Honda Civic Type R ir pieskaitāms pie kulta auto kategorijas, kuru pielūdza, pielūdz un turpinās pielūgt
Solīda un kaislīga Civic Type R fanu auditorija mīt Baltijā, tostarp Latvijā. Iepriekšējo paaudžu japāņu ražotāja karstos hečbekus ievērojamā skaitā varēja redzēt gan uz ceļiem, gan arī dažādās sacīkstēs. Jaunākās paaudzes Civic Type R iznāciens ir iegansts sarosīties potenciālajiem faniem, kuri jau vairākus gadus pacietīgi gaidīja šo brīdi. Beidzot var oficiāli paziņot, ka Civic Type R šoruden ieradīsies arī Latvijā. Salīdzinājumā ar priekšgājēju tas ir mainījies par 100% kaut vai tikai tāpēc, ka priekšpiedziņas karstais hečbeks turpmāk būs pieejams tikai piecdurvju izpildījumā, tikai ar sešpakāpju manuālo transmisiju un tā motortelpā pirmo reizi būs 310 ZS jaudīgs divu litru VTEC turbomotors.
Vai tas ir labāks par iepriekšējo?
Pilnīgi noteikti! Turbomotors neapšaubāmi ir puse no jaunā Type R vērtības, tā 400 ņūtonmetru lielais griezes moments, kas pieejams diapazonā no 2500 līdz 4500 apgriezieniem minūtē, ir fantastisks pie zemiem, vidējiem vai augstiem motora apgriezieniem. Kā pierādījās vēlāk, jauno motoru bez lielām bailēm var griezt pat līdz 7000 apgr./min., un pat tas jaunajai spēkstacijai patiks. Savas ugunskristības Eiropā jaunais Civic Type R piedzīvoja vienā no jaunākajām un vienlaikus viltīgākajām sacīkšu trasēm Slovakia Ring. Tur Civic Type R pilnā krāšņumā apliecināja savu sporta auto statusu. Bruņots ar adaptīvo piekari, priekšējo limitētas slīdes diferenciāli un citām elektronikas palīgierīcēm Type R sacīkšu trasē tika galā ar sarežģītākajām situācijām. Visvairāk aplausus ir pelnījis limitētas slīdes diferenciālis, kas burtiski ievelk automašīnu pa vēlamo trajektoriju līkumā un pilnībā izskauž tradicionālo priekšpiedziņas auto purngala izstumšanu. Elektronika tiks galā ar savu uzdevumu pat tad, ja autovadītājs apzināti vai neapzināti būs pieļāvis kļūdu. Līdz ar to var secināt, ka salīdzinājumā ar priekštečiem jaunais Typer R ir ne tikai pats jaudīgākais un ātrākais, neraugoties uz sacīkšu auto līdzvērtīgo jaudu, bet tas ir arī muļķadrošs pat braucējiem ar mazāku braukšanas pieredzi. Pašsaglabāšanās instinkts filozofiski akcentē Honda inženieru vadmotīvu, ka ātram sacīkšu auto ar brīvbiļeti koplietošanas ceļiem drošībai allaž ir jābūt pirmajā vietā. Jaudas, vadāmības un vispārējo sajūtu ziņā Honda Civic Type R ir nostājies karsto hečbeku piramīdas augšgalā, un VW Golf GTI, Ford Focus ST vai Seat Leon Cupra netiek japānim līdzi ne pēc tehniskajā pasē ierakstītajiem datiem, ne arī pēc sajūtām. Līdz ar to nav diži liels pārsteigums, ka jaunais Civic Type R arī maksās brangu naudas žūksni, proti, sākot no 34 tūkst. eiro, bet pilnākajā ekipējumā – 37 tūkst. eiro.
Visu rakstu Īsts sacīkšu auto ikdienai lasiet 31. jūlija laikrakstā Dienas Bizness.