Krītot nežēlastībā dīzeļautomobiļiem, no teju visu autoražotāju puses masveidīgāk un fanātiskāk tiek pielūgti videi draudzīgie puselektriskie vai 100 % elektriskie auto un to jaunākie kolēģi - pašbraucošās «autorikšas», liecina šā gada Ženēvas autoizstāde.
Tā jau tas dzīvē notiek, ka no mīlestības līdz naidam ir tik trausla robeža, attiecīgi nav brīnums, ka pat tādās valstīs kā Vācija vai Francija, kur vēl pirms pāris gadiem dīzeļautomašīnas bija pareizākā un masveidīgākā reliģija, šobrīd tas tiek uzskatīts par nepieņemamu pagānismu. Attiecīgi daudzi ražotāji steidz paziņot, ka no šīs ticības ir gatavi attiekties, bet citi vēl nogaida.
Piemēram, sekojot sava tautieša Toyota piemēram, arī japāņu Honda ir nolēmusi pilnībā atteikties no dīzeļmotoriem. Tāpēc jaunākās paaudzes Honda CR-V, kas Latvijā tirdzniecībā nonāks 2018. gada septembrī, vispirms būs kombinācijā ar benzīnmotoru, savukārt 2019. gada janvārī būs nopērkams arī modernas tehnoloģijas Honda CR-V hibrīds. Atvadas no dīzeļa tiks svinētas kopā ar Honda Civic modeli, kas kā pēdējais saņems 1.6 i-DTEC dīzeli.
Pagaidām vēl nepagriežot dīzeļiem muguru, toties strauju reliģijas kursa maiņu elektroautomobiļu virzienā piedzīvo arī Volkswagen zīmols. Fantastiski īsos termiņos jau ir radīta elektrisko automobiļu līnija – I.D. -, kurai jau 2019. gadā ir jākļūst par sērijveida auto. Pēc pašreizējiem plāniem 2020. gadā tirdzniecībā nonāks jau pirmie divi I.D. saimes modeļi – četrdurvju I.D. ar lielu bagāžas nodalījumu un I.D. CROZZ II – pilnībā elektriskais pilnpiedziņas apvidus auto. Tupretim 2022. gadā elektrisko automobiļu klāstu I.D. papildināšot arī leģendārais jaunās paaudzes Bulli – mikroautobuss I.D. BUZZ.
Arī pārējie zīmoli ar modeļu klāsta elektrifikācijas plāniem tiek galā pietiekami labi, tostarp premium zīmoli BMW, Mercedes, Jaguar, Landrover, Porsche un Audi. Augstas veiktspējas elektroautomobiļi ir visiem nosauktajiem un vēl nenosauktajiem zīmoliem. Tomēr pēdējo mēnešu lielākā sensācija ir Jaguar jaunākās paaudzes elektromodelis Jaguar I-Pace. Šobrīd elektrizētais Jaguar bauda galvu reibinošus panākumus Eiropas elektroauto citadelē Norvēģijā. Sakāpinātās intereses dēļ pat allaž apjūsmotā Tesla ir spiesta šobrīd piekāpties un atbrīvot skatuvi Jaguar jaunajam brīnumbērnam.