Viena no vadošajām Eiropas ostu un transporta loģistikas kompānijām Hamburger Hafen und Logistik AG (HHLA), kur 68% kapitāldaļu pieder Hamburgas pilsētai, iegādājusies lielāko Igaunijas termināļu pārvaldītāju Transiidikeskuse AS, paziņojusi HHLA.
Jauniegādāto meitas uzņēmumu pārvaldīs HHLA International GmbH. Šā gada 26. martā noslēgtais līgums padarīs HHLA par tirgus līderi konteineru pārkraušanas jomā Tallinas (Mūga) ostā, vāciešiem tādējādi paplašinot reģionālo diversifikāciju. Kopš 2005. gada HHLA pārvalda konteineru termināli arī Ukrainas ostā Odesā.
Komentējot Transiidikeskuse iegādi, HHLA valdes priekšsēdētāja Angela Ticrata norādījusi: «Igaunija ir viena no visstraujāk augošajām Eiropas ekonomikām un pionieris digitalizācijas jomā. Tādēļ mums ir prieks integrēt HHLA saimē Transiidikeskuse AS,» kas pēc viņas teiktā, jau šobrīd ir pelnoša kompānija ar augstiem darbības rādītājiem. Igauņu uzņēmuma iegāde ļaus HHLA ieiet daudzsološā reģionālajā tirgū, kas piedāvā izaugsmes potenciālu, kuram pamatā ir ģeogrāfiskais izvietojums un savienojums ar jauno Zīda ceļu.
Savukārt, Transiidikeskuse dibinātājs un īpašnieks Anatolijs Kanajevs atzīmējis, ka viņa kompānijas nonākšana HHLA rokās ar vāciešu plašo pieredzi un kompetenci konteinertermināļu pārvaldīšanas jomā garantēs, ka igauņu kompānija būs veiksmīga arī nākotnē. A. Kanajevs būs Transiidikeskuse padomes loceklis. Līdztekus konteineru apkalpošanai igauņu uzņēmums pārvalda arī beramkravu un Ro-Ro termināli. Reģionālu infrastruktūras projektu (Rail Baltica) rezultātā ostā paredzēts veidot multimodālu mezglu.
Transiidikeskuse jaudas patlaban ir 300 tūkst. TEU (20 pēdu konteinera ekvivalents) gadā, taču to var palielināt līdz 800 tūkst. TEU. HHLA plāno efektivizēt igauņu uzņēmuma pakalpojumu tirdzniecību un darbību, kā arī integrēt to savā tīklā. Paredzams, ka darījums tiks pabeigts 2018. gada otraā ceturksnī.
DB jau rakstījis (09.02.2017.), ka Transiidikeskuse cer uz ziemeļu–dienvidu tranzīta koridoru un, gaidot Rail Baltica projekta sākšanu, investēja noliktavās un konteinerterminālī. Kopš 2013. gada trešo daļu no tolaik iecerētā plāna izdevies realizēt, investējot ap 20 milj. eiro, norādīja Transiidikeskuse valdes priekšsēdētājs Eriks Laidvē. Kompānija savulaik plānoja investēt 60‒70 milj. eiro.
Savukārt HHLA neauditētie dati rāda, ka grupa 2017. gadā palielinājusi ieņēmumus par vairāk nekā sešiem procentiem līdz 1,25 miljardiem eiro, bet peļņu pirms procentiem un nodokļiem (EBIT) par vairāk nekā pieciem procentiem līdz 173 milj. eiro.