot pilnībā elektronisku kases žurnālu, kura aizpildīšana notiek automātiski no mobilā kases aparāta atskaitēm. Aparātā arī iekļauti digitāli kases čeki un atskaites, kā arī ir pieejama preču klāsta un pārdošanas cenu, tai skaitā, atlaižu pārvaldība un klientu lojalitātes programmu vadība.

Tiki-Taka Pay jau strādā 50 nodokļu zonās 

Starp pirmajiem netipiski maza izmēra kases aparāta "Tiki-Taka Pay" lietotājiem klientiem ir...

Mobilā kases iekārta piedāvā tirdzniecības datu analīzi un lietojumprogrammas saskarni (API jeb Application Programming Interface) tiešsaistē ar klienta noliktavas un grāmatvedības sistēmām. Ierīce atbilst visām Valsts ieņēmumu dienesta (VID) prasībām.

Latvijā ražotais mini kases aparāts Tiki-Taka Pay gatavs eksportam 

Latvijas informācijas tehnoloģiju uzņēmuma Datakom izstrādātais plaukstas lieluma kases aparāts...

“Tehnoloģijas ietekmē un maina mūsu dzīvesveidu - sākot ar savstarpējo saziņu un attālināto darbu, beidzot ar norēķiniem veikalā,” uzsver LMT prezidents Juris Binde. “Izstrādājot šo viedo kases iekārtas piedāvājumu, LMT mērķis bija nodrošināt Latvijas mazajiem uzņēmumiem vienkāršu, mūsdienīgu un stabilu produktu, kura iespējas līdz šim bija pieejamas tikai sarežģītās un dārgās sistēmās.”

SIA Datakom valdes loceklis Jānis Čupriks atzīst, ka ņemot vērā šī brīža mainīgos apstākļus, šis mobilās kases iekārtas risinājums ir izdevīgs un ērts risinājums ārkārtas situācijas laikā: “Sadarbībā ar LMT mūsu izstrādātais produkts ir kļuvis pieejamāks un ar plašāku pielietojumu. Šobrīd kopīgi izskatām iespējas piedāvāt šo produktu arī ārvalstu tirgos, kā arī paplašināt produkta funkcionalitāti.”

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Future Retail konference fokusēsies uz tehnoloģiju inovācijām tirdzniecībā

DB,10.08.2021

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Izdevniecība Dienas Bizness sadarbībā ar StrongPoint, Tiki-Taka PAY, 220.lv, Excellent Latvia un Nielsen IQ 12.augustā aicina uz tiešsaistes konferenci Future Retail 2021: Tehnoloģijas un to inovācijas tirdzniecībā.

Dienas Biznesa organizētajā nozares konferencē, kuru moderēs Dienas Biznesa žurnāliste Armanda Vilciņa, pieredzē dalīsies labi zināmi speciālisti no ievērojamiem tirdzniecības un tehnoloģiju nozares uzņēmumiem: StrongPoint, Datakom, 220.lv u.c. Konferences dalībnieki rosinās paskatīties uz Latvijas tirdzniecības nozari un aktuālajiem izaicinājumiem tehnoloģiju progresa ietekmē.

"Mazumtirdzniecības nozare piedzīvo nepārtrauktu transformācijas procesu. Pēdējais gads ir bijis patiess izaicinājums, ar pastāvīgo dinamiku un nepieciešamību pielāgoties mainīgajai situācijai. Pandēmija vēl vairāk paātrināja noteiktu tehnoloģiju attīstību un lietošanu," par mazumtirdzniecības tehnoloģiju inovācijām un kādu tehnoloģisko progresu veicinājusi pandēmija, tiešsaistes konferences skatītājiem pastāstīs Darjus Lapienis, StrongPoint pašapkalpošanās risinājumu direktors.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vadības priekšzīmei un iedibinātajai mācīšanās kultūrai uzņēmumā ir izšķiroša loma darbinieku motivēšanā apgūt jaunas zināšanas un prasmes, īpaši tik straujas mainības nozarē kā IKT - tā Latvijas IT klastera un Latvijas Informācijas un komunikācijas tehnoloģijas asociācijas (LIKTA) rīkotajā klātienes un tiešsaistes diskusijā "Cilvēkkapitāls informācijas tehnoloģiju nozarē - vai spējam investēt prasīgos darbiniekos?” secināja nozares eksperti.

Diskusijā piedalījās LIKTA prezidente Signe Bāliņa, “Datakom” valdes loceklis Jānis Čupriks, “Tilde” personāla direktors Aksels Minders un “ZZ Dats” Administrācijas un Personāla vadītāja Iveta Kažemaka.

Atklājot diskusiju, Latvijas IT klastera vadītāja Aiga Irmeja sacīja, ka kvalifikācijas nepārtraukta celšana ir nepieciešama visiem, arī augstas pievienotās vērtības nozarē, kāda ir informācijas un komunikācijas tehnoloģiju nozare: ”Par darbinieku kvalifikācijas celšanu ikvienā nozarē tiek diskutēts daudz. Un, ne velti - arī IKT jomas darbinieku zināšanas un to nemitīga prasmju pilnveide ir uzņēmumu attīstības un pat izdzīvošanas jautājums mūsdienu mainīgajos apstākļos.”

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Kases sistēmu ieguvumiem jāmotivē vairāk par sankcijām

Edijs Tanons - SIA Datakom risinājumu direktors,19.06.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Piecus gadus ilgstošā kases aparātu reforma joprojām nav noslēgusies, turklāt gada sākumā konstatēts, ka tikai 59% kases aparātu bija nomainīti, kas ir ļoti mazs skaitlis. Protams, ar vienu kases aparātu sistēmas maiņu visu ēnu ekonomiku neizdosies apkarot, taču šī reforma ir vajadzīga un ticu, ka Valsts ieņēmumu dienestam (VID) un Finanšu ministrijai ir plašāks plāns.

Tas, ko šī kases aparātu reforma izdara, – tā sakārto standartus, kādā dati ir jāglabā un jāaizsargā. Salīdzinājumam ar elektrības izmantošanu – ja iepriekš katram bija sava rozete un savi volti, tad tagad jābūt vienādām rozetēm un mēs tos datus paņemsim no kases un varēsim ērti un ātri izanalizēt. Tas ļoti atvieglo atrast no tiem 30 tūkstošiem uzņēmēju tos piecus tūkstošus, kuri likumu apiet, jo mākslīgais intelekts sameklē, kas savāktajos datos atšķiras.

Tie, kuri sistēmas ir nomainījuši, bija godprātīgi un, uzzinot par jaunajām prasībām, sastādīja plānus, un pieņēma atbilstošus lēmumus, kā šīs prasības izpildīt, veicot aizņēmumus bankā, ieguldot personīgos līdzekļus vai pārplānojot biznesa plānus, – nosacīti veido «balto» sarakstu. Savukārt, iekāpjot atlikušo uzņēmēju «kurpēs» – mēs redzam, ka tipiskais Latvijas taupīgais uzņēmējs nedarīs, ja kases reformas neievērošanai neseko nekādas sankcijas. Uzņēmēji, kuri sistēmas līdz noteiktajam termiņam vēl nenomainīja, bija iespringuši, taču datums pagāja garām un pamazām viņi atslābst. Paiet mēnesis, divi – VID neko nesaka. Maija mēnesī jau ir uzņēmēji, kuri izteikušies – kāpēc vajadzēja tērēt tos 20–30 tūkstošus? Uzņēmējiem ir aktuāls jautājums arī par to, vai informācijas tehnoloģijas ātri nenovecos un ieguldītie līdzekļi atmaksāsies.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Viens no lielākajiem IT risinājumu sniedzējiem Latvijā tehnoloģiju uzņēmums «Datakom» pēdējo trīs gadu laikā spējis audzēt peļņu par 145%.

Proti, uzņēmuma peļņa – no 642 tūkst. eiro 2016.gadā sasniegusi rekordlielu peļņu – 1,576 miljoniem eiro 2018.gadā. Apgrozījums šajos trīs gados audzis no 10 līdz 13 miljoniem eiro.

«Novērtēt izaugsmi ir grūti, jo deviņdesmito gadu sākumā ar IT jomu saistītie pakalpojumi bija primitīvi. Tika tirgoti datori, tos instalēja un uzstādīja. Turpretim šodien tiek piedāvāti daudz filigrānāki un komplicētāki risinājumi un pakalpojumi. Līdz ar to datoru apkalpošana ir viens no vienkāršākajiem darbiem, ko uzņēmums spēj izdarīt, pretēji 1994. gadam, kad šis biznesa virziens bija primārais. Arī klientu atbalsta vide ir mainījusies un nemitīgi uzliek augošas prasības pakalpojumu kvalitātei, tādēļ arī serviss tiek pielāgots. Klienti ir pieraduši saņemt maksimāli augsta līmeņa pakalpojumus, to arī cenšamies nemainīgi nodrošināt», stāsta «Datakom» valdes priekšsēdētājs Uldis Semeiks.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Desmit gados pieckāršojies IT pakalpojumu eksports; nozarē sevi pieteikuši servisa centri un startup jomas uzņēmumi

Informācijas un komunikācijas tehnoloģiju (IKT) nozare attīstās strauji, un šobrīd neviens nav jāpārliecina par tās ilgtspēju un nākotnes potenciālu. Lai gan nozarē vēl aizvien ir dažādi stereotipi un ne visa sabiedrība izprot tās specifiku, pēdējos desmit gados šī joma piedzīvojusi lielas izmaiņas, arī rezultāti redzami – to apliecina Centrālās statistikas pārvaldes (CSP) dati. Latvijā IKT sektorā strādājošo skaits ir palielinājies par 58%. 2008.gadā nozarē strādāja 18,9 tūkst. cilvēku, 2015. gadā – 28,3 tūkst., bet pērn vairāk nekā 30 tūkst., DB pamato Latvijas Informācijas un komunikācijas tehnoloģiju asociācijas (LIKTA) prezidente Signe Bāliņa. Palielinājies arī IKT uzņēmumu skaits – Latvijā 2008.gadā to bija 2,6 tūkst., bet 2015.gadā – vairāk nekā 6 tūkst. Novērojams arī IKT sektora pievienotās vērtības īpatsvara pieaugumus iekšzemes kopproduktā – no 3,6% 2008. gadā līdz 4,2 % 2015. gadā. Jāatzīmē, ka IKT nozarē atalgojums ir viens no augstākajiem valstī. Īpaši jāizceļ IT pakalpojumu eksporta lēciens. Atbilstoši Latvijas Bankas datiem, 2000. gadā IT attiecīgais rādītājs bija 16,34 milj. eiro, bet 2015. gadā – 256,98 milj. eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Db.lv sadarbībāar LMT Viedtelevīziju piedāvā šodien, 23. novembrī no plkst. 9.30 tiešraidē vērot BiSMART gadu noslēdzošo pasākumu – BiSMART forumu 2017.

Lektori no dažādām pasaules valstīm stāstīs par aktualitātēm biznesa tehnoloģijās un par to, kā globālās un lokālās tendences ietekmēs uzņēmuma procesus, konkurētspēju un izaugsmi. BiSMART foruma ietvaros tiks arī prezentēts pētījums par tehnoloģiju izmantošanu Latvijā un notiks Latvijas efektīvāko uzņēmumu apbalvošana.

Tiešraides programma skatāma zemāk.

Tiešraides programma:

9.30 Foruma atklāšana

9.40 «Guļošais lauva»ir pamodies. Kas tālāk?

  • Edijs Tanons, Datakom Inovāciju direktors

9.55 No idejas līdz veiksmei Jūsu biznesā…

  • Alan Amron, Izgudrotājs, konsultants un pasniedzējs (ASV)

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Vai esam gatavi Datu regulas ieviešanai?

Edijs Tanons - SIA Datakom Risinājumu direktors,02.02.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Strauji tuvojas 2018. gada 25. maijs jeb laiks, kad stāsies spēkā Vispārīgā datu regula, skarot visus komersantus, organizācijas, valsts un pašvaldību iestādes. Tā precizēs personas datu regulējumu, sniegs personai daudz lielākas tiesības piekļūt un pārvaldīt informāciju, ko par viņu uzglabā dažādas trešās puses.

Regulas mērķis ir vienota regulējuma datu aizsardzības jomā ieviešana visā Eiropas Savienībā (ES), tā paredzot tieši piemērojamus noteikumus un piemērojot vienotu regulējumu datu aizsardzības jomā visā ES. Datu aizsardzības regulējuma harmonizācija visās 28 ES dalībvalstīs ļaus uzņēmumiem, kuri darbojas starptautiski, vieglāk orientēties datu aizsardzības jautājumos, mazinot nepieciešamību konsultēties par regulējuma piemērošanu atsevišķās ES dalībvalstīs.

Neskatoties uz to, ka regulas pakāpeniskai ieviešanai tika atvēlēts pietiekami ilgs laiks, vēl arvien valda tā saucamais «studenta princips» jeb «gan jau būs labi» apziņa. Taisnības labad gan jāatzīst, ka šobrīd notiek atmošanās laiks, jo arvien vairāk publiskajā telpā tiek komunicēts par pieaugošo atbildību uzņēmumiem, kas neievēros regulas prasību. Soda apmērs, kas var sasniegt līdz pat 4% no uzņēmumu gada apgrozījuma vai 20 miljonus eiro, licis pievērst lielāku uzmanību regulas ieviešanai.

Komentāri

Pievienot komentāru