Alkoholisko dzērienu tirgus joprojām attīstās, bet mainās uzsvari – virzība ir uz vieglākiem dzērieniem, vīnu, ko Baltijas reģionā saražot lielos apjomos nav iespējams.
Tā pievēršanos jauniem segmentiem pamato Ragnars Kitss (Ragnar Kits), Liviko AS pārdošanas vadītājs, SIA Liviko un UAB Liviko valdes loceklis.
Liviko AS ir viena no vecākajām stipro alkoholisko dzērienu ražotnēm Baltijā, bet pēdējā desmitgadē uzņēmums ir pievērsies arī vieglo dzērienu izgatavošanai, kā arī sācis importēt un Baltijā izplatīt vīnu un citus dzērienus. Izveidojot meitas uzņēmumus Latvijā un Lietuvā, Liviko ir izaudzis līdz Baltijas mēroga ražotāju un importētāju.
Krīze Liviko darbību vairāk ir ietekmējusi Latvijā un Lietuvā, mazāk – pašmāju tirgū. 2009. un 2010. gadā Liviko apgrozījums Baltijā bija samazinājies, taču, sākot ar šo gadu, Liviko pārdošanas apjomi ir sākuši palielināties visā reģionā, tostarp Igaunijā pirmajā pusgadā pieaugums bijis ap 20%, Latvijas tirgū – 14%. Igaunijā esot saskatāma izaugsmi, Latvijā kopumā gan vēl ne, taču Liviko meitas kompānija strādājot labi – tai ir izdevies palielināt tirgus daļu.
Pagājušajā gadā Liviko apgrozījums bija 81 milj. eiro Igaunijā, 22 milj. eiro Latvijā (SIA Liviko) un 12 milj. eiro Lietuvā (Liviko UAB).
#1/7
Baltijā nevarot runāt par izkoptu vīna vai alus dzeršanas kultūru. Tāpēc Liviko ar saviem ražojumiem labi iederoties arī kaimiņvalstu tirgū, piemēram, Vana Tallinn ir labi pirkts liķieris gan Latvijā, gan Lietuvā, gan Somijā. Šis dzēriens šajās valstīs ir jau ilgus gadus.
#2/7
Pēdējā desmitgadē uzņēmums ir pievērsies arī vieglo dzērienu izgatavošanai, kā arī sācis importēt un Baltijā izplatīt vīnu un citus dzērienus.
#3/7
«Nevaram gaidīt, ka spēsim realizēt divreiz vairāk vodkas pašmāju tirgū. Varam palielināt vīna, dažu citu kategoriju dzērienu pārdošanas apjomus – šie segmenti pieaug, taču attīstību balstām tieši uz eksportu,» stāsta Ragnars Kitss (Ragnar Kits), Liviko AS pārdošanas vadītājs.
#4/7
Igaunija joprojām ir Liviko galvenais noieta tirgus – no visas saražotās produkcijas tur tiek realizēti 67%, bet 33% – eksportēti. Viens no populārākajiem dzērieniem Igaunijā arvien ir degvīns Viru Valge.
#5/7
Iespējams, tieši šīs sastāvdaļas tiek izmantotas pazīstamā Vana Tallina izgatavošanā.
#6/7
Liviko ražotā degvīna desmitpaka – tādas mēdzot iegādāties ārvalstu tūristi.