Citas ziņas

Iegriež vecās kļūdas

Ingrīda Drazdovska, Db,20.05.2009

«Daudzdzīvokļu māju attīstītāji, kuru projekti tagad stāv neizpārdoti, neticēja vai negribēja ticēt, ka krīze ir nopietna un ieilgs,» uzskata SIA BaltHaus analītikas nodaļas vadītāja Ludmila Zommere. (Foto: Vitālijs Stīpnieks, DB)

Jaunākais izdevums

Pārprodukcija, apsīkusī naudas plūsma daļai attīstītāju liek izšķirties par maksātnespēju. Pēc kompānijas BaltHaus datiem, Rīgā ir apturēti apmēram 20 dzīvojamie projekti dažādās celtniecības stadijās.

Nule tiesa atzinusi attīstītāja Remarks nekustamie īpašumi maksātnespēju, — liecina ieraksts Maksātnespējas reģistrā.

SIA Remarks nekustamie īpašumi bija viena no pirmajām uzņēmējsabiedrībām Latvijā, kā arī nekustamā īpašuma jomā, kura bija lūgusi piemērot tiesiskās aizsardzības procesu, ko tiesa arī bija apstiprinājusi pagājušā gada 27. novembrī. Taču tas neglāba uzņēmumu no maksātnespējas. Šis uzņēmums pēdējos gadus galvenokārt pieminēts saistībā ar konfliktu, kas kompānijai izveidojās ar pircējiem par dzīvokļu cenām projektā Podnieki, Ādažos, kur sākotnēji bija paredzēts uzbūvēt 10 dzīvojamās ēkas.

Neesi abonents? Piesakies uz 2 nedēļu testa abonementu šeit!

Komentāri

Pievienot komentāru
Start-up

Nekļūdās tikai tas, kurš neko nedara

Anda Asere,13.10.2018

«Ar laiku uzņēmēji iemācās izvairīties no grābekļiem, vadoties pēc intuīcijas,» uzskata Artis Kehris, apdrukas platformas «Printify» līdzdibinātājs.

Foto: Edijs Pālens/LETA

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

13. oktobris tiek dēvēts par «Day for Failure» jeb kļūdu atzīšanas vai pat svinēšanas dienu; par neveiksmēm biznesā arvien atvērtāk runā arī pie mums, pagaidām visaktīvākie šajā jomā ir jaunuzņēmumi

«Jebkurš uzņēmējs nemitīgi pieļauj kļūdas, tāpēc man ir ļoti grūti izcelt vienu īpašu neveiksmi. Prātā nāk gan neveiksmīgi izvērtēti un izvēlēti biznesa modeļi, nespēja izvēlēties virzienu vai klientu tipu, fokusa trūkums, nerūpēšanās par uzņēmuma reputāciju, ilgstoša uzņēmuma produkta neattīstīšana, nepareizs «taimings» u.c. Tāpat kā programmēšanā – lielās kļūdas parasti ir vairāku mazu kļūdu un neveiksmju kopums,» saka Artis Kehris, apdrukas platformas «Printify» līdzdibinātājs. Arī fotoizglītības platformas «iPhone Photography School» līdzīpašnieks Uģis Balmaks norāda, ka kļūdas ir normāla darba sastāvdaļa un būtu naivi sagaidīt, ka kaut kas ievērības cienīgs var tikt sasniegts, procesā nepieļaujot kļūdas. «Visas lielākās kļūdas mūsu biznesā ir reducējamas uz sliktiem lēmumiem par darbinieku pieņemšanu darbā. Sekas bijušas dažādas, bet vienmēr ļoti nepatīkamas: no darbinieka, kas no mums zaga naudu, līdz tam, ka visa komanda gadu no vietas strādā pie nepareizā projekta,» viņš dalās pieredzē. No tā uzņēmums ir mācījies un darbinieku atlases process kļuvis daudz stingrāks. Pirms atrast īsto darbinieku, šobrīd katrai vakancei «iPhone Photography School» izskata aptuveni 500 pieteikumus. Lai to varētu atļauties, tiek pieņemti darba pieteikumi no visas pasaules.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Liepājas SEZ teritorijā uzbūvētas divas jaunas ražošanas ēkas

Db.lv,07.12.2021

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Būvvalde pieņēmusi ekspluatācijā divas jaunas ražošanas ēkas Liepājas speciālās ekonomiskās zonas (SEZ) teritorijā - SIA "RT Metāls" ražošanas ēku Karostā un SIA "Vecās ostmalas biznesa parks" ražošanas ēku Vecajā ostmalā, informē Liepājas SEZ pārstāvji.

"RT Metāls" paplašinājis metālapstrādes ražošanas telpas un izbūvējis sadzīves telpas divos līmeņos ar ģērbtuvēm, labierīcībām un ēdamzāli. Kopējais apbūves laukums bijis 4228 kvadrātmetri, bet ieguldījumi - ap 850 000 eiro.

"Vecās ostmalas biznesa parks" izbūvēja ražošanas telpas 1870 kvadrātmetru platībā, kā arī visas ražotnes vajadzībām nepieciešamās inženierkomunikācijas - ūdens, kanalizācija, lietusūdens kanalizācija, elektrība un apgaismojums, ugunsdrošības signalizācijas sistēma, iebūvētas virsgaismas lūkas. Tāpat labiekārtota pieguļošā teritorija. Jaunās ražošanas ēkas būvniecība izmaksāja 925 613 eiro, no kā daļa bija Eiropas reģionālā attīstības fonda (ERAF) līdzfinansējums.

Komentāri

Pievienot komentāru
Enerģētika

Pakāpeniski noslēdzas Rīgas TEC-1 vecās ražotnes demontāža un teritorijas labiekārtošana

Dienas Bizness,14.03.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Secīgi noritot vairākus gadus nepārtraukti ilgušiem darbiem, šobrīd noslēgumam tuvojas Rīgas TEC-1 veco ražošanas ēku kompleksa demontāžas pēdējais posms, informē AS Latvenergo.

Pēdējā gada laikā ir veikta kopš 2005. gada ekspluatācijā neizmantoto un kritiskā stāvoklī esošo ēku un tajās esošo iekārtu demontāža, kā arī bīstamo atkritumu savākšana un utilizēšana atbilstoši iepriekš izstrādātajam un saskaņotajam tehniskajam projektam. Projekta ietvaros jau kopš 2012. gada AS «Latvenergo» īsteno pakāpenisku Rīgas TEC-1 teritorijas un vides sakārtošanu, noslēdzot to ar vecās ražotnes demontāžu.

Pārtraucot Rīgas TEC-1 vecās ražotnes ekspluatāciju un mainoties ražošanas tehnoloģijai, Rīgas TEC-1 teritorijā norit saimniecībā neizmantojamo ēku un būvju (kopskaitā vairāk nekā 50), kā arī teritorijas sakārtošanas darbi. Līdz šim kopš 2012. gada pakāpeniski un plānveidīgi, atbilstoši saskaņotiem projektiem ir nojaukti vairāki desmiti teritorijā esošo saimnieciski neizmantoto celtņu – dūmeņi, noliktavas, izkraušanas ēkas, sargu māja, cehi, ventilatoru ēka, dažādi rezervuāri, ūdens ķīmiskā tīrītava, dzelzceļa kantoris, u.c.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Starptautiskais Valūtas fonds (SVF) ir izlabojis mulsinošās kļūdas, kas noveda pie pārspīlētu aprēķinu publicēšanas fonda jaunākajā pētījumā par finansiālo stabilitāti Austrumeiropā, raksta Financial Times.

Taču pēc tam, kad aprēķini par dažām valstīm tika apstrīdēti no centrālo baņķieru, analītiķu un žurnālistu puses, SVF pārskatīja šos aprēķinus un atkārtoti publicēja jaunus datus ar ārējā parāda un valūtas rezervju attiecību.

Šī attiecība Čehijai tika samazināta no 236 līdz 89 %, savukārt Igaunijai no 210 līdz 132 %. Cik noprotams arī Ukrainas cipars ir pārrēķināts no 208 uz 116 %un būs zemāks nekā sākotnējos aprēķinos. Pastāv iespēja, ka arī Lietuvas aprēķinātā attiecība, kas ir 425%, tiks samazināta, un tāpat varētu notikt arī ar SVF aprēķiniem par citām valstīm.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Turpmāk transportlīdzekļa vadīšanas eksāmenā tiks ieviesti kompetences vērtēšanas principi. Ja līdz šim par pieļautajām kļūdām eksāmenā piešķīra noteiktu punktu skaitu, tad turpmāk tiks vērtētas topošā vadītāja prasmes kopumā.

Tas nozīmē, ka transportlīdzekļa vadīšanas eksāmenā katru pieļauto pārkāpumu vērtēs pēc būtības, kādu bīstamību tas izraisījis, nevis formāli piešķirs noteiktus kļūdu uzskaites punktus.

To paredz 2. februārī valdības sēdē atbalstītais Ministru kabineta (MK) noteikumu projekts Transportlīdzekļu vadītāja tiesību iegūšanas un atjaunošanas kārtība, kā arī vadītāja apliecības izsniegšanas, apmaiņas un atjaunošanas kārtība”. Noteikumi stāsies spēkā pēc to publicēšanas oficiālajā laikrakstā Latvijas Vēstnesis.

Tāpat kā līdz šim vadīšanas eksāmenā pieļautās kļūdas novērtēs pēc to nozīmīguma un bīstamības pakāpes. Proti, par nenozīmīgām kļūdām uzskata tādas, kuras parasti neietekmē satiksmes drošību. Vidēji smagas kļūdas ir tās, kas atsevišķos gadījumos var apdraudēt satiksmes drošību, bet kuru dēļ attiecīgajā situācijā netiek radīti tieši draudi tai. Bet bīstamas kļūdas – gandrīz vienmēr rada draudus satiksmes drošībai vai kuru dēļ attiecīgajā situācijā tiek radīti tieši draudi.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Paredzēts mainīt transportlīdzekļa vadīšanas eksāmenā pieļauto kļūdu vērtēšanu, ieviešot kompetences vērtēšanas principus. Ja pašlaik par pārkāpumiem eksāmenā piešķir noteiktu punktu skaitu, tad nākotnē iecerēts vērtēt topošā vadītāja prasmes kopumā.

Tas nozīmē, ka transportlīdzekļa vadīšanas eksāmenā katru pieļauto pārkāpumu vērtēs pēc būtības, kādu bīstamību tas izraisījis, nevis formāli piešķirs noteiktos kļūdu uzskaites punktus, norāda Satiksmes ministrijas sabiedrisko attiecību nodaļa.

Tāpat kā līdz šim vadīšanas eksāmenā pieļautās kļūdas novērtēs pēc to nozīmīguma un bīstamības pakāpes. Proti, par nenozīmīgām kļūdām uzskata tādas, kuras parasti neietekmē satiksmes drošību. Vidēji smagas kļūdas ir tās, kas atsevišķos gadījumos var apdraudēt satiksmes drošību, bet kuru dēļ attiecīgajā situācijā netiek radīti tieši draudi tai. Bet bīstamas kļūdas – gandrīz vienmēr rada draudus satiksmes drošībai vai kuru dēļ attiecīgajā situācijā tiek radīti tieši draudi.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Viedoklis: Nav absolūti labāko vasaras riepu

Oskars Krampāns, SIA Autoriepu nams direktors,29.04.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tūlīt sāksies vasaras riepu sezona, rindas uz riepu maiņu un kļūs aktuāls mūžīgais jautājums - kuras riepas ir labākās? Atbilde ir vienkārša - nav absolūti labāko vasaras riepu. Ja kāds Jums mēģina iestāstīt pretējo, ka konkrēti šīs vasaras riepas ir pašas labākās, droši variet neņemt šo viedokli vērā, jo tāds viedoklis nav objektīvs. Par to liecina kaut vai tāds fakts, ka šogad vasaras riepu testos nav izteikti viena līdera.

Uz goda pjedestāla ir pabijuši gan Continental ContiPremiumContact 6, gan Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3, gan Goodyear Efficientgrip Performance, gan Pirelli Cinturato P1 Verde, gan Michelin Pilot Sport 4, gan Dunlop Sport Maxx RT2, gan Bridgestone T001, gan Hankook Ventus Prime 3, gan Cooper Zeon 4XS Sport, gan Firestone Destination HP un vēl daudzi citi. Var teikt, ka gandrīz katrā riepu testā ir savs uzvarētājs. Viena uzvarētāja nav, bet droši varu apgalvot, ka visas iepriekš pieminētās vasaras riepas ir ļoti labas un izvēloties tās, vilšanās netiks piedzīvota.

Otrā un trešā «sastāva» riepu ražotāji

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

LSEZ kapitālsabiedrība “Vecās Ostmalas Biznesa Parks” (VOBP) uzsācis jaunas ražošanas ēkas būvniecību aptuveni 2000 m2 platībā. Jaunajā ēkā plānots izvietot ražošanas uzņēmumus, kurus VOBP pagaidām vēl neatklāj.

Biznesa parka attīstītāji plāno jau nākamgad pabeigt būvniecību, lai darbu var uzsākt jauni ražošanas uzņēmumi. Būvdarbus veic SIA “Būve LK”, bet būvniecības līguma summa ir ~825 tūkstoši eiro bez PVN.

VOBP apsaimnieko 3,5 ha Liepājas speciālās ekonomiskās zonas teritorijā. Tā ir bijušā mēbeļu fabrika ar padomju gados izbūvētām ēkām un infrastruktūru, kas soli pa solim tiek sakārtota, pārbūvēta un modernizēta, atbilstoši mūsdienu kvalitatīvas uzņēmējdarbības vides prasībām.

LSEZ SIA “Vecās Ostmalas Biznesa Parks” attīstībā iegulda savus finanšu līdzekļus, piesaista ERAF publisko finansējumu un izmanto Liepājas SEZ priekšrocības. Šobrīd biznesa parkā telpas ražošanai, noliktavām un birojiem atraduši nedaudz vairāk kā 20 nomnieki, piemēram, “AE Partner”, “VIA-S modular houses”, “CALJAN”, “BALTU KOKS, “Venden” un citi.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Liepājā top jauna industriāla teritorija – Vecās Ostmalas Biznesa Parks

Lelde Petrāne,09.03.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

SIA Vecās Ostmalas Biznesa Parks ir uzņēmums, kas dibināts 2015. gadā ar mērķi attīstīt jaunas industriālas teritorijas, biroju un ražošanas telpas Liepājā. Kopējā teritorijas platība ir 3,06 ha, kuru plānots sakārtot, izbūvējot arī jaunas ēkas. Kā uzsver SIA Vecās Ostmalas Biznesa Parks tehniskais direktors Gatis Vēberis, ir dažādi teritorijas apgūšanas plāni, bet šobrīd aktīvi tiek strādāts, lai izveidotu attīstības koncepciju, kas paredz teritorijas labiekārtošanu un piecu jaunu ēku būvniecību.

SIA Vecās Ostmalas Biznesa Parks pirmsākumi meklējami 2015. gadā, kad SIA Meža resursu serviss izsolē iegādājās bankrotējušā kokapstrādes uzņēmuma Erke nekustamo īpašumu. Kā atzīst G. Vēberis, izpētot tirgus situāciju, par labāko attīstības scenāriju uzņēmums atzina industriāla parka veidošanu, pakāpeniski piesaistot gan pašmāju, gan, iespējams, arī ārvalstu uzņēmumus, kas varētu nomāt teritoriju un telpas.

Šobrīd SIA Vecās Ostmalas Biznesa Parks dod 11 jaunas darbavietas un ir piesaistīti 5 nomnieki, kas aizņem nelielu daļu no pieejamajām teritorijām un telpām.

Liepājas speciālās ekonomiskās zonas pārvaldnieks Guntars Krieviņš uzskata, ka Liepājā ir visi priekšnoteikumi, lai attīstītos vēl viens biznesa parks, kas vienkopus varētu pulcēt dažādus gan ražošanas, gan loģistikas uzņēmumus. Jau šobrīd sadarbībā ar Liepājas domi un Liepājas speciālās ekonomiskās zonas pārvaldi tiek risināti jautājumi par infrastruktūras pilnveidošanu, kas papildinātu SIA Vecās Ostmalas Biznesa Parks attīstības ieceres.

Komentāri

Pievienot komentāru
Atpūta

Latvijas uzņēmēji atzīstas savās kļūdās: Mārtiņš Kalniņš, mobilās lietotnes Monea līdzdibinātājs

Anda Asere,13.10.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

13. oktobris ir Kļūdu atzīšanas diena (Day for Failure), kuras mērķis ir izcelt to, ka aiz lieliskiem panākumiem bieži vien slēpjas šādas tādas kļūdas un neveiksmes.

DB aptaujāja Latvijas uzņēmējus, lai noskaidrotu viņu pieredzi. Šīs dienas gaitā publicēsim uzņēmēju pārdomas!

Kļūdas ir neizbēgamas un no tām ir jāmācās

Mārtiņš Kalniņš, mobilās lietotnes Monea līdzdibinātājs:

«Dažkārt smaidu, domājot par to, cik ilgu laiku nereti ieguldām, izstrādājot sarežģītākus produktus un to versijas, lai beigās nonāktu pie vienkāršākas un daudz ērtākas versijas. Proti, veidojot jaunu produktu, tu kļūdies daudzas reizes, bet kļūdas ir dabiskas (neizbēgamas) un no tām ir jāmācās. Parasti kļūdas tiek pieļautas brīdī, kad mēģini apvienot neskaitāmas iespējamās idejas vienā konceptā, tajā pašā laikā labi zinot, ka visas pasaules problēmas nevar atrisināt ar vienu piegājienu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Aizdošana mūsdienu sabiedrībā ir kļuvusi par ikdienas lietu, un tā ir pozitīva parādība, jo aktīva naudas cirkulācija veicina valsts ekonomiku. Taču speciālisti brīdina, ka lielākā cilvēku daļa aizdošanas procesu uzskata par diezgan virspusēju, tādēļ vēlāk nav iespējams izvairīties no ļoti daudzām problēmām.

Kas ir nepieciešams, lai naudas aizdošana nepārveidotos par galvas sāpēm?

“Vispirms, pirms aizdošanas apgūt vismaz minimālas juridiskās zināšanas, otrkārt, veikt konkrētu darbību secību, atbilstoši noformējot aizdevumus, visbeidzot, „cerēt vislabāko, bet sagatavoties vissliktākajam rezultātam“, tas ir, jau iepriekš novērtēt riskus un apdomāt, vai parādu būs iespējams atgūt”, – saka Ādolfs Mārtiņš Krauklis. Atgustinaudu.lv projekta koordinators.

Viņš nosauca galvenās kreditoru kļūdas, aizdodot naudu. Pēc speciālistu domām, jau tikai zinot šīs kļūdas, iespējams nākotnē no tām izvairīties.

1. Pārāk liela uzticēšanās parādniekam

Tā ir viena no galvenajām kreditoru kļūdām. Latvijā katru gadu veiktie pētījumi apliecina, ka galvenokārt nauda tiek aizdota tuviem radiniekiem, draugiem vai kaimiņiem, nenoslēdzot aizdevuma līgumu vai nepiefiksējot naudas nodošanas faktu. Iemesls, pēc Ā. Kraukļa domām, ir cilvēciskā nevēlēšanās prasīt tuvam radiniekam parakstīt aizdevuma līgumu, aizdevuma apliecinājumu vai vismaz naudas nodošanas aktu, tā tuviniekam parādot neuzticēšanos.

Komentāri

Pievienot komentāru
Viedokļi

Papildināta - Būvnieks pievienojas VNĪ aicinājumam izvērtēt būvdarbu vadītāja darbību

Valdis Koks, RERE BŪVE valdes priekšsēdētājs,24.07.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šodien VAS «Valsts nekustamie īpašumi» (VNĪ) paziņoja, ka aicinās būvniecības nozares atbildīgās institūcijas – Latvijas Būvinženieru savienību un Ekonomikas ministriju izvērtēt Jaunā Rīgas teātra rekonstrukcijas projekta atbildīgā būvdarbu vadītāja darbību.

Pilnsabiedrība «RERE BŪVE 1» (Būvnieks) uzskata, ka šis ir pirmais VNĪ konstruktīvais solis, kas sperts, lai turpinātu uzsākto rekonstrukcijas projektu. Šo VNĪ soli Būvnieks pilnībā atbalsta un, ņemot vērā, ka VNĪ kā viens no lielākajiem būvniecības pasūtītājiem valstī izjūt lielu atbildību par tai uzticētajiem projektiem, aicina veikt pilnu izvērtējumu.

Būvnieks, pievienojoties VNĪ paziņojumam, aicina Latvijas Būvinženieru savienību un Ekonomikas ministriju izvērtēt arī pārējo JRT projekta atbildīgo personu darbību un bezdarbību:

1. Tehniskā projekta atbildīgā arhitekte, autoruzraudzības grupas vadītāja

2. Tehniskā projekta arhitekts, bez sertifikāta

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Lembergs piešķir 1000 latu naudas balvu par kļūdu atrašanu Sipenieces-Gavares vēstulē

Gunta Kursiša,12.07.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nedēļas nogalē Venstpilī risinājās Jūras svētki, kuru svinību laikā uz skatuves kāpa arī Aivars Lembergs. Viņš pasniedza balvu par paša izsludināto konkursu, kurā aicināja atrast valodas kļūdas Baibas Sipenieces-Gavares vēstulē Jūras svētku organizatoriem, kurā viņa un Valters Krauze atteicās no piedāvājuma vadīt Jūras svētkus Ventspilī, raksta Mango.

Jūnija beigās Ventspils mērs izsludināja konkursu, kurā aicināja visus meklēt interpunkcijas un ortogrāfijas kļūdas B. Sipenieces-Gavares vēstulē. Sākotnējā balva bija atpūta Ventspils ūdens atrakciju parkos, bet vēlāk balvu fondam tika pievienoti arī 1000 lati.

Neilgi pirms svētkiem sociālajos tīklos Ventspils mērs paziņoja, ka 150 vārdu garajā vēstulē «vīrietis no Rīgas» atradis 56 kļūdas.

Konkursa uzvarētājs Valsts policijas Rīgas reģiona pārvaldes preses pārstāvis Toms Sadovskis norādīja, ka, meklējot kļūdas, viņš nav domājis, kas šo konkursu rīko, un viņa galvenais mērķis esot bijis atrast valodas kļūdas, jo viņš esot par tīru latviešu valodu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mācīšanās no savām un citu kļūdām ir pārbaudīts solis ceļā uz attīstību. Tomēr kā ir ar kļūdām, kas pieļautas darba vietā? Eimija Rīsa Andersone (Amy Rees Anderson) biznesa žurnālam Forbes atklāj, ka viena no nedrošākajām sajūtām, ko viņa kā uzņēmēja ir piedzīvojusi, ir ļaušana saviem darbiniekiem kļūdīties, jo uzņēmumam tās var izmaksāt daudz.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Nekurienē uzceltā lapene – pieteikums Latvijā nebijušam tūrisma projektam

Dienas Bizness,15.08.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tas ir tikai sākums. Tā par koka lapeni un noliktavas ēku, kas uzceltas Valkā šobrīd nesakoptajā un ar zāli aizaugušajā teritorijā pie vecās dzelzceļa stacijas, skaidro Valkas novada dome.

Tieši tur, pie stacijas, pēc viena vai diviem gadiem būs pieejams kāds interesants tūrisma objekts – divi sliežu riteņi, vēsta reģionālais medijs Ziemeļlatvija. Ar tiem pa vecajām, satiksmei slēgtajām dzelzceļa sliedēm gan paši valcēnieši, gan pilsētas viesi varēs aizmīties no Valkas vecās dzelzceļa stacijas līdz Latvijas – Igaunijas robežai.

Proti, Valkas novada dome ir iesaistījusies Latvijas un Igaunijas kopīgajā projektā Zaļā dzelzceļa līnija (Green Railway), kura mērķis ir atjaunot vecās šaursliežu dzelzceļa līnijas, izmantojot tās videi draudzīgā tūrisma maršrutā caur šīm abām valstīm.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vecās Ostmalas Biznesa Parkā (VOBP), Liepājā ielikts pamatakmens vēl vienai jaunai ražotnei - jau rudenī plānots ekspluatācijā nodot ēku, kur savu rūpnīcu izvietos Zviedrijas uzņēmums "Care of Sweden", informē Liepājas speciālās ekonomiskās zonas pārvalde.

VOBP jaunā ražošanas angāra platība ir 3000 m² un šajā projektā kopumā plānots investēt 1,7 milj. eiro.

"Jaunās ražotnes būvniecība ir būtisks nākamais solis, kas tiek sperts ”Vecās Ostmalas Biznesa Parks” attīstībā. Turpinām ievērot tradīciju un katru gadu mūsu parkā attīstīt kādu jaunu projektu. Priecājamies šo jauno ražotni būvēt Liepājā un arī Latvijā jaunam investoram - Zviedrijas medicīnisko matraču ražotājam, kas jau šī gada nogalē plāno sākt ražošanu jaunizveidotā rūpnīcā,” savā uzrunā pauda VOBP valdes priekšsēdētājs Jānis Siliņš.

“Ja kultūra ir Liepājas sirds, tad ražošana ir tās asinsrite. Pēdējo piecu gadu laikā mūsu pilsētā ir uzceltas 20 jaunas ražotnes. Tūlīt aiz galvaspilsētas esam otra lielākā pilsēta pēc saražotā apjoma. Ir liels gandarījums, ka vēl šogad mūsu pilsētā darbu uzsāks pavisam jauns zviedru kapitāla investors, radot atkal jaunas darba vietas un ceļot mūsu ekonomiku. Tāpat neviltots prieks par “Vecās Ostmalas Biznesa Parka” straujo, mērķtiecīgo attīstību, piesaistot un spējot nodrošināt tik augsta kaluma uzņēmumus!” gandarījumā dalās Liepājas valstspilsētas pašvaldības domes priekšsēdētājs Gunārs Ansiņš.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Papildināta - Automobiļu tirgus Latvijā piedzīvo kāpumu uz lietotu auto rēķina

Jānis Rancāns, Žanete Hāka,08.08.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas automobiļu tirgus šā gada otrajā ceturksnī piedzīvojis kāpumu. Salīdzinot ar attiecīgu laika posmu pirms gada, šogad darījumu skaits ar automobiļiem pieaudzis par 2,8 tūkstošiem vienību jeb 22,4%.

Kopumā šā gada otrajā ceturksnī pārdots 15,4 tūkstoši automašīnu, liecina transporta sludinājumu un tirdzniecības portālu autoplius.lv apkopotie dati.

Tirgus kāpums gan galvenokārt noticis uz lietotu automobiļu importa rēķina. Jaunu automobiļu tirdzniecība Latvijā, salīdzinot ar citām Baltijas valstīm, gada otrajā ceturksnī piedzīvojusi vislielāko kritumu – pārdots 3,3 tūkstoši jaunu automašīnu, kas ir par 300 vienībām jeb 8,2% mazāk nekā attiecīgajā periodā pērn. Saskaņā ar autoplius.lv rīcībā esošajiem datiem, vidējā cena, par kādu Latvijā tiek pirkta jauna automašīna, ir 15,5 tūkstoši latu jeb 22,2 tūkstoši eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Valsts prezidentam Raimondam Vējonim ir jārespektē vēlētāju griba. Vai nu Vējonis būs saprātīgs un nominēs Gobzemu valdības sastādīšanai, pats iegūstot cerību uz nākamo termiņu, vai arī šo cerību pazaudēs, riskējot ar milzīgu nestabilitāti valstī.

Mūsu vēlēšanu sistēma diemžēl ir tāda, ka Latvijas vēlēšanās nekad nav absolūtā uzvarētāja. Tas vienmēr ir ļāvis slēpties aiz koalīcijas padomes muguras, atrunāties ar dažādām norunām, lai tikai nepildītu tautas gribu. Šoreiz to nedrīkst pieļaut.

Izvēle ir ļoti vienkārša – vecā vai jaunā politika. Kāda šajā sakarā ir bijusi tautas griba? Veco valdības koalīciju pārstāvošās partijas ir ieņēmušas pēdējās vietas no tām, kuras ir iekļuvušas Saeimā. Divas trešdaļas Saeimas deputātu ir jauni. Sabiedrība vēlas jaunu politiku, nevis vecās turpinājumu. Var ietiepīgi to neredzēt, uzskatot sabiedrību par muļķiem. Var tautas viedokļa respektēšanu saukt par «iešanu populisma pavadā», bet tautas viedokļa ignorēšanu par «atbildīgu politiku». Tomēr es ieteiktu nespēlēties ar uguni.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Visvairāk enerģijas uzņēmumos tiek tērēts tehnoloģisko iekārtu darbināšanai, kā arī iekštelpu apsildei un apgaismošanai, liecina ekspertu novērojumi

Acīmredzams piemērs nelietderīgi patērētai enerģijai ir vecās paaudzes gaismekļi, tāpat pārlieku daudz enerģijas nereti tiek tērēts, darbinot novecojušas ražošanas iekārtas, elektrodzinējus, kā arī siltumapgādes sistēmas. Nozares pārstāvji uzsver, ka efektivitāte visbiežāk meklējama kombinācijā starp novecojušu tehnoloģiju aizstāšanu un uzņēmuma darbinieku izpratnes veidošanu.

Iesaka konsultēties

Strādājot ar esošajiem un potenciālajiem klientiem redzam, ka liela daļa uzņēmumu varētu sasniegt būtisku ietaupījumu, nomainot apgaismojumu, kā arī nosiltinot ražotnes un biroja ēkas, atklāj Altum enerģētikas eksperts Edgars Kudurs, piebilstot, ka problēmas sagādā arī novecojušie inženiertīkli. «Lai gan energoefektivitātes uzlabošanai pieejami dažādi finanšu instrumenti, pārsteidzošs ir fakts, ka uzņēmumi tam nereti nepievērš uzmanību un nemaina vecās, neefektīvās iekārtas, kas iet roku rokā ar konkurētspēju, darba drošību, automatizāciju un vienu no būtiskākajiem aspektiem – uzņēmuma ilgtermiņa peļņu,» atzīmē eksperts. Viņš uzskata, ka, lai sasniegtu lielāku ietaupījumu, pareizāk būtu meklēt palīdzību pie pieredzējušiem speciālistiem. «Katram uzņēmumam ir sava specifika un vajadzības. Bieži vien uzņēmēju problēma ir nezināšana un resursu trūkums. Nereti klupšanas akmens ir arī nepareiza darbu plānošana, kas var rezultēties pat ar uzņēmuma darbības pārtraukšanu energoefektivitātes projekta realizācijas nolūkos. Tāpat traucē vēlme visu darīt tikai pašu spēkiem, jo tam trūkst ne tikai kapacitātes, bet arī zināšanu un pieredzes, kas var ietekmēt biznesa rādītājus. Ne mazāk būtiska ir arī nepareiza finansējuma strukturēšana,» secina E. Kudurs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eirozona bez federalizācijas rada politiskas dilemmas, kas neiet kopā ar Eiropas demokrātiskumu

Grieķijas maksātspējas krīzē aizdevēji nedomā par pašu parādnieci, bet par savām pretrunīgajām interesēm, saka ASV ekonomists Teksasas universitātes Ostinā profesors Džeimss Gelbreits.

Kā jūs komentējat šo situāciju, kurā mēs Eiropā esam iekūlušies, kad grieķi saka – mēs gribam palikt eirozonā, bet mēs nepildīsim visādus tur noteikumus.

Grieķiem ir ļoti skaidra sapratne par to, kas ir nogājis greizi ar taupības politikas memoranda izpildi. Ir skaidrs, ka Grieķijā šī politika piecos gados ir caurkritusi. Tā ir iznīcinājusi trīs valdības – Papandreu, Papademosa un Samara. Un šī gada janvārī notikušās vēlēšanas radīja valdību ar visai skaidru ideju, kā Grieķijā ir jāmainās pašām pamata lietām. Tas viss tika bloķēts tādu iemeslu dēļ, kam nav nekāda sakara ar Grieķiju. Grieķu gadījumā tam nav nekāda specifiska attaisnojuma.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

ES fondu projektu lielākie klupšanas akmeņi - publiskie iepirkumi

Žanete Hāka,26.02.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijā izveidotās Eiropas Savienības (ES) fondu un finanšu instrumentu sistēmas darbojas, tomēr lielākie klupšanas akmeņi projektu ieviešanā joprojām ir publiskie iepirkumi.

Finanšu ministrijas (FM) Eiropas Savienības (ES) fondu Revīzijas iestāde (RI) ir iesniegusi Ministru kabinetā (MK) informatīvos ziņojumus par ES fondu un Eiropas Ekonomikas zonas (EEZ) un Norvēģijas finanšu instrumentu 2015. gada revīziju rezultātiem. MK iesniegtie informatīvie ziņojumi atspoguļo pārbaužu apjomus, auditu rezultātā konstatēto un kopējos secinājumus par veiktajām pārbaudēm, informē FM.

«Kopumā izveidotā ES fondu un EEZ un Norvēģijas finanšu instrumentu vadības un kontroles sistēmas darbojas, taču ir nepieciešami uzlabojumi,» skaidro FM ES fondu RI vadītāja Nata Lasmane.

Viņa norāda, ka auditori sistēmas darbību vērtē četru baļļu skalā, un esošo sistēmu vērtējums gan ES fondiem, gan EEZ un Norvēģijas finanšu instrumentiem ir divi, kas kopumā ir uzskatāms par labu. Ar atzīmi viens kontroles sistēma tiek novērtēta tikai tad, kad tā ir pilnīga un bez kļūdām, bet tas ir visai rets gadījums ES dalībvalstu vidū. Savukārt zemāks vērtējums var signalizēt par nepieciešamību apturēt investīcijas nacionālā līmenī līdz sistēmas darbības uzlabošanai.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas (VARAM) veiktā analīze par Liepājas pilsētu, kas veikta saistībā administratīvi teritoriālo reformu satur «kliedzošas» kļūdas un bija izstrādāta «pavirši».

Tā intervijā «Rietumu radio» atklāja Liepājas domes priekšsēdētājs Jānis Vilnītis (LRA).

Kā vēstīts, 29. jūlijā Liepājā VARAM rīkotajās konsultācijās par piedāvāto administratīvi teritoriālās reformas modeli, ministrs Juris Pūce un ministrijas pieaicinātais eksperts ekonomģeogrāfs Jānis Turlajs prezentēja plānotās reformas vēsturisko gaitu, mērķus un sociālekonomiskos ieguvumus.

Pirms konsultācijām VARAM pašvaldībai atsūtīja jaunveidotā Liepājas novada «šķērsgriezumu, kurā bija analizētas pilsētas stiprās un vājās puses, bet tur parādījās ļoti daudz neprecizitāšu», norādīja mērs.

«Statistikā veidojas muļķīgas kļūdas, bet uz šiem cipariem tiek bāzēts VARAM piedāvājums,» sacīja Vilnītis.

Komentāri

Pievienot komentāru
Likumi

Grib revidēt jauno būvniecības regulējumu

Māris Ķirsons
,28.04.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jaunajā Būvniecības likumā vēlas izmaiņas attiecībā uz Būvniecības valsts kontroles biroju, pagaidām tiek laboti valdības noteikumi

To, ka Ekonomikas ministrijā ir sagatavots iespējamais grozījumu projekts tikai pērn spēkā stājušajās Būvniecības likumā, Saeimas Zolitūdes parlamentārās izmeklēšanas komisijas sēdē, atbildot uz Valsts kontroles padomnieka Edgara Pastara jautājumu, atzina Būvniecības valsts kontroles biroja vadītājs Pēteris Druķis. Viņš norādīja, ka jautājums ir par situāciju, kāda veidosies pēc šā gada 1. jūlija attiecībā uz Būvniecības valsts kontroles biroja funkcijām. Proti, 1. jūlijā šai institūcijai būs jāpieņem ekspluatācijā jaunas vai esošu būvju pārbūves, ja publisku būvdarbu līgumcena ir 1,5 milj. eiro vai vairāk. «Kā lai pieņemam šādu objektu ekspluatācijā, ja neviens no biroja ekspertiem, tajā ne reizi nav bijis?» retoriski jautāja P. Druķis. Viņaprāt, šāda situācija, nav īsti adekvāta, tāpēc ir vajadzīgas izmaiņas. Būvniecībā arī neesot iespējams sākotnēji pilnīgi precīzi noteikt izmaksas, jo tās varot arī pieaugt, tāpēc kritērijs, kad birojam obligāti ekspluatācijā jāpieņem būves, kuru būvdarbu līgumcena ir 1,5 milj. eiro, ir ļoti nosacīts. Pēc P. Druķa sacītā, būvniecības kļūdas jau nav tikai būvdarbu kļūdas. Proti, Norvēģijas pieredze rāda, ka būvdarbu kļūdas ir tikai 30%, savukārt 70% ir ieceres un projekta nepilnības, projektēšanas kļūdas un neatbilstoši būvizstrādājumi.

Komentāri

Pievienot komentāru
Atpūta

Piektdienas intervija ar Arni Jaudzemu, Sixt vadītāju Baltijas valstīs

Lelde Petrāne,08.08.2014

Viena no retajām fotogrāfijām, kurās var redzēt mani – parasti esmu kameras otrā pusē. Singapūras putnu dārzs.

Foto: no personīgā arhīva

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Biznesa portāls Db.lv piedāvā piektdienas mini interviju sēriju. Katru nedēļu kāds no uzņēmējdarbības vides pārstāvjiem sniedz atbildes uz jautājumiem - gan nopietniem, gan arī personīgākiem.

Uz jautājumiem šonedēļ atbild uzņēmuma Sixt vadītājs Baltijas valstīs Arnis Jaudzems.

Šobrīd Sixt ir pieejams vairāk nekā 100 pasaules valstīs. Baltijā vairāk nekā desmit gadus uzņēmums sniedz auto nomas un līzinga pakalpojumus, konsultē Baltijas lielāko uzņēmumu autoparkus, kā arī uzņēmumus ar nelielu automašīnu skaitu. Rīgā un Jūrmalā pieejams arī Sixt velo nomas tīkls.

- Kāpēc Jūs strādājat šajā uzņēmumā/nozarē?

Darbs auto nomā un auto līzingā apvieno visas tās lietas, kas mani vienmēr ir interesējušas – auto, ekonomika un ceļošana. Automašīnu lieta, kā jau visiem puikām, sāka interesēt bērnībā; pēc pamatskolas uzreiz sāku studēt ekonomiku un biznesu, un pēcāk, atveroties robežām, ceļošana ir viens no maniem hobijiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kad sāc strādāt ar jaunām kriptovalūtu platformām un jaunizveidotiem projektiem, nepaiet ilgs laiks, lai saprastu, ka šie darījumi var būt ļoti riskanti. Turklāt mēs nerunājam par tirgus nepastāvību. Internets ir pārpildīts ar krāpniecību, un kriptovalūtu darījumi nav izņēmums. Tāpēc, domājot par investīcijām dažādos jaunos uzņēmumos un aktīvu tirdzniecības platformās, paturi prātā, ka pilnīgi izslēgta nav iespēja zaudēt gandrīz visu savu ieguldījumu.

Pēc ekspertu domām, pētot kriptovalūtu uzņēmumus, pārliecinies, vai tie darbojas ar blokķēdi, kas nozīmē, ka tie seko līdzi notiekošajiem darījumiem. Pēc tam pārbaudi, vai tiem ir stabilas un pamatotas biznesa idejas, kas risina faktiskas problēmas un nākotnē tiem būs reāls pielietojums. Pēc tam šiem uzņēmumiem jāizpilda visas ICO vadlīnijas un digitālās valūtas likviditātes prasības. Visbeidzot, jaunā kripto projekta uzņēmuma vadītājiem būtu jāparāda sevi publiski, nevis jāslēpj sava identitāte aiz segvārda. Ja uzņēmums, kurā plāno investēt, neatbilst visām šīm prasībām, Tev vajadzētu vēlreiz padomāt vai šī ir īstā vieta, kur ieguldīt savu naudu.

Komentāri

Pievienot komentāru