Lielākais Igaunijas mazumtirgotājs pēc pārtikas veikalu Selver neveiksmes atkal sasparojies ienākšanai Latvijā, trešdien vēsta laikraksts Dienas bizness.
Pašlaik Kaubamaja akciju cena biržā kāpj, uzņēmums atrodas Baltijas TOP 500 augšgalā un uzsver, ka strauji atgūstas no smagās krīzes. Jau nākamgad paredzēts Latvijā attīstīt apavu zīmolu Shu, arī Selver veikali gaidot labāku ekonomisko situāciju, lai atgrieztos, un tiekot plānota arī skaistumkopšanas preču veikalu ķēde.
Tallinna Kaubamaja pirmsākumi meklējami 1960. gadā, kad tika nodibināts Tallinas universālveikals. Tieši to arī nozīmē uzņēmuma nosaukums - kaubamaja. Otrs universālveikals Tartu atvērts sešus gadus vēlāk. Līdz ar neatkarības iegūšanu deviņdesmito gadu sākumā abi veikali tika privatizēti. Jau pēc gada nodibināta arī pārtikas veikalu ķēde Selver, kas Igaunijā ātri kļuva populāra, bet mēģinājums ienākt Latvijas tirgū tai bija neveiksmīgs. Pašlaik Igaunijā ir 35 šādi veikali un seši iesaldēti Latvijā.
2007. gadā uzņēmums iesaistījās arī autobiznesā - importējot un izplatot automašīnas Kia Baltijā - jebkura jauna šīs markas mašīna ir viņu pārdota, ar lepnumu skaidro Ens Parels, Kaubamaja pārdošanas un mārketinga direktors. «2008. gadā uzsākām arī apavu biznesu, nopērkot divas veikalu ķēdes - ABC King un Suurtuki (Latvijā zināms ar nosaukumu Stepper). Esam šīs nozares līderi Igaunijā, savukārt Latvijā daļa veikalu ir slēgti. Mūsu tirgus daļa Igaunijā ir tuvu 40%. Savukārt 2009. gadā sākām darbību jaunā biznesa segmentā, kas ir skaistumkopšanas preču veikali. Pašlaik ir pieci veikali ar nosaukumu I.L.U.» E. Perels atklāj, ka uzņēmums plāno šo ķēdi attīstīt arī Latvijā un Lietuvā.