Japāņu Honda desmitās paaudzes kompaktklases modeli Civic tikpat labi varētu saukt arī par Accord, jo pēc izmēriem tas jau nodrošinās vidējās klases modeļa ērtības
Pilnīgs jaunums būs VTEC benzīnmotori ar turbopūti. Šāda kombinācija atļaus no viena litra trīs cilindru motora izvilināt 129 ZS lielu jaudu. Pamēģinājām. Vispirms ar jauno sešpakāpju manuālo, bet pēc tam ar jauno CVT variatoru ar septiņiem virtuālajiem pārnesumiem. Uz līdzenām virsmām motoriņam nav ne vainas. Uz nedaudz paugurainām, arī viss ir godam. Savukārt tur, kur sākas kalnu serpentīni, trīsstobru ērģelītes piepūstiem vaigiem, elsojot četrtaktu motocikla tonī kalnā tiks, bet pilotam nāksies krietni vien nopūlēties ar ātrumkloķa raustīšanu un pedāļu spaidīšanu. Ar CVT viss ir nedaudz plūdenāk, bet miegaināk. Starp citu, maksimālo 180 ņūtonmetru griezi CVT jau sasniegs pie 1700 motora apgriezieniem minūtē, savukārt ar rokas kārbu maksimālie 200 ņūtonmetri tiks sasniegti pie 2250 apgriezieniem minūtē. Pavisam cita lieta ir 1,5 litru turbomotors. Četri cilindri un 182 ZS liela jauda ir maize, sviests un sāls nākamajiem Honda Civic īpašniekiem. Šis noteikti Latvijā būs Civic populārākais motors. Nav arī diži lielas jēgas gaidīt 1,6 litru dīzeli, kas būs apsedlots arī ar deviņpakāpju automātu, kas maksās brangu naudu. Tieši cik, pagaidām vēl nezinām, jo Latvijā ir atklāta tikai Civic hečbeka bāzes modeļa cena, proti, sākot no 18 900 eiro. Tas izklausās nedaudz biedējoši, taču jāņem vērā, ka standartizpildījumā jaunajam Civic pūrā tiks dots brangs aprīkojums, tostarp daudzas aktīvās un pasīvās drošības palīgsistēmas, kas konkurentiem parasti ir jāpiepērk par atsevišķu samaksu.
Daļa Civic pircēju varētu skumt pēc Magic Seats beņķiem, kas atļāva noguldīt ne tikai atzveltni, bet arī pacelt vertikālā stāvoklī sēdekli, lai otrajā rindā varētu pārvest, piemēram, puķu podu vai iestūķēt novusa galdu.
Visu auto apskatu Sēdēs uz diviem krēsliem lasiet 24. marta laikrakstā Dienas Bizness.